IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) ESPECIALITZACIÓ EN HIGIENE INDUSTRIAL Code 20605107
Study programme
Prevenció de Riscos Laborals (2009)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
5 Obligatòria Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Ciències Mèdiques Bàsiques
Enginyeria Química
Coordinator
MIGUEL CARVAJAL, MARIA ROSARIO
E-mail mariajose.figueras@urv.cat
magdalena.constanti@urv.cat
m.salvado@urv.cat
marta.sanchis@urv.cat
roser.miguel@urv.cat
Lecturers
FIGUERAS SALVAT, MARÍA JOSEFA
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
SALVADÓ ARTELLS, MARÇAL
SANCHIS TALÓN, MARTA
MIGUEL CARVAJAL, MARIA ROSARIO
Web
General description and relevant information

DESCRIPCIÓ GENERAL: La Higiene industrial és una disciplina que té per objectiu evitar l'aparició de malalties professionals actuant sobre l'ambient del treball. En aquesta matèria d'especialització s'aprofundeix en la identificació dels possibles contaminants químics, biològics i físics (sorolls vibracions, radiacions i tèrmics), que puguin presentar-se al lloc de treball, per posteriorment poder estimar la magnitud de l'exposició i comparar-lo amb les normes legals que fixen els nivells d'exposició màxims admissibles per tal de prioritzar l'actuació preventiva i que permetin l'establiment de programes de seguiment i control de l'exposició laboral a aquests agents.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
Type B Code Competences Transversal
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Aplica els procediments per a la realització de presa de mostres, medicions i tractament de dades de contaminants químics, biológics i físics.
Avalua l'exposició laboral a substàncies químiques, biològiques o físiques a les que està exposat el treballador.
Aplica mesures de control i protecció a compostos químics, biològics i físics.
Coneix l'aplicació dels continguts impartits en sectors industrials i de serveis específics.
Type B Code Learning outcomes
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. Contaminants Químics. Avaluació higiènica II.
2. Higiene Industrial - Agents Químics: Control de l'exposició.
3. Contaminants Químics. Informació del risc químic
4. Contaminants Químics. Control de contaminants
5. Contaminants Biològics
6. Contaminants Físics. Radiacions no Ionitzants (óptiques i camps electromagnètics)
7. Contaminants Físics. Soroll i vibracions
8. Riscos higiènics en activitats específiques

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A1
1 0 1
Sessió Magistral
A1
42 42 84
Pràctiques a través de TIC
A1
4 4 8
Resolució de problemes, exercicis
A1
12 12 24
Atenció personalitzada
A1
5 0 5
 
Proves mixtes
A1
CT2
CT3
CT5
3 0 3
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a pendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Presentació dels pincipals continguts de l'assignatura i que el alumne ha treballat prèviament mitjançant la Fitxa de l'assignatura i el contingut de la mateixa al Moodle
Pràctiques a través de TIC Cumplimentació del test previ la classe presencial.
És obligatòria la seva resolució
Resolució de problemes, exercicis Exercicis que s'exposarà i es lliurarà per part del alumne resolts mitjançant la plataforma Virtual Moodle
Atenció personalitzada Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura.

Atenció personalitzada
Description
Resolució de dubtes als estudiants mitjançant el fòrum de dubtes de l'assignatura i els missatges de Moodle

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Pràctiques a través de TIC
A1
Cumplimentació del test previ a la classe presencial 20%
Resolució de problemes, exercicis
A1
Exercici mitjançant la plataforma virtual Moodle 30%
Proves mixtes
A1
CT2
CT3
CT5
Prova pressencial al final de l'assignatura 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

A la segona convocatòria es podrà repetir la prova mixta (prova presencial) i el seu pes a la nota final serà el mateix que l'avaluació continuada. En la prova presèncial cal obtenir un mínim de 4 / 10.

Les qualificacions obtingudes en les altres parts avaluades també participaran en la nota final de la segona convocatòria, però no es poden repetir.

Durant les probes avaluatives, els tefèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica

la bibliografía  es relaciona als documents del espai Moodle de l'assignatura a les fitxes que hi ha per cada tema.  

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.