Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering
|
| A1.3 |
Ability to analyse and assess the social and environmental impact of technical solutions (G7)
|
| A2.1 |
Ability to deal with specifications, regulations and mandatory standards (G6)
|
| A4.1 |
Knowledge of applied thermodynamics and heat transfer. Fundamental laws and their application to engineering problems (RI1) |
| A4.2 |
Knowledge of the fundamental principles of fluid mechanics and their application to engineering problems. Design of piping networks, channels and fluid systems (RI2)
|
| A5.1 |
Knowledge of material and energy balances, biotechnology, mass transfer, separation operations, chemical reaction engineering, reactor design and valorisation and transformation of raw materials and energy resources (QI1)
|
| A5.2 |
Ability to analyse, design, simulate and optimise processes and products (QI2)
|
| A5.3 |
Ability to design and manage applied experimental procedures, especially to determine thermodynamic and transport properties and to model phenomena and systems in the field of chemical engineering, fluid flow systems, heat transfer, mass transfer operations, kinetics of chemical reactions and reactors (QI3) |
| A5.4 |
Capacity to design, manage and operate procedures (QI4)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
Communicate information clearly and accurately to diverse audiences (CT5)
|
| B1.5 |
Use ICT to efficiently manage information and knowledge (CT2) |
| B4.1 |
Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour. |
| B4.2 |
Identify the learning process and academic and professional preferences |
| B4.3 |
Learn independently and with initiative. |
| B4.4 |
Knowledge in basic and technological subjects that enables them to learn new methods and theories and gives them the versatility to adapt to new situations. (G3) |
| B5.1 |
Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking. |
| B5.2 |
Take on entrepreneurial positions. |
| B5.3 |
Ability to solve problems with initiative, decision-making, creativity and critical reasoning, and to communicate and transmit knowledge, skills and abilities in the field of Industrial Technical Engineering, specialised in Industrial Chemistry. (G4) (CT3) |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament els balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics.
Aplica correctament la termodinàmica i la transmissió de calor, i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria.
Comprèn i domina els conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica (...) i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
Coneix els principis bàsics de la mecànica de fluids i la seva aplicació a la resolució de problemes en el camp de l'enginyeria. Calcula canonades, canals i sistemes de fluids.
| | A1.2 |
Dissenya i gestiona procediments d'experimentació aplicada, especialment per a la determinació de propietats termodinàmiques i de transport, i modelatge de fenòmens i sistemes en l'àmbit de l'enginyeria química, sistemes amb flux de fluids, transmissió de calor, operacions de transferència de matèria, cinètica de les reaccions químiques i reactors.
Analitza, dissenya i optimitza processos i productes.
Escala plantes de digestió biològica i de floculació-sedimentació a partir de dades experimentals obtingudes amb equips d'escala de laboratori.
| | A1.3 |
Treballa seguint sempre les normes de seguretat. Opera al laboratori minimitzant el consum d'energia i de matèries primeres i produint un mínim de residus.
| | A2.1 |
Coneix i aplica les especificacions dels equips, i dissenya els experiments d'acord amb les especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
| | A4.1 |
Relaciona els coneixements teòrics en el camp de mecànica de fluids amb l'experimentació duta a terme en els laboratoris.
Relaciona els coneixements teòrics sobre el disseny d'operacions unitàries i processos en general amb el seu comportament experimental
| | A4.2 |
Relaciona els coneixements teòrics en el camp de la termodinàmica amb l'experimentació duta a terme en els laboratoris.
| | A5.1 |
Resol problemes experimentals relacionats amb balanços de matèria i energia, termodinàmica, transport de matèria, calor i fluids.
Analitza l'efecte de les condicions inicials de la matèria primera i de les variables d'operació en l'assecatge d'aliments.
Determina l'eficiència d'un procés de tractament tèrmic d'un aliment.
Obté correlacions dels coeficients de convecció i dels coeficients de fricció a partir de les mesures experimentals realitzades en un intercanviador de calor.
Analitza l'efecte de les condicions d'operació sobre el rendiment d'un cicle de refrigeració.
Estudia experimentalment un procés de compressió d'aire en una o dues etapes. Determina rendiment volumètric, mecànic, elèctric, isentròpic i isotèrmic del procés de compressió. Determina el coeficient politròpic del compressor.
Analitza un procés de combustió i l'efecte de l'excés d'aire en l'eficiència de la caldera i en les emissions de la caldera.
| | A5.2 |
Calibra instruments de mesura de cabal, temperatura i pressió.
| | A5.3 |
Assigna un error als resultats obtinguts en els experiments en funció de l'error de les dades que utilitzin i de l'error experimental de les mesures que prenen. Considera la importància dels errors en la validació de resultats experimentals.
Aprèn les tècniques bàsiques de mesura al laboratori. Decideix l'aplicació de les tècniques analítiques adequades per a cada problema.
Estudia el comportament de diferents tipus de reactors ideals i reals, i calcula paràmetres d'operació partint de cinètiques obtingudes en la bibliografia.
Determina la influència de les condicions d'operació en l'efectivitat d'operacions unitàries de separació controlades per la transferència de matèria.
