Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
|
| A2 |
Identificar necessitats de formació, desenvolupar plans formatius i planificar, dissenyar i impartir les accions formatives necessàries per a la prevenció dels riscos laborals per part dels treballadors, la gestió de la prevenció a l'empresa i l'actuació davant d'una emergència.
|
| A3 |
Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa.
|
| A4 |
Fomentar conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables i la participació activa dels treballadors com a protagonistes de la seva salut, així com la cultura preventiva a l'empresa i la creació d'entorns saludables.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
|
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
|
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix les metodologies i procediments per a realitzar l'avaluació dels factors psicosocials en el treball.
| | A2 |
Coneix els efectes de l'estrès, burnout, violència ocupacional i altres problemes d'índole psicosocial en el treball.
| | A3 |
Coneix els sistemes d'organitzar de forma saludable psicosocialment el treball a les empreses e institucions.
| | A4 |
Implementa un procés de informació i comunicació efectives a l'empresa sobre la prevenció de los riscos psicosocials.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT1 |
Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
Genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria/Informe)
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT4 |
Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració)
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
| | CT7 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat)
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Metodologia d'avaluació dels factors de risc psicosocial en el treball. |
|
2. Models i mètodes d'anàlisi preventiu de la càrrega mental. |
|
3. Procediments per a l'avaluació dels factors psicosocials. |
|
4. Mètode PSCAT 21 |
|
5. Mètode FPSICO |
|
6. Altres mètodes aplicables per a l'avaluació dels riscos psicosocials. |
|
7. Elaboració d'informes per a empreses i institucions. |
|
8. Identificació de les conseqüències dels factors psicosocials nocius per a les organitzacions. |
|
9. Consideracions ètiques i de discriminació per raons de gènere.
|
|
10. Protocols antiassetjament laboral i sexual en el lloc de treball. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
8 |
11 |
Treballs |
|
2 |
46 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
A1 | A2 | A3 | A4 | CT1 | CT2 | CT3 | CT4 | CT5 | CT6 | CT7 | |
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es presentaran els models psicosocials que es fan servir a PRL |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor presentara un seguit d'eines d'avaluació i resultats en determinats contextos.
L'estudiant introduirà informació que recollira i en farà la diagnosi técnica. |
Treballs |
Realitzar un informe d'avaluació de riscos psicosocials amb una de les metodologies estudiades |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
descripción |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Realitzar els exercicis presencialment i per e-correu |
30% |
Treballs |
|
Treball d'aplicació d'un sistema d'avaluació de FPS i redacció de l'informe |
40% |
Proves objectives de tipus test |
A1 | A2 | A3 | A4 | CT1 | CT2 | CT3 | CT4 | CT5 | CT6 | CT7 |
|
Exercici teórico-pràctic tipus test que l'estudiant realitzara de manera individual a l'aula |
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els estudiants hauran de realitzar els qüestionaris auto-corregibles i els exercicis proposats pel professor per a aquesta matèria Aquests hauran de ser resolts al llarg del període establert, essent obligatòria la seva realització i havent-se de obtenir més d'un 70% de la nota dels mateixos per poder presentar-se a la prova presencial. Avaluació de la matèria. Les notes obtingudes en els tests d'autoavaluació que es realitzaran al llarg de la matèria, resolts a través del campus virtual representaran un 20% de la nota final de la matèria, corresponent el 80% restant a l'examen presencial d'aquesta matèria. Tal com recull la normativa d'avaluació de la URV, aprovada per la Comissió de Docència el 27 de juliol de 2005, els alumnes que no aconsegueixin la superació d'aquesta matèria per l'avaluació contínua descrita, tindran una segona convocatòria sent aquesta una prova que determinarà totalment la qualificació final, coherent amb el concepte d'avaluació continuada. "Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
Bàsica |
, , ,
TOUS, J., El comportamiento absentista y sus repercusiones en la calidad de vida laboral y la calidad del servicio en el sector hotelero., 2009, Septem Ediciones
|
|
Complementària |
TOUS, J., Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., 2011, Publicacions URV – Col.lecció Recerca
|
|
|
Otros comentarios |
"Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|