IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) FONAMENTS DE MICROBIOLOGIA D'ALIMENTS Code 20904129
Study programme
Doble tit. grau en Eng. Química i en Tècniques de Bioprocessos Alim. (2019)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Quart 2Q
Modality and teaching language
Department Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinator
CANO LIRA, JOSÉ FRANCISCO
E-mail jose.cano@urv.cat
albertomiguel.stchigel@urv.cat
javier.capilla@urv.cat
oscar.villuendas@urv.cat
goretti.virgili@urv.cat
Lecturers
CANO LIRA, JOSÉ FRANCISCO
STCHIGEL GLIKMAN, ALBERTO MIGUEL
CAPILLA LUQUE, JAVIER
VILLUENDAS VÁZQUEZ, OSCAR
VIRGILI LÓPEZ, MARIA GORETTI
Web
General description and relevant information

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria.
 A1.2 Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria.
 A5.6 Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de la seguretat alimentària i la microbiologia aplicada als bioprocessos alimentaris.
Type B Code Competences Transversal
 B1.1 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
 B1.2 Adaptar-se a un entorn canviant.
 B1.3 Desenvolupar el treball de forma efectiva i resistir a l'adversitat.
 B1.5 Usar les TIC per gestionar eficientment la informació i el coneixement.
 B3.2 Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen.
 B3.3 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa.
 B4.4 Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques, que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten d' versatilitat per adaptar-se a noves situacions.
 B5.1 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador.
 B5.3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Coneix, comprèn i utilitza els principis de la seguretat alimentària.
 A1.2 Aprèn a planificar i programar experiments en tot el seu conjunt, des de la previsió del material necessari fins a la interpretació dels resultats.
 A5.6 Coneix diferents aspectes relacionats amb el món dels microorganismes en els aliments.
Descriu com és la microbiota normal dels aliments.
Coneix els microorganismes involucrats en les infeccions, intoxicacions i toxiinfeccions relacionades amb els aliments així com els processos que determinen.
Coneix les tècniques d'estudi clàssiques i ràpides dels microorganismes.
Coneix les necessitats nutricionals i les capacitats metabòliques dels microorganismes.
Coneix i determina quin tipus d'alteracions microbianes es produeixen en els aliments.
Coneix quina estructura i mecanisme d'acció tenen les toxines microbianes.
Coneix els principals virus transmissibles per l'aigua de beguda i aliments.
Coneix i utilitza adequadament el vocabulari i la terminologia pròpia de la microbiologia dels microorganismes d'interès industrial.
Type B Code Learning outcomes
 B1.1 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...).
Usa un llenguatge apropiat a la situació.
 B1.2 Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
 B1.3 Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
 B1.5 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera ericaç i eficient.
 B3.2 S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
 B3.3 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
 B4.4 Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
 B5.3 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description

Atenció personalitzada
Description

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.