Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dissenyar, realitzar i avaluar propostes i projectes de planificació i gestió territorial a diferents escales que contribueixin a la sostenibilitat ambiental i a la millora de qualitat de vida de la població |
| A4 |
Crear i gestionar bases de dades susceptibles de ser utilitzades en l’anàlisi territorial |
| A5 |
Aplicar tècniques i mètodes quantitatius i qualitatius, així com també de treball de camp, que permetin la recollida, el tractament i l’anàlisi de dades territorials i ambientals |
| A6 |
Obtenir i produir cartografia que contribueixi a l’anàlisi i la diagnosis territorial |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en l’àmbit de la geografia, l’anàlisi territorial i la sostenibilitat |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Realitza projectes d’ordenació en les seves diferents fases: anàlisi i diagnòstic territorial, programació, projecció i planificació
| | A4 |
Domina i coneix les fonts d’informació geogràfica
Classifica informació geogràfica i aplica tècniques de regionalització per a la diagnosis territorial
| | A5 |
Coneix i aplica correctament les tècniques pròpies de l’anàlisi estadística (descriptiva i probabilística) sobre bases de dades geogràfiques
Realitza inventaris i recopila observacions directes del territori a partir de treball de camp
Aplica mètodes i tècniques d’anàlisi espacial amb la finalitat de detectar vulnerabilitats i resoldre problemes territorials
| | A6 |
Dissenya productes gràfics i cartogràfics per a l’anàlisi territorial i ambiental, així com per a les propostes d’ordenació territorial
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup.
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Gestiona i organitza el treball i el temps d’acord amb la planificació donada
Proposa millores a les orientacions relatives de com organitzar el treball amb qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1. Dades Climàtiques
1.2. Productes Climàtics
1.3. Serveis Climàtics |
2. Fonts d'informació climàtica |
2.1. ECA&D, CRU, NCEI
2.2. Copernicus C3S
2.3. EUTMETSAT, ECMWF
2.4. Altres |
3.Eïnes de manipulació i anàlisi amb R |
3.1. Introducció a R
3.2. Creació de funcions
3.3. Paquets específics de manipulació de dades climàtiques
3.4 Paquets específics pel càlcul d'indicadors climàtics
|
4. Producte Climàtic |
4.1.Definició del producte climàtic (àrea d'estudi, indicadors)
4.2 Extracció de la base de dades, qualitat, homogeneitat
4.3 Càlcul de indicadors
4.4 Anàisi d'indicadors i formulació del producte |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
12 |
14 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
2 |
12 |
14 |
Projectes |
|
21 |
21 |
42 |
Debats |
|
3 |
3 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentació de l'assignatura i recollida d'informació dels estudiants. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de la assignatura i de la aplicabilitat dels exercicis que realitzaran els alumnes. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part de l'alumne dels resultats del seu estudi. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les experiències que han realitzat els estudiants, normalment treballant d'una manera col·laborativa. |
Projectes |
Elaboració d'un informe individual sobre el treball desenvolupat. |
Debats |
Sessions de debat a classe sobre la determinació d'indicadors climàtics i sobre la aplicabilitat del treball realitzat. |
Atenció personalitzada |
Suport individual o en grup a l'elaboració del projecte fora d'hores de classe. |
Descripció |
L'horari d'atenció general fora de classe s’indicarà a l’inici del curs a l’espai moodle de l’assignatura. En aquest període d'atenció a més de les consultes habituals/presencials es podran fer consultes en línia a través de Teams sempre amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició del projecte. En tres fases: disseny, progrés, lliurament. |
20% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Elaboració del producte climàtic |
30% |
Projectes |
|
Redacció informe individual |
40% |
Debats |
|
Assistència i participació activa i productiva als debats i activitats de complementàries plantejades durant les sessions de classe |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar la primera convocatòria, cal sumar el 50% de la nota i aprovar individualment les activitats de Presentacions/Exposicions, PBL i Projectes. En segona convocatòria, cal presentar de nou i de forma integral les Presentacions/Exposicions, PBL i Projectes, que computaran el 100% de la nota. |
Bàsica |
INDECIS, www.indecis.eu, ,
VV.AA., Climate Services, ,
Tony Fischetti, Data analysis with R : a comprehensive guide to manipulating, analyzing, and visualizing data in R (https://urv.on.worldcat.org/oclc/1032264006), , 2018
|
Es donaran fonts d'informació addicionals durant el curs |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CLIMATOLOGIA: FACTORS I DINÀMIQUES CLIMÀTIQUES/21234107 |
|
|
Altres comentaris |
Segons la informació que disposem en el moment de redactar aquesta guia, en aquesta assignatura totes les classes es faran de forma presencial. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|