IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) PROJECT MANAGEMENT Code 20904101
Study programme
Double degree in Chemical Engineering and Food Bioprocess Technology (2019)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory Third 2Q
Language
Castellà
Department Chemical Engineering
Coordinator
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
E-mail joanramon.alabart@urv.cat
deepak.parajuli@urv.cat
Lecturers
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
PARAJULI , DEEPAK
Web
General description and relevant information <p>DESCRIPCIÓ GENERAL:</p><p> L’assignatura Gestió de Projectes s’enfoca en l’aprenentatge d’una sèrie d’estratègies per a gestionar la fase de formació d’un nou equip de projecte i en una activitat de vital importància en qualsevol projecte de disseny: l’avaluació de l’atractiu econòmic del mateix. En finalitzar l’assignatura, els estudiants estaran capacitats per a: 1. Liderar de forma efectiva la posada en marxa d’un nou equip de projecte. 2. Avaluar econòmicament un projecte d’inversió de capital a la indústria química. </p><div><br /></div><div>El material de suport a l'assignatura (apunts, vídeos, etc.) es troben disponibles a l'espai Moodle de l'assignatura o en d'altres espais accessibles. L'assignatura està preparada per poder-se impartir en les modalitat virtual, si s'escau.</div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1.4 Ability to apply the principles and methods of quality control (G8)
 A2.3 Ability to write, sign off and develop industrial engineering projects, in the field of industrial chemistry for the construction, refurbishment, repair, conservation, demolition, manufacture, installation, assembly and operation of structures, mechanical equipment, energy facilities, electrical and electronic systems, industrial facilities and plants, and manufacturing and automation processes (G1)
 A4.11 Applied knowledge of business organisation (RI11)
 A4.12 Knowledge and ability to organise and manage projects; understanding of the organisational structure and the functions of a project office (RI12)
 A5.4 Capacity to design, manage and operate procedures (QI4)
Type B Code Competences Transversal
 B1.1 Communicate information clearly and accurately to diverse audiences (CT5)
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1.4 Defineix els processos de garantia de la qualitat del projecte.
 A2.3 Aplica els mètodes d'organització d'empreses.
Organitza i gestiona projectes.
 A4.11 Identifica organitzacions i referencials que poden ser d'ajuda per dissenyar un sistema per a la gestió de projectes.
Determina el pressupost d'un projecte.
 A4.12 Defineix què és un projecte i diferència entre aquest i les operacions.
Descriu en què consisteix la gestió de projectes.
Llista i descriu les etapes en la gestió d'un projecte.
Identifica els participants clau en un projecte i explica quines són les seves funcions.
Diferència entre metodologies predictives i metodologies àgils en la gestió de projectes.
Redacta un Project Overview Statement efectiu per aconseguir l'aprovació de la Direcció.
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte i vincular-lo amb el treball del dia a dia de l'organització.
Identifica i descriu les activitats necessàries per planificar un projecte.
Entén la formulació de l'abast d'un projecte com l'acord explícit entre l'equip de projecte i els clients i altres grups d'interès de què es farà i què no es farà en el projecte.
Defineix l'abast d'un projecte mitjançant la Work Breaddown Structure o diagrama d'arbre.
Identifica riscos, construeix matrius probabilitat / impacte per a l'avaluació de riscos i formula contramesures adequades.
 A5.4 Programa un projecte i representa aquesta programació mitjançant diferents tipus de diagrama. Entén els avantatges i desavantatges dels diferents tipus de diagrama.
Duu a terme el seguiment d'un projecte, informes de seguiment i gestió dels canvis.
Gestiona l'etapa de tancament d'un projecte i redacta l'informe de tancament.
Interpreta normes, procediments, protocols, estàndards, manuals i els aplica en casos pràctics.
Type B Code Learning outcomes
 B1.1 Intervene effectively and convey relevant information.
Structure their presentations and comply with any requirements should there be any.
Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
Usa un llenguatge apropiat a la situació
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Introducció a la gestió de projectes. Definició de projecte. Diferències entre projectes i operacions. Definició de la gestió de projectes. Etapes en la gestió de projectes. Participants claus en la gestió d'un projecte i funcions fonamentals. Tipus de projectes.
Posada en marxa d'un equip de projecte. Els ingredients bàsics per treballar en equip. Característiques dels equips d'alt rendiment. Etapes en el desenvolupament d'un equip. El Team Charter.
Avaluació econòmica de projectes d'inversió de capital. Matemàtica financera. Concepte de cost d'oportunitat: la taxa de descompte. Mètodes de selecció d'inversions: VAN, TIR i període de recuperació.
Estimació de la inversió en capital fix. Classificació de les estimacions de la inversió. Estimació del cost de compra dels equips. Estimació de la inversió total en capital fix d'una planta. Estimació de la inversió en capital de treball.
Estimació del cost de producció. Creació del compte de resultats. Determinació del flux de caixa.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
0.5 0 0.5
Lecture
A4.11
A4.12
A5.4
B1.1
11 28 39
Problem solving, exercises
A4.11
A4.12
A5.4
B1.1
10 9 19
Preliminary project
A1.4
A2.3
A4.11
A4.12
B1.1
3 10 13
Personal attention
0.5 0 0.5
 
Mixed tests
A4.11
A4.12
B1.1
1 0 1
Mixed tests
A4.11
A4.12
B1.1
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura
Lecture Combinació de clase magistral i estudi de casos mitjançant la introducció de conceptes básics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió grupals o individuals per aclarir conceptes o metodologies. S'inclou la dedicació de l'alumne a les tasques d'estudi derivades d'aquesta activitat.
Problem solving, exercises Resolució de col·leccions de problemes per part dels estudiants, individualment o en grup. Realització de problemes oberts, essencialment en equip, independentment i suèrvisats per el professor. Inlcou el treball individual de l'alumne dervivat d'aquesta activitat.
Preliminary project Participació en el projecte integrat de tercer curs. Els estudiants hauran de dur a terme l'avaluació econòmica del projecte en qüestió.
Personal attention Sessions per assessorar l'alumne en el desenvolupmant del seu treball en la matèria.

Personalized attention
Description
Durant l'horari d'atenció als estudiants, el qual es comunicarà el primer dia de classe.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Preliminary project
A1.4
A2.3
A4.11
A4.12
B1.1
Team Charter del 2n quadrimestre.
Test de coneixements sobre gestió de projectes.
30%
Mixed tests
A4.11
A4.12
B1.1
Examen sobre matemàtica financera. 25%
Mixed tests
A4.11
A4.12
B1.1
Examen sobre els mètodes d'avaluació econòmica de projectes d'inversió de capital. 45%
Others  
 
Other comments and second exam session

Avaluació continua: per a fer el còmput total de la nota, l'estudiant haurà de treure com a mínim una nota de 3,5 en cadascun d'aquest elements del mètode d'avaluació

Segona convocatòria: l'estudiant farà un examen escrit, la puntuació del qual representarà el 100% de la nota.

L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen.


Sources of information

Basic Ingrid Bens, Team Launch! Strategies for new team start-ups, , GOAL/QPC
R. Turton, R.C. Bailie, W.B. Whiting; J.A. Shaeiwitz, Analysis, synthesis, and design of chemical processes, Third Edition, Prentice Hall
P. Martin, K. Tate, Project Management Memory Jogger, , GOAL/QPC

Complementary

 

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
TEAM LEADERSHIP PRACTICES/20204201


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.