Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering. |
| A2.1 |
Use mandatory specifications, rules and regulations. |
| A5.8 |
Ability to understand and use the principles of management and utilization of agro-industrial by-products and waste. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4.1 |
Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour. |
| B4.4 |
Knowledge in basic and technological subjects that enables them to learn new methods and theories and gives them the versatility to adapt to new situations. |
| B5.3 |
Solve problems in a critical, creative and innovative way within the professional field. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis els principis de la gestió i aprofitament de subproductes agroindustrials.
| | A2.1 |
Coneix i aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb el medi ambient.
| | A5.8 |
Coneix el concepte de valorització de subproductes i identifica les tipologies de producte final i les seves aplicacions.
Diferencia les tecnologies aplicades a la valorització de subproductes alimentaris.
Distingeix els subproductes de les principals indústries agroalimentàries.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Industria agroalimetaria: residus generats, problemàtica i normativa |
|
2. Valorització de subproductes: tipologia dels productes finals i principals aplicacions. |
|
3. Tecnologies aplicades a la valorització de subproductes agroalimentaris. |
|
4. Aprofitament de subproductes d'indústria agroalimentària. |
4.1 Indústria pesquera
4.2 Indústria càrnica
4.3 Indústria làctea
4.4 Indústries vinícola i oleícola
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
14 |
25 |
39 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
6 |
7 |
13 |
Practical cases/ case studies |
|
6 |
8 |
14 |
Personal attention |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
0 |
2 |
Short-answer objective tests |
|
2 |
0 |
2 |
Practical tests |
|
2 |
1 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Problem solving, exercises in the classroom |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Practical cases/ case studies |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l'estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants |
Description |
Atenció presencial al despatx 317 de l'ETSEQ. També hi haurà atenció virtual a través de la plataforma TEAMS. Podeu contactar també a través del teléfon 977558504 i correu electrònic: carme.guell@urv.cat. L'horari d'atenció s'informarà a través de la pàgina de l'assignatura en l'entorn virtual de formació de la URV quan comenci el curs. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical cases/ case studies |
|
L'estudiant ha de donar resposta al cas pràctic plantejat, plasmant de manera pràctica els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura |
15% |
Short-answer objective tests |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'estudiant ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l'estudiant és breu. |
35% |
Practical tests |
|
Encàrrec de disseny d’una planta de procés (API). |
0-15% |
Extended-answer tests |
|
Proves que inclouen preguntes obertes sobre un tema. L'estudiant ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l'estudiant és extensa. |
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Avaluació continuada: 70% de la nota correspon a 2 proves objectives de preguntes curtes i proves de desenvolupament. 15% per la realització de supòsits pràctics i 15% per proves pràctiques de disseny d'una planta de procés (API). Per l'alumnat que no cursi API, els detalls de l'avaluació s'especificaran al moodle de l'assignatura a l'inici del curs. Segona convocatòria: Alumnat que cursi API: es manté el 30% corresponent a la resolució de supòsits pràctics/estudi de casos (realitzats durant el curs) i el 70% correspondrà a una única prova de continguts de tot el curs. Alumnat que no cursi API: els detalls de l'avalaució s'especificaran al moodle de l'assignatura a l'inici del curs. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Ch. M. Galanakis, Food waste recovery : processing technologies and industrial techniques, Amsterdam : Academic Press is an imprint of Elsevier,, 2015
K. Waldron, Editor, Handbook of waste management and co-product recovery in food processing, CRC Press LLC, Boca Raton, Florida, 2007
V. Oreopoulou & W. Russ editors, Utilization of by-products and treatment of waste in the food industry, Springer, New York, USA, 2007
|
Food waste recovery : processing technologies and industrial techniques; llibre electrònic: https://urv.on.worldcat.org/oclc/913829048 |
Complementary |
J.M. Dalzell, Food industry and the environment, Blackie Academic & Professional, Suffolk, UK, 1994
L.K. Wang; Y-T. Hung; H.H. Lo; C.Yapijakis, Editors, Tratamiento de residuos de la industria del procesado de alimentos, Editorial Acribia, S.A. Zaragoza, España, 2006
Dept. Medi Ambient, Manual de bones pràctiques ambientals per la sector alimentari, Generalitat de Catalunya, Departament de Medi Ambient, 2001
Dept. Medi Ambient, Prevenció de la contaminació en la indústria làctia, Generalitat de Catalunya, Departament de Medi Ambient, 2003
Dept. Medi Ambient, Prevenció de la contaminació en la producció d'olí d'oliva, Generalitat de Catalunya, Departament de Medi Ambient, 2001
Dept. Medi Ambient, Prevenció de la contaminació en la indústria càrnica, Generalitat de Catalunya, Departament de Medi Ambient, 2003
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
ENVIRONMENTAL TECHNOLOGY/20234111 | DESIGN OF SEPARATION PROCESSES/20234114 | BIOPROCESS ENGINEERING AND FOODS/20234118 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF FOOD PRODUCTION/20234115 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|