Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dissenyar, realitzar i avaluar propostes i projectes de planificació i gestió territorial a diferents escales que contribueixin a la sostenibilitat ambiental i a la millora de qualitat de vida de la població |
| A4 |
Crear i gestionar bases de dades susceptibles de ser utilitzades en l’anàlisi territorial |
| A5 |
Aplicar tècniques i mètodes quantitatius i qualitatius, així com també de treball de camp, que permetin la recollida, el tractament i l’anàlisi de dades territorials i ambientals |
| A6 |
Obtenir i produir cartografia que contribueixi a l’anàlisi i la diagnosis territorial |
| A7 |
Gestionar i analitzar informació diversa de forma adequada per a descriure, analitzar, diagnosticar i interpretar un territori |
| A9 |
Identificar les problemàtiques ambientals i socials que comprometen la sostenibilitat dels territoris |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en l’àmbit de la geografia, l’anàlisi territorial i la sostenibilitat |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i laboral o professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Utilitza i aplica els coneixements teòrics propis de la geografia adquirits prèviament per a la realització d’un treball d’investigació
| | A4 |
Obté i utilitza de forma adequada la bibliografia necessària per dur a terme un treball d’investigació
Obté i utilitza de forma adequada las bases de dades necessàries per dur a terme un treball d’investigació
| | A5 |
Utilitza i aplica els coneixements metodològics propis de la geografia adquirits prèviament per a la realització d’un treball d’investigació
| | A6 |
Utilitza i aplica els coneixements instrumentals propis de la geografia adquirits prèviament per a la realització d’un treball d’investigació
| | A7 |
Desenvolupa de forma teòrica i pràctica algun aspecte dels continguts del grau en Geografia, Anàlisi Territorial i Sostenibilitat
Elabora i du a terme una presentació pública del treball d’investigació
| | A9 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs d’investigació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitza informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permeten desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar-lo.
Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexiona sobre el model proposat i és capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup.
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Gestiona i organitza el treball i el temps d’acord amb la planificació donada
Proposa millores a les orientacions relatives de com organitzar el treball amb qualitat
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identifica el propi procés d’aprenentatge.
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Identifica els principals problemes ambientals.
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s’implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i en fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'assignació del tutor la farà
el coordinador del Treball de Fi de Grau a partir de la temàtica proposada i de
la disponibilitat de professors que figuren al Pla d'Ordenació Acadèmica com a
tutors de TFG. Prèviament, en el primer quadrimestre, es farà una sessió
informativa sobre el funcionament del TFG i es preguntarà a cada estudiant
sobre possibles temàtiques a desenvolupar. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
15 |
25 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
260 |
260 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
1 |
2 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
9 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del funcionament del TFG i plantejament dels temes d'estudi i tutors possibles. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Es plantegen diferents sessions informatives sobre elaboració del TFG i sobre altres temes relacionats amb el desenvolupament del projecte personal. S'inclouen aquí també les reunions amb el tutor per a seguiment del treball. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració de treball inèdit i individual, relacionat o no amb les pràctiques externes, d'acord amb les normes que es poden trobar a la web del centre i a l'espai moodle de l'assignatura. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
El coordinador de la matèria és qui assigna el tutor i tema a cada alumne, a partir de la temàtica demanada pel mateix. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
La defensa del TFG serà realitzada pels estudiants de forma pública i presencial, amb una durada total d'uns 45 minuts (incloent preguntes del tribunal), davant d'un tribunal format per tres professors. La composició del tribunal és competència del coordinador de l'assignatura. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Es plantegen diferents
sessions informatives sobre elaboració del TFG i sobre altres temes relacionats
amb el desenvolupament del projecte personal. L'activitat inclou també el seguiment del treball fet pel tutor en reunions periòdiques amb l'alumne. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Tutorització periòdica del treball per part del tutor en les condicions que s'especifiquin a l'inici de curs. |
20% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Nota de la comissió avaluadora sobre la memòria escrita |
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Presentació pública del TFG davant de la comissió avaluadora prèviament assignada |
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Hi haurà dues convocatòries (juny i setembre).
|
Bàsica |
García Sanz, M.P. y Martínez Clares, P., coords., Guía práctica para la realización de trabajos fin de grado y trabajos fin de máster, Murcia, Universidad de Murcia, 2012
Pantoja, A., Manual básico para la realización de tesinas, tesis y trabajos de investigación, Madrid, EOS, 2009
Ferrer, V., Carmona, M. y Soria, V., eds., El trabajo de fin de grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores, Madrid, McGraw-Hill, 2013
Walker, M., Cómo escribir trabajos de investigación, Barcelona, Gedisa, 2000
Parsons, T. and Knight, P.G., How to do your disertation in Geography and related disciplines, London, Routledge, 2015
|
|
Complementària |
|
Variable segons temàtica escollida. |
|
Altres comentaris |
Es requereix haver aprovat 168 crèdits del grau per poder matricular el TFG i al mateix temps es recomana tenir matriculades totes les assignatures que calguin per poder acabar el grau. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|