DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) TEORIA DE LA PRESA DE DECISIONS Código 20725109
Titulación
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Economia
Coordinador/a
THEILEN , BERND GEORG
Correo-e bernd.theilen@urv.cat
Profesores/as
THEILEN , BERND GEORG
Web
Descripción general e información relevante
DESCRIPCIÓ GENERAL. Aquest curs proporciona eines analítiques per entendre les situacions en què els agents prenen les seves decisions estratègicament. Les aplicacions són, per exemple, campanyes de màrqueting, curses d'inversió o guerres de preus i, més generalment, qualsevol tipus de competència entre empreses.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits.
 B2.2 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos.
 B3.2 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B5.2 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.4 Sap aplicar instruments de l'anàlisi estratègica per a la presa de decisions en situacions complexes pròpies de l'entorn tecnològic i l'explotació de la innovació.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2.1 Coneix instruments per al lideratge en entorns d'incertesa.
 B2.2 Sap desenvolupar estratègies per influir als altres en contextos multidisciplinaris
 B3.1 Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
Sap organitzar el treball de manera col·laborativa en contextos complexos i multidisciplinaris.
 B3.2 Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva.
 B4.1 Desenvolupa la capacitat de pensar estratègicament aprofitant els coneixements tècnics i les eines de presa de decisions.
 B5.2 Sap dissenyar estratègies empresarials en un marc tecnològic, en contextos complexos i de manera crítica.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Jocs d'habilitat
Jocs d'atzar
Presa de decisions seqüencials
Presa de decisions simultànies
Jocs motius mixtos per a dues persones
Estratègies contínues
Estratègies mixtes
Jocs repetits
Jocs multi-personals

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Videoconferència
A1.4
13 0 13
Presentacions / exposicions
A1.4
B3.1
B5.2
2 15 17
Treballs
A1.4
B2.2
B3.2
4 12 16
Resolució de problemes, exercicis
B4.1
0 5 5
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1.4
B4.1
0 15 15
Atenció personalitzada
1.5 2 3.5
 
Proves mixtes
A1.4
2 2 4
Proves de validació
A1.4
B4.1
0.5 0 0.5
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció en la assignatura i el sistema d'avaluació.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Presentacions / exposicions Presentació d'un treball per part dels estudiants.
Treballs Treballs que realitza el estudiant.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Atenció personalitzada Consulta dels estudiants sobre les problemes, el treball i altres continguts de la assignatura.

Atenció personalitzada
descripción
En el horari de consulta els estudiants poden fer preguntes respecte als continguts de la assignatura. Les consultes es farán al despatx del professor en el horari establert o concertant hora prèviament.

Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
A1.4
B3.1
B5.2
Exposició oral per part de l'estudiant d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). 10%
Treballs
A1.4
B2.2
B3.2
Treballs que realitza l'estudiant 20%
Resolució de problemes, exercicis
B4.1
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. 20%
Proves mixtes
A1.4
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/ proves objectives tipus test. 50%
Proves de validació
A1.4
B4.1
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs.
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per a la segona convocatòria, els estudiants han de passar un examen (60%) i han de lliurar un cas pràctic (40%). Si l'estudi de cas s'ha lliurat anteriorment, es pot conservar la nota.


------

En les proves d'avaluació (presentacions, exàmens, qüestionaris, etc...), és possible que se li sol·liciti l'ús de la càmera del seu ordinador. L'estudiant haurà d'assegurar-se de que tota la seva cara estigui visible durant la durada de la proba d'avaluació (presentacions, exàmens, qüestionaris, etc...).

Els estudiants han de tenir ordinador, webcam i micròfon que funcionin i suficient connexió d'internet.



Fonts d'informació

Bàsica Dixit, Skeath, Reiley, Games of strategy, 3er, Norton
Bierman, Fernandez, Game theory with economic applications, 2nd, Addison-Wesley

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Students must have a working webcam, microphone and sufficient internet connection.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.