IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) GESTIÓ DEL CANVI I INNOVACIÓ ORGANITZACIONAL Code 20735205
Study programme
Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica/Environmental Eng. (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Optativa Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Química
Psicologia
Coordinator
WITT , HANSJÖRG ALBERT
E-mail hansjorg.witt@urv.cat
Lecturers
WITT , HANSJÖRG ALBERT
Web
General description and relevant information

El canvi en el mon d'avui és complexe, a alta velocitat, si no exponencial, en la majoria dels casos és disruptiu i, a vegades, traumàtic. I si el canvi no era prou desafiant, el Gran Accelerador Covid-19 ho ha portat a nous nivells més enllà de qualsevol límit, i a sobre, la guerra a Ucraïna i la crisi climàtica i energètica.


Atès això, és imperatiu que els líders actuals i futurs estiguin ben educats en gestionar el canvi, per a que puguin liderar les seves organitzacions a través del canvi amb èxit. Aquells que saben anticipar, catalitzar i administrar, trobaran que les seves carreres i les seves empreses seran més satisfactòries i exitoses. En aquest curs, s'aprendrà a gestionar el canvio (nous productes, processos, tecnologies, models comercials, etc.) de forma estructurada i efectiva, ajudant a les persones a fer front al canvi, superar la resistència i produir una transformació sostenible. Amb aquesta finalitat, es presentarà un cas d'estudi fictici del sector al qual s'aplicarà el procés de gestió del canvi.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A2.1 Dissenyar estratègies per a l'explotació de la innovació.
Type B Code Competences Transversal
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits.
 B2.2 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Comprèn la importància de situar la innovació en el centre del procés empresarial en una empresa tecnològica
 A2.1 Interpreta la gestió de la innovació des de la perspectiva de procés
Estableix les estructures organitzatives que afavoreixen els processos d'innovació a l'empresa.
Type B Code Learning outcomes
 B1.1 Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral (comunicació no verbal i ús de la veu).
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori (eficàcia).
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
 B2.1 Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització
 B2.2 Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. Lideratge al segle 21
Els rols en els processos de canvi
Disseny i comportament organitzacional
Metodologia de gestió del canvi Aspectes humà del canvi
Etapes d'implementació
Factors psicosocials Reaccions al canvi i possibles ressistències
Tècniques de gestió de l'estrès i l'ansietat.
Psicologia organitzacional, comportament organizacional

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
19 23 42
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
9 22 31
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Estudi de casos y presentació oral de la seva anàlisi.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Description
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
Estudi de cas/treball en equip i presetació 80
Others  

Presència i participació a classe

20
 
Other comments and second exam session

Attendance of class is mandatory. The basis for the marks is a team presentation, hence, no second call (individual absence on the day of exam/presentation has to be absorbed by the team)

In the second call, the class presence and participation marks will be maintained (accounting for 20%), and the second call assignment a proposed case stydy will account for the remaining 80%


Fonts d'informació

Bàsica John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press

Yves Morieux: As work gets more complex, 6 rules to simplify https://archive.org/details/YvesMorieux_2013S

Complementària Dennis N. T, Leading at the Edge, , Perkins
ASIN: B0088EDNMM, Shackleton, ,
Yves Morieux, Six Simple Rules, How to Manage Complexity without Getting Complicated, ,
G.A. Rummler, A.P. Brache, Improving Performanc, ,
John P. Kotter, Leading change, 2012, Harvard Business Shool press

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.