Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Aplicar tècniques i mètodes quantitatius i qualitatius, així com també de treball de camp, que permetin la recollida, el tractament i l’anàlisi de dades territorials i ambientals |
| A6 |
Obtenir i produir cartografia que contribueixi a l’anàlisi i la diagnosis territorial |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Aplica models d’anàlisis espacial per al diagnòstic, la programació, la projecció i la planificació del territori
| | A6 |
Coneix i utilitza software específic d’anàlisis d’informació geogràfica, representació gràfica i cartogràfica i comunicació digital
Elabora cartografia digital (simple i complexa) i altres elements d’expressió gràfica com documents de suport a la transmissió de coneixements amb l’ús d’eines pròpies de la cartografia, les tecnologies de la informació geogràfica, l’anàlisi espacial, el geodisseny i les eines web
Distribueix i comparteix informació geogràfica a través d’internet
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Presentació |
- Què és el web mapping?
- Què és JavaScript?
- Per què utilitzar JS per fer web mapping?
- Software lliure existent. |
Introducció a les tecnologies web |
- HTML
- CSS
- JavaScript
- Servidors web |
Cartografia web amb Leaflet |
- Leaflet i OpenLayers
- GeoJSON
- Symbologia i interactivitat
- Publicació de cartografia web estàtica |
Cartografia web dinàmica |
- Bases de dades
- Responsive webs
- Servidors de mapes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
25 |
35 |
60 |
Treballs |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'ofereix informació sobre les característiques de l'assignatura i el seu desenvolupament: programació, estructura, organització de les sessions pràctiques, etc. |
Sessió Magistral |
Exposició de conceptes, instruments i metodologies propis de l'assignatura. Exemples i demostracions amb l'ordinador. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de pràctiques amb programari lliure, centrades la publicació d'informació geogràfica en Internet. |
Treballs |
Tramesa i presentació dels miniprojectes realitzats al llarg del curs |
Atenció personalitzada |
Atenció durant les hores de visita, mitjançant correu electrònic i durant el desenvolupament de les sessions pràctiques. |
Descripció |
Al principi del curs s'indicarà als alumnes cóm treballar els
dubtes i preparar les preguntes d'una manera estructurada i meditada.
Atenció durant les hores de visita, mitjançant correu electrònic i
durant el desenvolupament de les sessions.
L'horari d'atenció general fora de classe
s’indicarà a l’inici del curs a l’espai Moodle de
l’assignatura. En aquest període d'atenció a més de les
consultes habituals/presencials es podran fer consultes en línia a
través de Teams sempre amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Tramesa i presentació dels miniprojectes realitzats al llarg del curs |
80% |
Proves objectives de tipus test |
|
Realització d'un qüestionari sobre els conceptes i eines treballats durant el curs. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria l'avaluació és igual que en primera convocatòria, es lliuraran les activitats no superades en la primera convocatòria. |
Bàsica |
Murrell, Paul, Introduction to Data Technologies, 2019, Hall/CRC
W3Schools, Recursos d'aprenentatge, 2020, https://www.w3schools.com/
Bassett, Lindsay, Introduction to Javascript Object Notation, 2015, O’Reilly Media, Inc.
Crickard III, Paul, Leaflet. Js Essentials, 2014, Packt Publishing Ltd.
Farkas, Gábor, Mastering Openlayers 3, 2016, Packt Publishing Ltd.
Obe, R, and L Hsu, PostGIS in Action, 2015, Manning Publications Co.
QGIS Development Team, QGIS Geographic Information System, 2021, Open Source Geospatial Foundation
Wilke, Claus O., Fundamentals of Data Visualization: A Primer on Making Informative and Compelling Figures, 2019, O’Reilly Media, Inc.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|