Optimitza les condicions d'operació de processos unitaris utilitzant les dades experimentals obtingudes al laboratori.
| | A5.4 |
Analitza les especificacions dels equips, estableix marges d'operació teòrica i dissenya procediments d'operació.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Intervene effectively and convey relevant information.
Structure their presentations and comply with any requirements should there be any.
Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
Usa un llenguatge apropiat a la situació
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a la comunicació: editors de text, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a la comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blogs, etc), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col.laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B4.3 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
| | B5.1 |
Decide how to manage and organize work and the time required to carry out a task on the basis of an initial schedule.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analyze their limitations and the chances they have of carrying out the task/job.
Decide how to manage and organize work and time.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Provide alternative solutions to a problem and evaluate risks and advantages.
Draw up strategies to solve problems.
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Obtain the support they need from others for their decisions to be successful.
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Mòdul 1 – Operacions de Separació:
|
1. Destil·lació continua i discontinua
2. Absorció
3. Extracció
|
Mòdul 2 – Purificació i Tractament d'aigües:
|
1. Intercanvi iònic
2. Osmosi inversa
3. Digestió aeròbia i anaeròbia/Floculació-sedimentació |
Mòdul 3 – Termodinàmica Tècnica i Operacions d'intercanvi de Calor:
|
1. Banc d'intercanviadors de calor
2. Anàlisi de la combustió d'una caldera
3. Compressió d'aire
4. Ciclo de refrigeració per compressió mecànica de vapor
5. Intercambiador de calor de placas |
Mòdul 4 - Tractaments d'Aliments |
1. Liofilització
2. Homegeneïtzació
3. Congelació
4. Tecnologia de Panificació
5. Assecat de Sòlids
6. Fermentacions |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Laboratory practicals |
|
57.5 |
63.5 |
121 |
Previous study |
|
10 |
10 |
20 |
Presentations / oral communications |
|
3 |
3 |
6 |
Personal attention |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Laboratory practicals |
Realització en grups de les pràctiques de laboratori per a l'estudi experimental dels conceptes bàsics de la matèria. S'inclou el treball no presencial d'anàlisis dels resultats obtinguts. |
Previous study |
Estudi previ per part de l'alumne per a la preparació de les pràctiques de laboratori, la redacció dels informes i la preparació de les probes pràctiques. |
Presentations / oral communications |
Exposició oral per part dels alumnes dels resultats de las pràctiques (prèvia presentació escrita). |
Personal attention |
Atendre i resoldre dubtes dels alumnes. |
Description |
Mòduls 1 i 2: Prof Frank Stüber
Dep. Enginyeria Química, Despatx 310
Tel: 977 55 9671
email: frankerich.stuber@urv.cat
Mòdul 3: Prof Joan Carles Bruno
Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 112
Tel: 977 297068
email: juancarlos.bruno@urv.cat
Mòdul 4: Prof. Carme Güell
Dep. Enginyeria Química, Despatx 317
Tel: 977 55 8504 email:
carme.guell@urv.cat
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Avaluació dels informes de pràctiques: Els resultats de l'experimentació són analitzats per l'alumne i les conclusions, reflectides en un informe, que s'avalua, juntament amb la bona praxis de la llibreta de laboratori. |
70% |
Previous study |
|
Informe de disseny experimental realitzada pel grup abans de cada pràctica |
15 % |
Presentations / oral communications |
|
Presentació (amb ajut de les TIC) i defensa dels resultats de l'experimentació obtinguts pel grup. |
15 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
OBSERVACIONS: Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens. A més, durant les sessions experimentals i de guió, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la sessió, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Basic |
MCCABE, W.L.; SMITH, J.C.; HARRIOT, P. , UNIT OPERATIONS OF CHEMICAL ENGINEERING, 5A ED. MCGRAW-HILL, NOVA YORK, 1993
COULSON, J.M. (ET AL.) , CHEMICAL ENGINEERING, VOL. 1-6 , Pergamon Press, OXFORD, 1994
METCALF & EDDY , INGENIERÍA DE AGUAS RESIDUALES TRATAMIENTO, VERTIDO Y REUTILIZACIÓN , MCGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA , 1995
FARIÑAS, M., OSMOSIS INVERSA. FUNDAMENTOS, TECNOLOGÍA Y APLICACIONES , MACGRAW HILL, 1999
PERRY, R.H. (ED.); GREEN, D. (ED.) , PERRY’S CHEMICAL ENGINEERS HANDBOOK , MACGRAW HILL, 1988
Y.A. CENGEL, M.A. BOLES, TERMODINAMICA, 7 ed, McGRAW HILL, 2010
F.P. INCROPERA, D.P. De WITT, FUNDAMENTOS DE TRANSFERENCIA DE CALOR, 4ed, PRENTICE HALL, 1999
A. IBARZ & G.V. BARVOSA-CÁNOVAS, UNIT OPERATIONS IN FOOD ENGINEERING, CRC PRESS, Boca Raont, 2003
P.G. SMITH, INTRODUCTION TO FOOD PROCESS ENGINEERING, KLUVER ACADEMIC/PLENUM PUBLISHERS, NEW YORK, 2003
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|