Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dissenyar, realitzar i avaluar propostes i projectes de planificació i gestió territorial a diferents escales que contribueixin a la sostenibilitat ambiental i a la millora de qualitat de vida de la població |
| A7 |
Gestionar i analitzar informació diversa de forma adequada per a descriure, analitzar, diagnosticar i interpretar un territori |
| A9 |
Identificar les problemàtiques ambientals i socials que comprometen la sostenibilitat dels territoris |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i laboral o professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Estudia els elements de la globalització a través de l’anàlisi territorial a diferents escales, les formes de la seva representació i els models geogràfics explicatius
Comprèn les formes d’assentament i les seves implicacions territorials
| | A7 |
Estudia conceptes propis de l’anàlisi territorial i la sostenibilitat, així com tècniques geogràfiques que aportin avanços cap a la sensibilitat ambiental i la resolució de problemes en diferents escales d’anàlisis
Estudia els elements dels sistemes socioecològics i el medi ambient terrestre i els condicionants i interrelacions del medi físic amb les activitats humanes
| | A9 |
Reconeix els principals impactes de la globalització a escala regional i local
Valora l’interès científic, social i ambiental del coneixement geogràfic
Analitza els territoris en funció del seu desenvolupament
Comprèn els conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes geogràfics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identifica el propi procés d’aprenentatge.
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i en fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Els temes varien cada any en funció de la disponibilitat de les persones convidades com a conferenciants. A nivell global, els continguts de les xerrades contemplaran tant temàtiques clau en recerca com també per la pràctica professional en l’àmbit de la geografia. En la mesura del possible, les persones convidades seran geògrafs o geògrafes, o persones estretament vinculades a l’àmbit de la geografia.
A nivell global i a tall d’exemple, els principals àmbits temàtics en els que s’emmarcaran les ponències seran la climatologia i l’emergència climàtica, l’ús dels SIG i la tecnologia aplicada al coneixement geogràfic, conflictes i problemàtiques tant en l’àmbit urbà, com en l’àmbit rural o en destinacions turístiques, aspectes relacionats amb el desenvolupament local, el paisatge i la gestió d’àrees naturals, i temes relacionats amb la demografia i processos socials amb una clara dimensió territorial.
Des del punt de vista dels conferenciants de l’àmbit professional, en la mesura del possible s’intentarà comptar amb la presència de professionals que treballen en l’àmbit privat, en l’àmbit públic i de l’administració, com de persones de l’àmbit de l’educació. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
26 |
0 |
26 |
Treballs |
|
2 |
43 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al funcionament de l'assignatura el primer dia de classe. |
Sessió Magistral |
La major part de les sessions consistirà en l'exposició d'un tema conegut per part del professor visitant, que pot incloure temàtiques teòriques, metodològiques o estudis de cas. |
Treballs |
Una dissertació o assaig argumentant sobre quins son els temes clau en Geografia. Els resums de les sessions s'afegiran com a annex d'aquest treball. |
Atenció personalitzada |
Els estudiants comptaran amb tutories presencials o a mitjançant la plataforma Teams per a resoldre dubtes sobre el desenvolupament de la assignatura o del treball del curs. |
Descripció |
L'horari
d'atenció general fora de classe s’indicarà a l’inici del curs
a l’espai Moodle de l’assignatura. En aquest període d'atenció
a més de les consultes habituals/presencials es podran fer consultes
en línia a través de Teams sempre amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Una dissertació o assaig argumentant sobre quins son els temes clau en Geografia. Els resums de les sessions s'afegiran com a annex d'aquest treball. |
80% |
Altres |
|
Es valorarà la assistència i participació activa en totes les sessions. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria l'avaluació és igual que en primera convocatòria, es lliuraran les activitats no superades en la primera convocatòria. |
Bàsica |
|
Els ponents recomanaran articles i documents vinculats als temes tractats. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|