DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING Código 20725111
Titulación
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Economia
Coordinador/a
ANDRES UCENDO, JOSE CARLOS
Correo-e josecarlos.andres@urv.cat
Profesores/as
ANDRES UCENDO, JOSE CARLOS
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura proporcionarà les eines i el coneixement per a preparar una estratègia de màrketing, especialment per a una empresa de base tecnològica. Donarem especial rellevància a tenir un model de negoci sòlid basat en una proposta de valor diferenciat. Sobre la base de la observació del client final, aprendrem a identificar oportunitats de negoci i com implementar l'estratègia de mercat.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
 A2.4 Dissenyar estratègia de màrqueting i comunicació per a empreses tecnològiques, atenent a la naturalesa de les mateixes i les implicacions ambientals i socials per al territori.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B1.2 Adaptar-se als canvis. Modificar el comportament i el mètode de treball en resposta a condicions canviants.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.1 Identifica les implicacions d'un pla de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa de caràcter tecnològic, atenent al seu perfil multidisciplinari.
 A1.4 Sap buscar i sistematitzar la informació per desenvolupar estratègies de màrqueting, tenint en compte les implicacions de sostenibilitat i ètica social pròpies de les empreses tecnològiques, industrials, i d'explotació de la innovació
 A2.4 Coneix la funció estratègica del màrqueting en empreses tecnològiques i d'innovació, comprenent l'impacte social i mediambiental de les mateixes.
Sap analitzar la situació de mercats nacionals i internacionals per establir estratègies de màrqueting per a aquest tipus d'empreses i l'entorn canviant propi de la innovació industrial i la seva explotació.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1.1 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
Sap gestionar la informació complexa relativa a empreses tecnològiques i industrials al seu entorn amb implicacions socials i mediambientals, per establir estratègies de màrqueting apropiades.
 B1.2 Adapta les estratègies de màrqueting a entorns canviants i poc definits, nacionals i internacionals.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Gestió de producte; Insights i oportunitats de mercat
2. Pressupost de marketing, activitats de pla de llançament, innovació de producte i Storytelling
3. Desenvolupament de concepte, preu, cost objectiu, marge brut, previsió vendes i presa de decisió.
4. Product Branding
5. Llançament de producte i revisió conceptes clau

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
10 14 24
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A2.4
B1.1
8 17 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A2.4
B1.1
6 10 16
Treballs
A1.1
A2.4
B1.1
2 4 6
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1.1
A2.4
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant.
Treballs L'estudiant haurà de resoldre i exposar un treball pràctic,
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
descripción
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A2.4
B1.1
Els estudiants realitzaran estudis pràctics 20
Treballs
A1.1
A2.4
B1.1
L'estudiant haurà de resoldre i exposar un treball pràctic, 20
Proves mixtes
A1.1
A2.4
Examen final sobre els continguts de tota l'assignatura. 50
Otros  

Participació activa a les classes.

10
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'assistència a les classes teòriques i pràctiques és requisit per al seguiment de l'avaluació continuada en primera convocatòria (mínim 80%). En primera convocatòria és condició necessària per aprovar assolir un mínim de 4 sobre 10 en l'examen final.

Per la segona convocatòria els estudiants han de realitzar un examen final (60%) i han de lliurar un estudi de cas (40%). Si els treballs i estudis, s'han lliurat prèviament, mantindran la seva nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.