Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dissenyar, realitzar i avaluar propostes i projectes de planificació i gestió territorial a diferents escales que contribueixin a la sostenibilitat ambiental i a la millora de qualitat de vida de la població |
| A4 |
Crear i gestionar bases de dades susceptibles de ser utilitzades en l’anàlisi territorial |
| A5 |
Aplicar tècniques i mètodes quantitatius i qualitatius, així com també de treball de camp, que permetin la recollida, el tractament i l’anàlisi de dades territorials i ambientals |
| A6 |
Obtenir i produir cartografia que contribueixi a l’anàlisi i la diagnosis territorial |
| A8 |
Dominar i interpretar els diferents instruments de planificació territorial i urbanística |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en l’àmbit de la geografia, l’anàlisi territorial i la sostenibilitat |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Realitza projectes d’ordenació en les seves diferents fases: anàlisi i diagnòstic territorial, programació, projecció i planificació
Elabora documents propis de la planificació territorial, urbanística i ambiental
| | A4 |
Domina i coneix les fonts d’informació geogràfica
Classifica informació geogràfica i aplica tècniques de regionalització per a la diagnosis territorial
| | A5 |
Coneix i aplica correctament les tècniques pròpies de l’anàlisi estadística (descriptiva i probabilística) sobre bases de dades geogràfiques
Realitza inventaris i recopila observacions directes del territori a partir de treball de camp
Aplica mètodes i tècniques d’anàlisi espacial amb la finalitat de detectar vulnerabilitats i resoldre problemes territorials
| | A6 |
Dissenya productes gràfics i cartogràfics per a l’anàlisi territorial i ambiental, així com per a les propostes d’ordenació territorial
| | A8 |
Coneix i interpreta els documents propis de la planificació territorial, urbanística i ambiental
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexiona sobre el model proposat i és capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup.
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Gestiona i organitza el treball i el temps d’acord amb la planificació donada
Proposa millores a les orientacions relatives de com organitzar el treball amb qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T1. Introducció als serveis climàtics |
1.1. Què és un servei climàtic?
1.2. Usos sectorials dels serveis climàtics
|
T2. El procés de co-creació
|
2.1. Co-construcció amb els usuaris finals
2.2. Definició de les variables i les condicions òptimes.
2.3. El paper dels experts
|
T3. Operacionalització de l'índex: de la dada al servei |
3.1. Bases de dades climàtiques
3.2. Altres datasets sectorials
3.3. Càlcul i representació |
T4. Comunicació efectiva del servei climàtic |
4.1. Canals i eines de comunicació
4.2. Audiències |
T5. Validació del servei climàtic |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
13 |
0 |
13 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
8 |
16 |
Fòrums de debat |
|
4 |
8 |
12 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
23 |
68 |
91 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics que s'hauran d'aplicar a les sessions pràctiques.
L'assistència és imprescindible |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral dels estudiants d'avenços i resultats obtinguts durant el transcurs de l'assignatura |
Fòrums de debat |
Sessions de debat amb la participació d'experts |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Es tracta d’obtenir la informació a partir de tècniques qualitatives (focus grups, mental maps, entrevistes) per tal de ser operacionalitzades quantitativament en l'índex numèric que serà representat cartogràficament. |
Atenció personalitzada |
Tutorials grupals / individuals concertades |
Descripció |
L'horari d'atenció
general fora de classe s’indicarà a l’inici del curs a l’espai moodle de
l’assignatura. En aquest període d'atenció a més de les consultes
habituals/presencials es podran fer consultes en línia a través de Teams sempre
amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició, oral i escrita, dels avenços i resultats obtinguts durant el transcurs de l'assignatura |
20 |
Fòrums de debat |
|
Assistència i participació al debat i entrega comentari crític |
15 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Assitència, participació al workshop, lliurament del document i presentació dels resultats |
50 |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test sobre la teoria. És necessari aprovar. |
15 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Totes les activitats avaluables han de superar-se com a mínim amb una qualificació de 5 sobre 10 per poder fer mitjana amb la resta d'activitats avaluables. Les activitats (a excepció de proves orals i proves objectives tipus test) amb una qualificació inferior a 5 sobre 10 es podran tornar a presentar en un termini màxim de una setmana un cop hagin estat corregides i comentades amb els professors. L'assistència es valorarà amb 5% de la nota global. Segona convocatòria: lliurant activitats no superades (incloent el projecte de curs) i superant l'examen.
|
Bàsica |
Leal Filho, Walter, Jacob, Daniela (Eds.), Hanbook of Climate Services, , 2020
Clements, J., et al., The value of climate services across economic and public sectors, , 2013
European Commission, A European research and innovation Roadmap for Climate Services., , 2015
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PRODUCCIÓ I DISSENY CARTOGRÀFIC. EINES WEB/21234127 | PROJECTE 6/21234128 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANÀLISI ESPACIAL I GEODISSENY/21234116 | TERRITORI, ACTIVITATS ECONÒMIQUES I DESENVOLUPAMENT LOCAL/21234121 | VARIABILITAT I CANVI CLIMÀTIC/21234122 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TÈCNIQUES D'INFORMACIÓ GEOGRÀFICA I TURÍSTICA/21234003 | MEDI AMBIENT I SOSTENIBILITAT/21234004 | TÈCNIQUES QUALITATIVES EN CIÈNCIES SOCIALS/21234010 | CLIMATOLOGIA: FACTORS I DINÀMIQUES CLIMÀTIQUES/21234107 | PROJECTE 3/21234108 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|