Type A
|
Code |
Competences Specific | | A15 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació |
| A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de fonamentació |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A22 |
Aptitud per conservar les estructures d'edificació, la fonamentació i obra civil. |
| A31 |
Coneixement adequat de la mecànica de sòlids, de mitjans continus i del sòl. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3-G |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A15 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació.
| | A18 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives al disseny i càlcul de les estructures d'edificació.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives al disseny i càlcul de les estructures d'edificació.
| | A22 |
Aptitud per conservar les estructures d'edificació, la fonamentació i obra civil.
| | A31 |
Coneixement aplicat de la mecànica de sòlids, de mitjans continus i del sòl.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3-G |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Formació dels sòls |
Definicio del sòl i principals elements que el componene
Classificació de les roques.
Formació dels sòl i tipus de sedimentacions.
Efectes de l'aigua |
Tema 2. Característiques dels sòls |
Mida i forma de les partícules.
Estructura del sòl granular.
Estructura dels sòls fins.
Argiles i els seus minerals.
Anàlisis granumètric i tipus de classificacions.
Corbes de granulomètriques.
Classificació segons Casagrande.
Sistema unificat. |
Tema 3. Característiques físiques |
Paràmetre de pes, volum i passivitat.
Definició de les diferents densitats.
Capacitats i densitats relatives.
Estat de tensions. |
Tema 4. Característiques mecàniques dels sòls |
Introducció al cercle de Möhor.
Corba resistència intrínseca.
Assaig de tall directe.
Assaig de compressió simple.
Assaig triaxial. |
Tema 5. Equilibri plàstic |
Distribució de tenisions en un punt.
Cercle de trencament, recta de resistència intrínseca.
Equació de Coulomb.
Plans de trencament. |
Tema 6. Empentes sobre murs |
Equilibri plàstic de Rankine.
Empenta de Rankine.
Empenta de Coulomb.
Frec entre terreny i mur. |
Tema 7. Murs de contenció |
Murs treballant per gravetat.
Murs treballant a flexió.
Murs amb contraforts.
Acció de l'aigua.
Estabilitat total del conjunt.
Càlcul del mur. |
Tema 8. Fonaments superficials |
Càrrega d'enfonsament.
Terreny amb cohesió.
Expressió de Terzaghi.
Expressió de Brinch Hansen.
Fonamentació en talús.
Trencament percial.
|
Tema 9. Dimensionat de fonaments superficials |
Tipologia de sabates.
Distribució de tensions de contacte.
Bigues centradores.
Càlcul i comparació sabata rígida i flexible.
Sòl anegat.
Sòl estratificat.
|
Tema 10. Bigues de fonamentació |
Variació de la distribució de tensions.
Mètode Wölfer.
Mètode simplificat. |
Tema 11. Tipologia de fonamentacions |
Fonamentació semiprofunda.
Foamentaciuó profunda.
Càrrega puntual.
Càrrega lineal.
Pilons, pantalles.
Micropilons |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
11 |
22 |
Treballs |
|
2 |
14 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Description |
L'horari d'atenció personalitzada s'informarà als estudiants a l'inici de les classes. És imprescindible enviar abans un correu electrònic al professor/a per quedar. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Treballs |
|
Es realitzarà un treball de curs en grup. |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
S'exposarà el treball de curs davant de tot el curs. |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
L'alumnat entregarà els exercicis indicats a classe. |
5 |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzaràn dues proves al llarg del curs que vadran el 37.5% cada una |
75 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per tal que l'alumne aprovi l'assignatura ha de superar amb una nota superior a 4/10 cada una de les parts. És imprescindible l'entrega i presentació del treball de curs per tal que l'alumne sigui avaluat. |
Bàsica |
Ministerio de Fomento, Instrucción del Hormigon EHE-08, ,
Ministerio de Vivenda, Documento Basico Seguridad Estructural Cimientos SE-C, ,
Jiménez Salas, J.A., Geotécnia y Cimientos I. Propiedades de los suelos y las rocas., , Editorial Rueda
Jiménez Salas, J.A., Geotécnia y Cimientos II. Mecánica de los suelos y las rocas., , Editorial Rueda
Terzaghi, Karl, Mecánica de los suelos en ingenieria práctica., , Editorial El Ateneo S.A.
Gonzalez Caballero, Matilde, El terreno., , Edicions UPC. Gili
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ESTRUCTURES III/22204120 | ESTRUCTURES II/22204119 | GEOTÈCNIA/22204116 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|