DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) NOVES TECNOLOGIES TRANSFORMADORES Codi 20725119
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
MARTÍN BOFARULL, MÓNICA
Adreça electrònica monica.martin@urv.cat
Professors/es
MARTÍN BOFARULL, MÓNICA
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Reflexionar, entendre i intuir l'entorn tecnològic en el que les empresese i els consumidors es mouen. Un entorn cada cop més líquid i canviant en el que s'ha d'aprendre a gestionar la incertesa.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B1.2 Adaptar-se als canvis. Modificar el comportament i el mètode de treball en resposta a condicions canviants.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional.
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Analitza i entén les tecnologies que estan transformant el món dels negocis.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
 B1.2 Reflexiona, entén i intueix el món futur on les empreses i els consumidors ens mourem en el context de les noves tecnologies.
 B2.4 Analitza la informació de forma eficient en un entorn cada cop més líquid i canviant, i en què cal aprendre a gestionar la incertesa.
 B5.3 Coneix les noves tecnologies disruptives transformadores i emergents que canvien els negocis.
 B6.1 Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat (Responsabilitat social com a ciutadans).
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional (Ètica).
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Les noves tecnologies com element transformador de les empreses
Impacte transformador i les oportunitats que s'aconsegueisxen per la tecnologia
Origen i desenvolupament de les tecnologies que estan transformant els negocis
Expectatives de implantació de noves tecnologies emergents
Tecnologías emergents convergents i canvi exponencial

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Videoconferència
B1.2
B2.4
13 0 13
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
B1.2
B2.4
0 33 33
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
B2.4
0 25 25
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
A1.1
B5.3
2 0 2
Proves de validació
A1.1
B5.3
0.5 0 0.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) on s'ha donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada Temps per resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
B2.4
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global 50
Proves mixtes
A1.1
B5.3
Prova integral: combinació d'exercicis teòrics, pràctics i/o treball 50
Proves de validació
A1.1
B5.3
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs.
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen final (60%) i les pràctiques lliurades en primera convocatòria mantindran la nota.

------

En les proves d'avaluació (presentacions, exàmens, qüestionaris, etc...), és possible que se li sol·liciti l'ús de la càmera del seu ordinador. L'estudiant  haurà d'assegurar-se de que tota la seva cara estigui visible durant la durada de la proba d'avaluació (presentacions, exàmens, qüestionaris, etc...).

Els estudiants han de tenir ordinador, webcam i micròfon que funcionin i suficient connexió d'internet.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent