Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.3 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria (FB3) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.5 |
Usar les TIC per a gestionar eficientment la informació i el coneixement. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica la programació dels ordenadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics a la enginyeria.
| | A3.3 |
Coneix els aspectes bàsics del hardware i el software.
Enten el funcionament elemental dels diferents sistemes operatius.
Compren els entorns de bases de dades relacionals.
S'introdueix en el món de les xarxes d’ordinadors.
Selecciona el tipus d’estructura de programació adequada per a la resolució de cada problema en particular.
Determina l’estratègia de resolució de problemes més adequada i l'adapta a la solució de cada cas concret.
Treballa amb fitxers capaços d’emmagatzemar gran quantitat de dades.
Aconsegueix un primer pas d’abstracció a través del disseny descendent.
Representa gràficament dades i les manipula eficaçment.
Dissenya processos per a la solució numèrica de problemes amb sistemes d’equacions lineals i no lineals.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció a la informàtica. |
Estructura d'un ordinador.
Elements maquinari d'un PC.
Sistemes operatius.
Xarxes d'ordenadors i internet.
|
Metodologia i tecnologia de la programació. |
Lleguatges de programació.
Tipus de programació.
Descripció de les comandes bàsiques de programació (control de flux, variables i workspace, ...). |
Programació estructurada. |
Variables, operacions i funcions.
Vectors i matrius.
Estructures de control: bucles i bifurcacions. |
Fitxers i bases de dades. |
Introducció als fitxers (scripts i funcions).
Lectura i escriptura de dades en fitxers. |
Conceptes bàsics dels algoritmes. |
Algoritmes i convergència. |
Representació gràfica de les dades. |
Utilització dels diferents tipus de gràfics a la visualització de dades teòriques o experimentals. |
Regressió, errors i propagació. |
Els errors d'arrodoniment i aritmètica computacional. |
Resolució de sistemes lineals. |
Resolució de sistemes d’equacions lineals i aplicació a problemes d’interès a l’enginyeria. |
Equacions algebraiques no lineals. |
Precisió. Mètode de les substitucions successives. Mètode de la bisecció. Mètode de Newton-Raphson. Mètode de Newton-Raphson multivariable. |
Polinomis i interpolació. Anàlisi de dades. |
Representació i ajust de polinomis. Mètodes d’interpolació i regressió. Aproximacio mínim quadràtica. Funcions d’anàlisis de dades. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
13 |
23 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
11.5 |
26.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
45 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4.5 |
6.5 |
11 |
Proves pràctiques |
|
4.5 |
6.5 |
11 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Atenció personalitzada |
Es realitzaran reunions periòdiques amb el diferents grups de treball d’avantprojecte per tal d’analitzar el grau d’assoliment de les competències previstes. |
Description |
L’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica de manera personalitzada dins de les hores de consulta al despatx, on-line, o be per correu electrònic.
Despatx: 124 - Departament d'Enginyeria Mecànica,
Tel: 97755 8838,
E-mail: youssef.stiriba@urv.cat.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Tres examens parcials que tenen el mateix pes. |
75% |
Proves pràctiques |
|
Lliurament d'exercicis i problemes realitzats mitjançant l'entorn MATLAB al llarg del curs. La majoria d'aquestes activitats es realitzaran de forma individual. Sempre que el professor ho indiqui algunes d'elles es podran realitzar en grups de treball reduïts.
|
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura té dues convocatòries. La primera s'avalua de forma continuada al llarg del quadrimestre a partir de la puntuació obtinguda en les diferents proves planificades a principi de curs. L'assistència a les sessions de laboratori és obligatòria. Si l'estudiant no pot assistir a una sessió de pràctiques per causa justificada, haurà de presentar la documentació justificativa pertinet. Els alumnes que hagin suspès l'assignatura en avaluació continuada podran presentar-se a l'examen de segona convocatòria. Aquesta convocatòria consistirà en un examen individual on hi haurà qüestions/problemes de la totalitat del temari de l'assignatura. La nota de la segona convocatòria es el 100% de la nota obtinguda en aquesta prova. No està permesa la utilització de telèfons mòbils o d'altres dispositius de comunicació durant la realització de les proves d'avaluació. En cas d'infringir aquesta norma el professor actuarà tal i com indica l'article 24 de la Normativa Acadèmica i de Matrícula de la URV, considerant que s'ha realitzat una acció fraudulenta en activitats d'avaluació. |
Bàsica |
Steven Chapra y Raymond Canale, Métodos Numéricos Para Ingenieros, MacGraw-Hill Inc., 2015
|
|
Complementària |
, https://www.mathworks.com/, ,
|
|
Subjects that continue the syllabus |
MATEMÀTIQUES III/20204007 | FENÒMENS DE TRANSPORT/20204125 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|