Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
CE1-Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics |
|
AC2 |
CE2-Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi |
|
AC3 |
CE3-Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi |
|
AC6 |
CE6-Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
|
AC8 |
CE8-Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional |
|
AC9 |
CE9-Dominar l'aplicació de les tècniques modernes de descobriment i optimització de nous processos sintètics i nous catalitzadors |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Dissenya nanocatalitzadors per la seva aplicació en processos concrets. |
AC1 AC2 AC3 AC6 AC8 AC9
|
|
|
Elabora propostes d'aplicació de nanocatalitzadors en processos catalítics sostenibles. |
AC1 AC2 AC3 AC6 AC9
|
|
|
Identifica els problemes derivats de la recuperació i reutilització de catalitzadors. |
AC1 AC2 AC3 AC6 AC9
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Catàlisi a nanoescala
|
1.1.- Introducció
1.2.- Efectes de la mida
1.3.- Nucleació i creixement |
2. - Mètodes generals de síntesi de nanopartícules. |
2.1. - Mètodes "Top-down" methods. Exemples i aplicacions catalítiques.
2.2. - Mètodes Sol-gel. Exemples i aplicacions catalítiques.
2.3. - Processos tèrmics. Exemples i aplicacions catalítiques.
|
3. - Nanopartícules metàl · liques. Síntesi i estabilització. Principals conceptes |
3.1. - Estudis cinètics i mecanístics
3.2. - Mètodes de síntesi
3.3. - Estabilització amb polímers, lligands orgànics i líquids iònics
|
4. - Aplicacions catalítiques de nanopartícules metàl · liques. |
4.1. - Hidrogenació
4.2. - AcoplamientoC-C
4.3. - Oxidació
4.4. - Altres processos
|
5. - Caracterització de nanopartícules |
5.1. - Estructural
5.2. - Química
5.3. - Física
5.4.- Sessió pràctica |
6. - Nanocompostos de carboni. |
6.1 Nanotubs i nanofilamentos
6.2. aplicacions catalítiques
|
7. - Materials Mesoestructurats. |
7.1 Materials mesoporosos
7.2 Aplicacions catalítiques
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
12 |
36 |
Debats |
|
15 |
29.5 |
44.5 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
25 |
29 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debats |
Discussió de les qüestions plantejades a classe. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferències impartides per convidats experts. |
Presentacions / exposicions |
Exposicions de treballs elaborats pels estudiants. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
|
Descripció |
E-mails: cyril.godard@urv.cat mdolores.gonzalez@urv.cat Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes, en horaris concertats prèviament. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Participació en les classes mitjançant preguntes i debats a qüestions plantejades en classe. |
10% |
Debats |
Valorar els coneixements adquirits en les sessions magistrals a través de preguntes en les presentacions i exposicions. |
20%
|
Presentacions / exposicions |
Valorar els aspectes formals i els continguts de les presentacions.
Valorar els coneixements adquirits sobre Nanocatàlisi |
10%
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. |
Bàsica |
David J. Lockwood; Ed by B. Zhou; S. Hermans and G.A.Somorjai, Nanotechnology in Catálisis, V 1. Nanostructure Science and Technology series, Springer, 2004
David J. Lockwood; Ed by B. Zhou; S. Hermans and G.A.Somorjai, Nanotechnology in Catálisis, V 2; Nanostructure Science and Technology series, Springer, 2004
David J. Lockwood; Ed by J. Zhang, Z. Wang, J. Liu, S. Chen and G. Liu, Self-Assembled Nanostructures; Nanostructure Science and Technology, Kluwer Academic/Plenum Publishers, 2003
M. A.Watzky, R. G. Finke, Transition metal nanocluster formation: kinetic and mechanistic studies, JACS, 1997
G. Schmid, Clusters and Colloids from Theory to Applications, VCH, NY, 1994
C.N.R. Rao, FRS and A. Govindaraj, Nanotubes and Nanowires, RSC Publishing, 2005
A.O. Geofrey & A.C. Arsenault, Nanochemestry. a Chemical Approach to Nanomaterials, RSC Publishing, 2005
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|