Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering. |
| A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering. |
| A2.1 |
Use mandatory specifications, rules and regulations. |
| A4.4 |
Know, understand and use the principles of engineering of the rural environment in terms of calculating structures and construction, hydraulics, electrotechnical engines and equipment and technical projects. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.2 |
Adapt to a changing environment |
| B1.3 |
Work effectively and resist adversity |
| B1.5 |
Use ICT to efficiently manage information and knowledge (CT2) |
| B3.2 |
Contribute effectively to achieving the team's objectives through cooperation, participation and commitment to the shared vision and goal. |
| B3.3 |
Work as a team in a collaborative way, with shared responsibility and initiative. |
| B4.1 |
Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour. |
| B4.4 |
Knowledge in basic and technological subjects that enables them to learn new methods and theories and gives them the versatility to adapt to new situations. |
| B5.1 |
Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking. |
| B5.3 |
Solve problems in a critical, creative and innovative way within the professional field. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis d'Enginyeria del medi rural: càlcul d'estructures i construcció, hidràulica, motors i màquines, electrotècnia, projectes tècnics.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A2.1 |
Aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb el disseny d'estructures.
| | A4.4 |
Coneix l'àmbit d'aplicació de la resistència de materials.
Coneix i aplica la teoria general de la flexió.
Coneix i aplica els principals conceptes de resistència de materials: Tensió i deformació. Tipus d'esforços. Equilibri estàtic i elàstic.
Coneix i aplica la teoria columnes i vinclament.
Calcula estructures isostàtiques i hiperestàtiques.
Coneix i aplica els principals materials de construcció.
Dissenya i dimensiona estructures d'acer.
Dissenya i dimensiona estructures de formigó armat.
Dissenya i dimensiona fonaments.
Dissenya i calcula mitjançant ordinador.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. TENSION AND COMPRESSION |
Normal stress and strain. Hooke law. Security factor. Temperature effects in axial members. |
2. SHEAR AND TORSION |
Shear stress and its distribuction. Connections between structural elements.
Calculation of power transmission by a shaft. Internal torque and angle of twist in shafts.
|
3. BENDING |
Beams.
Shear-force and bending-moment diagrams.
Normal stress (Navier).
Moment of inertia in the beam cross section.
Standard profiles.
Shear stress (Colignon).
Beam deflection by double integration method.
|
4. BUCKLING (ELASTIC INSTABILITY) |
Buckling of beams and plates subject to large compressive loads.
Euler and X methods. |
5. STRUCTURES |
Basics of structural design load calculation.
|
LABORATORY PRACTICES |
Tensile test.
Hardness test (HB, HRB, HRC and HV).
Impact test (Charpy, Izod and falling weigth). |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
13 |
18 |
31 |
Lecture |
|
24 |
35 |
59 |
Laboratory practicals |
|
14 |
24 |
38 |
Problem solving, exercises |
|
1 |
10 |
11 |
Personal attention |
|
1 |
1 |
2 |
|
Practical tests |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es presentarà el professor, l'assignatura, continguts, metodologia i avaluació. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Durant les sessions a l'aula la professora resoldrà els problemes plantejats amb la participació de l'alumnat.
|
Lecture |
Es presentarà, de forma aplicada, els continguts teòrics de cada tema. |
Laboratory practicals |
L'alumnat haurà de presentar un informe de la pràctica desenvolupada al laboratori en el plaç establert.
Es desenvoluparà alguna sessió experimental als laboratoris 05 i 204 que facilitarà la comprensió de conceptes teòrics explicats a l’aula. |
Problem solving, exercises |
Els problemes d'entrega seran resolts per l'alumnat de manera individual, en el plaç indicat, tenint un pes d'un 20 % de la nota final.
Pot donar-se el cas que algun dels treballs pugui fer-se en grup.
|
Personal attention |
L'atenció personalitzada s'efectuarà al despatx de la professora (116, DEM, edifici E4) en horari que s'indicarà el dia de la presentació de la assignatura. |
Description |
L'atenció personalitzada és fonamental per poder resoldre els dubtes que puguin sorgir a l'alumnat. Professora: María José Simón; despatx: 116 del DEM (Edifici E4); e-mail: mariajose.simon@urv.cat L'horari de consulta s'indicarà el primer dia de classe durant la presentació de la assignatura.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Entrega dels informes de les pràctiques realitzades |
15% |
Problem solving, exercises |
|
Es realitzara la resolució i entrega de problemes/casos pràctics per part de l'alumnat.
Les entregues seran majoritàriament individuals i en algun cas grupal. |
20% |
Practical tests |
|
Prova 1 (tracció-compressió i tallant-torsió) - 25 %
Prova 2 (flexió i vinclament) - 30 %
Teoria (aula i laboratori) - 10 % |
65% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per a la realització de les proves d'avaluació no es podran utilitzar calculadores programables ni dispositius amb comunicació i transmissió de dades. Els telèfons mòbils, tableta i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La prova pràctica de teoria consistirà en problemes curts i peguntes tipus test. Per a la segona convocatòria hi haurà un examen on entrara tot el contingut de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota. No es guarda cap nota de les proves realitzades durant l'avaluació continuada. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. El plagi total o parcial a qualsevol de les parts de l'assignatura implicarà suspendre-la. |
Basic |
|
Luis Ortiz Berrocal, Resistencia de materiales, 1991, McGraw-Hill James M. Gere, Resistencia de materiales, 5a. ed, España [etc.] : International Thomson Editores, co |
Complementary |
|
Beer, Ferdinand P.; Rusell, E. MECANICA VECTORIAL PARA INGENIEROS. ESTATICA. McGrawHill De la Flor, Silvia; Ferrando, Francesc. PROBLEMAS DE RESISTENCIA DE MATERIALES. URV Timothy A. Philpot, Mechanics of Materials , Wiley , 2012 Documentació penjada al moodle. |
Subjects that continue the syllabus |
FOOD CONSTRUCTIONS/20234117 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
GRAPHIC EXPRESSION/20234001 | PHYSICS/20234003 |
|
|
Other comments |
Es recomana cursar l'assignatura de Resistència de Materials i Càlcul d'Estructures abans que Construccions Agroalimentàries. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|