Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació |
| A17 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans sistemes de tancament, coberta i altres obra gruixuda |
| A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de fonamentació |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A32 |
Coneixement adequat de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5-G |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A17 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A18 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A32 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A35 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5-G |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Temes introductoris |
1.1. Codi Técnic de l’edificació
1.2 Identificació dels agents que intervenen en el proces constructiu
1.3 El projecte de execució
|
Tema 2. Definició constructiva de l'estructura de formigó armat |
2.1. Intoducció
2.2. Fonamentació i estudi geotécnic
2.3. Pilars
2.4. Forjats
|
Tema 3. Definició constructiva de l'estructura de fusta |
3.1. Introducció
3.2. Pilars i jáceres
3.3. Altres tipologies |
Tema 4. Definició constructiva de l'estructura de acer |
4.1 Jáceres
4.2 Pilars
4.3 Forjats |
Tema 5. Definició constructiva de l'estructura d'obra de fábrica |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
3 |
5 |
8 |
Treballs col·laboratius. |
|
6 |
20 |
26 |
Pràctiques de camp |
|
15 |
45 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
17.5 |
5 |
22.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs. Descripció de les formes de treball i d'avaluació. Presentació del programa de matèries. Verificació dels coneixements de l'alumnat en relació a matèries relacionades amb l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Sessió on el professorat presentará el temari de l'assignatura, així com les fonts d'informació relatives al contingut a desenvolupar. |
Treballs col·laboratius. |
En ell treball col·laboratiu s'aplicará tots els coneixements desenvolupats a l'aula. Aquest cop l'alumne desenvolupará el treball en la col·laboració d'un grup de treball |
Pràctiques de camp |
Les classes es completaran en el seguiment d'obres reals |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes en temps no lectiu per a resoldre qualsevol dubte en relació a l'assignatura. |
Descripció |
L'atenció personalitzada té com a objectiu tenir un contacte directe amb cada alumne per tal de resoldre els dubtes o problemes que tingui de qualsevol aspecte de l'assignatura (contingut, treballs, evolució personal, ...) o bé per tal d'orientar-lo en la resolució dels treballs pràctics. Els curs es desenvolupará a les aules determinades a tal fet, en el seu defecte es fará ús de la eina Adobe connect del Moodle. De tal forma les reunión de atenció personalitzada es podran desenvolupar presencialment al despatx 3.3 o al Taller de Recerca 1.6 i telemáticament a traves de l'Adobe Connect. l'Horari de consulta es els dimecres de 9 a 11 del matí i s'ha de demanar a traves del correu Sergio.coll@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs col·laboratius. |
|
Treball de la assignatura desenvolupat amb equip. Es valorará les presentacións setmanals així com els resultats finals del treball |
45% |
Pràctiques de camp |
|
Informes de les visites d'obra |
10% |
Proves pràctiques |
|
Durant el curs es realitzaran dos proves per a l'avaluació continuada de l'alumne amb preguntes conceptuals i exercicis curts de càlcul sobre el temari impartit.
|
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Totes les notes son sobre 10. Es considera que l'alumne amb menys d'un (4) en qualsevol apartat d'avaluació, requereix anar a la segona convocatoria com a mínim de l'apartat suspés |
Bàsica |
Gonzàlez Moreno-Navarro, José Luís i altres, Les claus per a construïr l'arquitectura, Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 1997
Mañà i Reixach, Fructuós, El gros de l'obra, Edicions UPC, Barcelona, 2000
Desplazes, Andrea, Materials, processes, structures, Ed. Birkhäuser, 2005
Paricio Ansuategui, Ignacio, La construcció de l'arquitectura: La composició, l'estructura, Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, Barcelona, 1995-96
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SE "Seguridad estructural", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SI "Seguridad en caso de incendio", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
|
|
Complementària |
, Diccionari visual de la construcció, Gemeralitat de Catalunya, Barcelona, 2000
Diaz Gómez, Cèsar, Diccionari de patologia i manteniment d'edificis, Edicions UPC, Barcelona, 2004
|
www.breeam.es Pàgina principal sobre edificació sostenible |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES II/22204009 | MATEMÀTIQUES I/22204010 | FÍSICA/22204007 | CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | ESTRUCTURES I/22204118 | CONSTRUCCIÓ III/22204113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|