Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE2 |
Conèixer, modelar i seleccionar les tecnologies de conversió energètica i d'energies renovables més adequades per a una determinada aplicació.
|
| CE3 |
Dissenyar i integrar les tecnologies de conversió d'energia tèrmica en sistemes energètics eficients i de baixes emissions de gasos d'efecte hivernacle mitjançant eines informàtiques específiques. |
| CE4 |
Modelar i analitzar la demanda energètica en edificis mitjançant eines informàtiques específiques per a la integració de sistemes eficients de conversió d'energia i d'energies renovables.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE2 |
Desenvolupa models dinàmics de tecnologies i sistemes de conversió d'energia mitjançant l'ús de l'eina informàtica TRNSYS.
| | CE3 |
Obté, mitjançant simulacions dinàmiques, les prestacions estacionals de sistemes de conversió d'energia.
Analitza detalladament els resultats de simulacions dinàmiques per trobar possibles errors de modelatge i simulació.
| | CE4 |
Identifica en quins casos és útil l'ús d'eines de simulació dinàmica per caracteritzar els sistemes de conversió d'energia.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT4 |
Coneix l’objectiu de l’equip i identifica el seu rol en contextos complexos (context).
Es comunica i col·labora amb altres equips per assolir conjuntament els objectius proposats (comunicació).
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip (compromís).
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l'equip (col·laboració).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció a la simulació dinàmica. |
1.1. Què és TRNSYS.
1.2. Introducció a la interfície. Simulation Studio.
1.3. Components en TRNSYS. Parts principals dels components.
|
2. Iniciació amb TRNSYS. Ús de components bàsics. |
2.1. Lector de dades d'entrada (Type 9)
2.2. Funcions d'entrada (Type14)
2.3. Escriptor de dades de sortida (Type25)
2.4. Integrador (Type55)
2.5. Equacions en TRNSYS
2.6. exemple pràctics |
3. Ús de components avançats en TRNSYS. |
3.1. Modelatge refredadores i calderes. Corbes de prestacions d'equips
3.2. Modelatge de col·lectors solars tèrmics
3.3. Modelatge de dipòsits
3.4. Control tot / res amb histèresi
3.5. Control PID per al control de la temperatura i / o el cabal
3.6. exemples pràctics
|
4. Simulació i anàlisi de resultats. |
4.1. Paràmetres de simulació en TRNSYS. Pas de temps, convergència i tolerància de simulació
4.2. Anàlisi de resultats diaris
4.3. Anàlisi de resultats mensuals i anuals
4.4. Balanços d'energia
4.5. exemples pràctics |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Videoconferència |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
15 |
0 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
29 |
0 |
29 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
2 |
23 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. |
Videoconferència |
Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. El seu abast és acotat i d'extensió reduïda. Mitjançant l'ús del campus virtual. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global |
Atenció personalitzada |
Planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context |
descripción |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats a la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). Les accions que es duran a terme són les següents: - Benvinguda a l'assignatura - Dinamització setmanal - Notícies i esdeveniments - Resolució de dubtes acadèmics - Retroacció amb la correcció d'activitats - Abandonament de l'assignatura - Fi de l'assignatura El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
60 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Aquesta assignatura només té una convocatòria |
Bàsica |
Several, Notes of the subject Modelling and Dynamic Simulation of Energy Conversion Systems, , Universitat Rovira i Virgili
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|