Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1.1 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Planteja, estudia i resol les aplicacions dels balanços de matèria i energia.
Saber aplicar els balanços de matèria i energia a un sistema amb reacció química.
Coneix les relacions entre les propietats de diferents fases en equilibri i les equacions que les relacionen.
Coneix les principals variables de procés que s'utilitzen en Enginyeria Química, així com l'ús de diversos sistemes d'unitats.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, etc.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, etc.
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa.
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa.
Prepara i realtiza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalua críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l 'accés a la informació i el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. INTRODUCCIO |
Enginyeria química i processos de producció. Conceptes generals. Tipus de processos.
Variables de procés emprades en Enginyeria Química: Dimensions i unitats. Sistemes d’unitats. Xifres significatives. Consistència termodinàmica, dimensional i d’unitats de les equacions.
|
TEMA 2. BALANÇOS DE MATERIA |
La llei de la conservació de la matèria. Plantejament d'un balanç de matèria. Graus de llibertat. Solució de problemes de balanç de matèria en estat estacionari.
Sistemes amb múltiples subsistemes. Recirculació, bypass i purgues.
Reaccions químiques. Balanços de matèria amb reacció química.
|
TEMA 3. EQUILIBRI DE FASES |
Els estats d’agregació de de la matèria. Diagrames de fases.
Relacions d'estat per a gasos. Pressió de vapor de líquids.
Equilibri líquid-vapor. Saturació. Saturació parcial i humitat.
Equilibri líquid-líquid. Solubilitat. Líquids immiscibles o parcialment miscibles.
Balanços de matèria involucrant processos amb diferents fases en equilibri.
|
TEMA 4. BALANÇOS D’ENERGIA |
Formes d'energia. Conservació de l'energia. Primer principi de la termodinàmica.
Canvis d'entalpia amb o sense canvis de fase. Balanços d’energia en sistemes amb reacció química.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
19 |
29 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
24 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i programa. Mètode d'avaluació. Bibliografia |
Sessió Magistral |
Presentar els conceptes fonamentals inclosos en el temari i fomentar que els alumnes cerquin informació addicional i complementaria que ajudi a integrar els coneixements adquirits |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics relacionats amb els conceptes exposats en la classes magistrals |
Atenció personalitzada |
Resolució de consultes i dubtes individualment per cada alumne en el despatx del professor o per comunicacio virtual |
descripción |
La tutoria personal serà al despatx 303 (Dept. Enginyeria Química), o bé per videoconferència, amb cita prèvia concertada per correu electrònic (sandra.contreras@urv.cat) o en horari de consulta. També a través del fòrum a moodle. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució i lliurament d'exercicis, preferiblement a l'aula o fora d'ella si requereix més temps.
|
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Dues proves escrites (mitjans de quadrimestre i en finalitzar), enfocades principalment a l'aplicació pràctica dels conceptes bàsics presentats durant el curs. |
30% & 45% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria, l'examen final suposarà el 75% de la nota. El 25% restant vindrà de l'avaluació contínua: resolució i lliurament d'exercicis. La segona convocatòria contempla la realització d'una única prova d'avaluació total i exhaustiva dels diferents conceptes inclosos en el contingut de l'assignatura. Tot i que l'assignatura és semi-virtual, els exàmens seran presencials. Durant la realització de les proves, els telèfons mòbils, tauletes i altres dispositius que no estiguin expressament autoritzats per a la prova han d'estar apagats i fora de la vista. En qualsevol prova, no es pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès i informat a l'examen. |
Bàsica |
Felder, Richard M., Elementary principles of chemical processes, 3rd, Wiley
Himmelblau, David Mautner, Basic principles and calculations in chemical engineering, 5th, Prentice Hall
Ghasem, Nayef; Henda, Redhouane , Principles of chemical engineering processes : material and energy balances, 2nd, CRC Press
Duncan, T. Michael ; Reimer, Jeffrey A., Chemical engineering design and analysis : an introduction, 1st, Cambridge University Press
|
|
Complementària |
Costa, J. ... [et al.], Curso de química técnica, 1a ed, Reverte
Aucejo, A. ... [et al.], Introducció a l'enginyeria química, 1a ed, Pòrtic
Calleja Pardo, G. ... [et al.], Introducción a la ingeniería química, 1a ed, Editorial Sintesis
Heaton, A., An Introduction to industrial chemistry, 1st ed, Blackie Academic & Professional
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
GESTIÓ AMBIENTAL I ENERGÈTICA/20735109 | TRACTAMENT AVANÇAT D'AIGÜES/20735111 | DISSENY ECOEFICIENT DE PROCESSOS/20735112 | INTEGRACIÓ D'ENERGIES RENOVABLES/20735203 | MODELITZACIÓ DE PLANTES DEPURADORES/20735206 | CINÈTICA I REACTORS/20735211 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
CINÈTICA I REACTORS/20735211 | OPERACIONS UNITÀRIES BÀSIQUES/20735214 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|