Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería. |
| A3.6 |
Conocimiento adecuado del concepto de empresa, marco institucional y jurídico de la empresa. Organización y gestión de empresas (FB6) |
| A4.11 |
Conocimientos aplicados de organización de empresas (RI11) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctamente el concepto de empresa, su marco institucional y jurídico, así como los principios de organización y gestión de empresas.
| | A3.6 |
Aplica conocimientos básicos en la dirección de empresa.
Describe el sistema empresarial en términos de inputs, procesos, productos, flujos de información, proveedores, clientes y entorno.
Aprende y sabe aplicar el lenguaje empresarial para interactuar en equipos interdisciplinarios.
Entiende el papel del profesional de la ingeniería dentro de las organizaciones empresariales.
Estima de forma básica la viabilidad económica de los proyectos de inversión.
Calcula y estima a nivel elemental los costes de un proyecto de inversión.
Adquiere conocimientos y competencias que le permiten, en el desarrollo de sus funciones como futuro profesional de la empresa, contribuir a la mejora de su competitividad.
Conoce el mundo de las organizaciones empresariales y compran sus necesidades estratégicas.
Aplica conocimientos de economía y organización industrial.
Analiza el contexto socioeconómico de las organizaciones empresariales, a partir de los conocimientos económicos básicos.
| | A4.11 |
Aplica los conocimientos adquiridos de organización de empresa en un proyecto industrial de ingeniería.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Mòdul 1. Empresa i entorn |
En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb especial referència a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evolució de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat entendre la informació econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions. |
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials |
En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica, en un marc d'organitzacions socialment responsables. |
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. |
Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
40 |
65 |
105 |
Trabajos |
|
0 |
22 |
22 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
0 |
10 |
10 |
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
0 |
1 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
2 |
0 |
2 |
Pruebas prácticas |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura: contingut, desevolupament de les sessions a l'aula, pla de treball i sistema d'avaluació |
Sesión magistral |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura |
Trabajos |
Realització d'activitats en modalitat blended-learning que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada. |
Atención personalizada |
Tutorització individualitzada de l'estudiant. |
descripción |
Suport docent al treball autònom de l'alumnat. L'atenció personalitzada es durà a terme mitjançant tutories presencials o virtuals, en l'horari d'atenció indicat pel professorat a l'aula virtual de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Realització d'un projecte relacionat amb els dos primers mòduls de l'assignatura |
25% |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Modalitat treball autònom tutoritzat. |
10% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Avaluació del contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els dos primers mòduls de l'assignatura |
40% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Avaluació del contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. |
25% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Les Proves objectives de tipus test i les Proves objectives de preguntes curtes es realitzaran a través de l'entorn Moodle. La segona convocatòria és totalment independent de la primera. Per tant, l'estudiant que no superi la primera convocatòria s'ha d'examinar de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test en línia, 100% de la nota). |
Básica |
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, 2010, Publicacions URV
Ceeda, Lacalle, Simón y Romero, Economia para ingenieros, 2004, Thomson
Gillespi, Andrew, Business economics, 2013, Oxford
Mochón, Francisco, Principios de economía, 2010, McGraw Hill
Torres-Coronas, Teresa; Vidal-Blasco, María Arántzazu, Economia per a enginyers/es, 2016, Publicacions URV
|
Material elaborat pel professor
adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle. |
Complementaria |
Torres-Coronas, Teresa ; Vidal-Blasco, María-Arántzazu ; Monclús-Guitart, Ricard, Aprendre a través de la veu de l'experiència, 2012, Publicacions URV
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|