DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) DIRECCIÓ I GESTIÓ D'EMPRESES Codi 20725118
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
FOSSATI , ANDREA
Adreça electrònica andrea.fossati@urv.cat
Professors/es
FOSSATI , ANDREA
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Una visió general sobre l'administració i gestió d'empreses com a generadora de noves idees i projectes. Es posarà especial èmfasi en les eines per a realitzar una anàlisi interna i externa així com dels models de negoci. Tanmateix es presentarà l'estudi de la cadena de valor de Porter en el marc d'un pla de negoci</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
 A2.2 Dissenyar e implementar una estratègia de recursos humans que inclogui la gestió de capital humà amb responsabilitat social, en l'àmbit multidisciplinari de l'empresa tecnològica i industrial.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B2.3 Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Analitza els problemes organitzacionals de caràcter multiorganizacional i multinivell d'una empresa tecnològica i d'explotació de la innovació, des d'una perspectiva estratègica avançada, adequada per a un entorn multidisciplinari i canviant.
 A1.4 Pren decisions empresarials aplicant la tècnica més adequada segons la situació, fent servir la metodologia precisa per formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada, a l'entorn de l'empresa tecnològica i industrial.
 A2.2 Aplica les diferents teories sobre estratègies corporatives en entorns globals incerts i canviants, a l'adreça d'empreses de caràcter tecnològic i industrial.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral (comunicació no verbal i ús de la veu).
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori (eficàcia).
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
 B2.3 Coneix les eines per a la creació d'un entorn que estimula el desenvolupament individual dels membres d'una organització, atenent a la multidisciplinareidad pròpia de l'empresa tecnològica basada en l'explotació de la innovació.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Gestió i tipus d'empreses
Estratègia empresarial
Avaluació de les idees de negoci en el marc d'un pla de negoci
Anàlisi intern
Anàlisi extern
Model de negoci
Cadena de valor de Porter

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
A1.1
10 21 31
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1.1
15 21 36
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1.1
A1.4
3 2 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. S'explica els objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació. Exposició dels continguts de l'assignatura. Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1.1
Anàlisi i resolució d'exercicis proposats. 50
Proves mixtes
A1.1
A1.4
Prova integral que inclourà una exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita) i un examen final 50
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen final (50%) i el lliurament dels exercicis i el treball (incloent la presentació oral (50%). Si els exercicis (incloent presentació oral) s'ha lliurat anteriorment, la nota es mantindrà.


Fonts d'informació

Bàsica John R. Schermerhorn, Jr., Introduction to Managment, 12, Wiley

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent