Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A2.1 |
Ability to deal with specifications, regulations and mandatory standards (G6)
|
| A4.1 |
Knowledge of applied thermodynamics and heat transfer. Fundamental laws and their application to engineering problems (RI1) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament la termodinàmica i la transmissió de calor, i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria.
| | A2.1 |
Aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb les operacions d'intercanvi de calor.
| | A4.1 |
Enumera, pels diferents tipus de bescanviadors de calor utilitzats en la indústria, les seves característiques constructives, els processos en els quals s'apliquen i les limitacions operatives de cada tipus de bescanviador de calor.
Usa la terminologia adequada per a cada tipus de bescanviador i identifica les característiques constructives necessàries per al càlcul i disseny dels bescanviadors.
Identifica els mecanismes de transferència de calor que se succeeixen el bescanviador.
Calcula el coeficient de convecció i la pèrdua de càrrega de cada fluid en el bescanviador.
Identifica els codis de disseny.
Dissenya bescanviadors.
Avalua el funcionament d'un bescanviador coneixent la seva geometria.
Aconsegueix de la literatura i de bases de dades propietats físiques i termodinàmiques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introduction. |
• Heat transfer mechanisms.
• Fundamental concepts and basic methods of heat transfer.
• Electrical analogy. Series and parallel heat transfer mechanisms. |
Process integration and heat exchangers networks |
• Pinch methodology
• Basic principles and practical application
• Design of heat exchanger networks |
Shell and tubes heat exchangers
|
• TEMA standard.
• Design considerations.
• Bell-Delaware method.
• Stream analysis method.
• Introduction to ASPEN. |
Plate heat excahngers |
• Constructive characteristics.
• Advantages and disadvantages.
• Applications.
• Thermal and hydraulic calculation.
• Fouling in plate exchangers. |
Bescanviadors de calor refredats per aire |
• Utilització de l'aire com refrigerant.
• Característiques constructives.
• Càlcul tèrmic i hidràulic.
• Càlcul dels ventiladors. |
Condensers |
• Types of condensers.
• Selection.
• Shell and tube condensers.
• Thermal calculation. |
Reboilers |
• Types of reboilers.
• Constructive characteristics.
• Selection of reboilers.
• Thermal and hydraulic calculation. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Lecture |
|
20 |
30 |
50 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
6 |
6 |
12 |
IT-based practicals in computer rooms |
|
12 |
24 |
36 |
Personal attention |
|
4 |
1 |
5 |
|
Practical tests |
|
4 |
16 |
20 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
DISSENY D'OPERACIONS DE BESCANVI DE CALOR |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'aplica parcialment la metodologia de la classe inversa. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
IT-based practicals in computer rooms |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal attention |
Asistencia en la resolució de problemes i exercicis |
Description |
Dr. Dieter Boer, Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 107, dieter.boer@urv.cat Dr. Manel Vallès Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 111, manel.valles@urv.cat Es prioritzarà l'atenció virtual via correu electrònic o Teams |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
IT-based practicals in computer rooms |
|
Lliurament d'exercicis realitzats en grup i demanats periòdicament. |
20% |
Practical tests |
|
Primer parcial. Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i problemes a resoldre (35%).
Segon parcial. Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i problemes a resoldre. Es realitza al final de quadrimestre (35%).
La nota mínima dels dos parcials per fer mitja amb les altres qualificacions serà de 4 |
70% |
Others |
|
Encàrrec de predisseny d'una planta de procés (API3) |
10% |
|
Other comments and second exam session |
Segona convocatòria L'examen serà de la totalitat de la matèria de l'assignatura. A la segona convocatòria el 100% de la nota és la resultant de l'examen. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
Basic |
HEWITT, G. F., SHIRES, G.L., BOTT, T.R., Process Heat Transfer, 1994, CRC Press, Inc.
HEWITT, G.F., HEAT EXCHANGER DESIGN HANDBOOK. Vol. 1: Heat Exchangers Theory. Vol. 2: Fluid Mechanics and Heat Transfer. Vol. 3: Thermal and Hydraulyc Design of Heat Exchanger. Vol. 4: Mechanical Design of Heat Exc, 1998, Begell House
Sadik Kakaç and Hongtan Liu, Heat Exchangers selection, rating and thermal design, 1998, CRC Press
|
|
Complementary |
GUPTA J.P., Working with Heat Exchangers: Questions and Answers, 1990, Hemisphere Publishing Corporation
KAYS W.; LONDON A.L. , Compact Heat Exchangers, 1984, McGraw Hill
KERN D.Q., Procesos de Transferencia de Calor, 1976, Cecsa
Standard of Tubular Exchangers Manufactures Association, NORMAS TEMA, 1978, Tubular Exchangers Manufactures Association
SHAH,R.K. y Otros, Heat Transfer Equipment Design, 1986, Hemisphere publishing corporation
, Hextran (Simsci), ,
, Bjac (Aspen), ,
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|