Type A
|
Code |
Competences Specific | | A43 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de croquis i avantprojectes. |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A50 |
Aptitud per suprimir barreres arquitectòniques. |
| A51 |
Aptitud per exercir la crítica arquitectònica. |
| A52 |
Aptitud per resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural. |
| A61 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia. |
| A62 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics de vivenda |
| A63 |
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals. |
| A64 |
Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, així com dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A43 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A48 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A50 |
Coneixement aplicat als projectes de la supressió de barreres arquitectòniques.
| | A51 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A52 |
Resolució del condicionament ambiental passiu en els projectes arquitectònics.
| | A61 |
Coneixement dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
| | A62 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A63 |
Coneixement dels principis de l'ecologia, la sostenibilitat, la conservació de recursos energètics i mediambientals i el reciclatge de materials.
| | A64 |
Coneixement de les bases de l'arquitectura vernacla.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Casa entre mitgeres. Fase I.
EL SOLAR |
S'adjudicarà un solar a cada alumne, on haurà d'encaixar el programa d'un habitatge unifamiliar entre mitgeres. |
Casa entre mitgeres. Fase II.
ELS VEÏNS I LA TOPOGRAFIA |
Es desvetllarà l'encaix dels diferents solars entre ells i la topografia dels carrers on s'obren les seves façanes. |
Casa entre mitgeres. Fase III.
EL LLOC |
Es desvetllarà l'ubicació real dels solars, en un entorn urba consolidat que els alumnes visitaran. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
5 |
15 |
Taller (arquitectura) |
|
45 |
70 |
115 |
Debats |
|
10 |
0 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentar l’assignatura.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball. |
Taller (arquitectura) |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen postures contràries sobre un tema determinat. |
Atenció personalitzada |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. |
Description |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. A l'espai Moodle de l'assignatura hi ha un apartat amb els enllaços a sales virtuals de Microsoft Teams. Al taulell d'avisos i notícies es deixen missatges amb horaris concrets on es farà atenció personalitzada, que també pot ser sol·licitada pels alumnes via correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de treballs d'investigació encaminats a dotar al grup de coneixements necessaris per desenvolupar els exercicis. |
5% |
Taller (arquitectura) |
|
L'alumne entregarà durant el quadrimestre exercicis plantejats al taller i desenvolupats / tutelats mitjançant presentacions públiques, correccions individualitzades i pre-entregues. |
95% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
Margalef, Ramon, Ecologia, Omega, Barcelona, 1997, Reimp.
Deplazes, Andrea, Constructing Architecture: Materials, Processes, Structures, Birkhäuser, Basel
Zumthor, Peter, Pensar la arquitectura, Gustavo Gili, Barcelona, 2004
Pallasma, Juhani, Loa ojos de la piel., Gustavo Gili, Barcelona
Martí Aris, Carlos, Llocs públics en la natura, col.lecció microframes, UdG., Girona
Shulman, Julius, Case study houses, Taschen,
|
|
Complementària |
Diversos autors, Col·lecció Paperback, Gustavo Gili,
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|