Type A
|
Code |
Competences Specific | | A53 |
Aptitud per catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar la seva protecció. |
| A59 |
Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics |
| A67 |
Coneixement adequat de les bases de l´arquitectura vernacla |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT1-G |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç |
| CT5-G |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A53 |
Realització de fitxes d'inventari i catalogació del patrimoni arquitectònic i propostes de protecció
| | A59 |
Realització d'anàlisi compositiva d'arquitectures modernes amb aportació de documents gràfics i maquetes.
| | A67 |
Coneixement de la història de l'arquitectura, les seves formes constructives i les bases de les tradicions arquitectòniques de la cultura occidental.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT1-G |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
| | CT5-G |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Arquitectura i paisatge a Espanya desprès dels anys cinquenta.
|
Josep Maria Sostres, “Paisaje y diseño”, Cuadernos de Arquitectura, n.64, Barcelona, 1966.
|
Arquitectura, arte i paisatge a Europa i EE.UU., desprès dels anys cinquenta. |
-CIAM
-Team X
-Bernard Rudofsky
-Aldo van Eyck
-Max Bill |
Questions de la mirada y la percepció |
Veure: Josef Albers, John Berger, Marinna Abramovich. |
Sistemes en la lectura i construcció del paisatge |
-Art, politica i territori: Jorge Oteiza, Joseph Beuys, Donald Judd. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Taller (arquitectura) |
|
28 |
25 |
53 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
35 |
40 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentación del curso y de los talleres |
Taller (arquitectura) |
Los estudios analizarán los elementos arquitectónicos y constructivos que integran y construyen el paisaje de Tarragona, con el fin de entender sus elementos compositivos. Se emplearán dibujos, maquetas y
fotografías. Estos se decidirán conforme a las necesidades y las características de los proyectos. El fin último es trasladar y dar a
conocer, a través del estudio, las arquitecturas y análisis del paisaje de un modo claro, conciso y objetivo. |
Atenció personalitzada |
En clase asistiendo a los trabajaos realizados, corrgiendo los critetrios de presentación y catalogación. |
Description |
Els alumnes podran realitzar tutories tant a l'aula com per video conferència als horaris convinguts.
Els exercicis es presentaràn a classe. Les correccions seran públiques, i devant els companys. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Taller (arquitectura) |
|
Es imprescindible la asistencia así como realizar las entregas ante los compañeros.
De modo general se evaluará positivamente la participación en clase y la documentación empleada.
Se prestará especial atención a la calidad y la veracidad de los dibujos, el tratamiento general, los recursos gráficos empleados,
claridad en la presentación de los elementos analizados así como a la calidad compositiva de los trabajos. |
|
Proves de desenvolupament |
|
Los trabajos deben buscar la representación del paisaje a fin de poder generar base cartográficas para realizar un buen análisis del territorio. |
|
Others |
|
Cada alumno deberá realizar los siguientes trabajos: 1. Entregar último día de clase un dosier (60%) con el siguiente índice: -Apuntes de todas sesiones. (1-2 páginas). -Ficha de todas las lecturas y análisis crítico (300 palabras por artículo) -Análisis y presentación del ejercicio realizado (3 pág aprox) 2. Presentación y defensa del ejercicio y trabajos en la clase (40%) |
|
|
Other comments and second exam session |
No hay ejercicio de recuperación. En casos excepcionales se admitirá alguna entrega después de la finalización del curso que servirá para complementar la nota. La no asistencia a clase así como la falta de entrega de los trabajos supone un NP para toda la asignatura. No hay exámen. |
Bàsica |
|
- Josep Lluís Sert, “The Scope of Architecure” (“El alcance de la arquitectura”), Lecture to students at Harvard University Graduate Design School, 17th March 1953. En: JAUME FREIXA, Josep Lluís Sert, Barcelona: Santa y Cole, ETSAB, 2005, pp. 199-201. - Josep Maria Sostres, “Creación arquitectónica y manierismo”, Arquitectura Cuba, La Habana, marzo 1956. - Josep Maria Sostres, “Paisaje y diseño”, Cuadernos de Arquitectura, n.64, Barcelona, 1966. - Keneth Frampton, “Prospects for a Critical Regionalism”, Perspecta, Vol. 20, (1983), The MIT Press, pp. 147-162 - Edward Tufte, Visual Display of Quantitative Information, Graphics Press, Cheschire, Connecticut 1983. - Edward Tufte, Visual explanations: images and quantities, evidence and narrative, Graphics Press, Cheschire, Connecticut 1997. - Bernard Rudofsky, Rudofsky: Lessons From Bernard Rudofsky. Life As A Voyage, Birkhäuser, Basel 2007. - Cait, "Altafulla i Torredembarra 1950-2010 : arxiu d'arquitectura moderna en el seu context urbanístic" Torredembarra : Centre d'Estudis Sinibald de Mas ; Altafulla : Centre d'Estudis d'Altafulla, 2013. |
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|
Other comments |
Saber leer y escribir. Gusto por el dibujo. Expresarse correctamente. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|