Type A
|
Code |
Competences Specific | | A52 |
Aptitud per resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural. |
| A63 |
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A52 |
Resoldre l'acondicionament ambiental per mitjà de tècniques de disseny passiu i/o actiu amb aplicació d'energies renovables
Dissenyar solucions arquitectòniques que disminueixen al màxim tant els recursos materials com energètics necessaris per a la seva construcció i durant el seu cicle de vida.
| | A63 |
Analitzar les possibilitats bioclimàtiques que ofereix tan l'entorn com el tipus de vivenda que es pretén construir
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Conceptes introductoris |
Què entenem per sostenibilitat.
Canvi climàtic.
La petjada ecològica.
Arquitectura sostenible a l’actualitat. |
Anàlisi energètic d’edificis |
Energia i sostenibilitat.
Situació actual dels recursos energètics.
Il·luminació natural i artificial.
Energies fotovoltaica i eòlica i la seva integració arquitectònica.
Qualitat ambiental en edificis sostenibles.
Procediments i tècniques d’avaluació d’eficiència energètica en edificis.
|
Minimització i gestió del consum de l’energia en climatització. |
Bioclimatisme, energies renovables i eficiència energètica.
Il·luminació natural.
Condicionament passiu: Radiació, ventilació i moviment de l’aire.
Calefacció i refrigeració.
Energia solar tèrmica a baixa temperatura.
Programes de gestió i control. |
Gestió eficient de l'aigua |
Consum i estalvi d'aigua.
Gestió i aprofitament d'aigües residuals.
|
Materials de construcció sostenible |
El paper dels materials en l’arquitectura sostenible.
Cicle de vida dels materials i gestió de residus.
Materials reciclats/reciclables.
Materials naturals.
Materials no convencionals. |
Cicle de vida |
Planificar per minimitzar l'impacte en l'entorn.
Criteris per escollir els materials-
Adaptació d'estructures existents a nou usos.
Reutilitzar i reciclar. |
Comfort i sostenibilitat |
Proporcionar aire pur
Utilitzar materials no tòxics i sense emissions
Proporcionar connexió visual amb l'exterior
Comfort tèrmic, visial i acústic. |
Urbanisme |
Evitar augmentar la contaminació
Promoure el desenvolupament d'usos mixtos
Dissenyar integrant el transport públic
Facilitar el transport amb energia humana |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
6 |
9 |
15 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
|
21 |
31.5 |
52.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs
Introducció de conceptes |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Desenvolupament dels continguts teòrics. L'ordre en el desenvolupament vindrà condicionat per els projectes a realitzar i les possibles dates d'entrega d'aquestos
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
La part pràctica de l'assignatura consisteix a participar en el concurs d'arquitectura per a estudiants de l'empresa Saint-Govain (Isover).
Es tracta d'un concurs internacional on la sostenibilidad i l'eficiència son els valors principals. Per lo que s'ajusta perfectament als propòsits de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes.
Es demanarà cita per e-mail |
Description |
Per donar més facilitats als alumnes, no es fixa un horari de consultes i s'acorda cita prèvia per e-mail. També es crearà un grup de whatsapp per a la gestió dels projectes.
El professorat estarà a disposició dels estudiants al despatx corresponent. Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin. En cas de noves restriccions de mobilitat, l'atenció individualitzada es farà a través de l'aplicatiu Teams de videoconferència o una altra eina virtual, en horaris acordats previament per correu electrònic.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Es realitzaran en grups de 2 a 3 alumnes i es faran dues entregues. En funció del nombre d'alumnes pot variar la formació dels grups |
100% |
Others |
|
Es valorarà l'assistència a classe |
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria és una entrega individual en paper amb un pes del 100% de la nota. Totes les activitats d'avaluació, excepte el treball, es realitzaran de forma presencial. |
Bàsica |
Olgyay, Victor, Arquitectura y clima : manual de diseño bioclimático para arquitectos y urbanistas, Barcelona : Gustavo Gili, 1998
Neila González, Francisco Javier, Arquitectura bioclimática : en un entorno sostenible, Madrid : Munilla-Lería, 2004
SERRA, RAFAEL y COCH, HELENA, Arquitectura y energía natural, E. UPC, 1995
Martín Chivelet, Nuria, Integración de la energía fotovoltaica en edificios, [Sevilla] : Progensa, cop. , 2011
ARENAS CABELLO, FRANCISCO JULIO, El impacto ambiental en la edificación: criterios para una construcción sostenible, Edisofer, S.L. Editorial, 2007
|
Es facilita als alumnes material divers en format digital a traves del moodle de l'assignatura. |
Complementària |
Neila González, Francisco Javier, Arquitectura bioclimática y construcción sostenible, Pamplona : DAPP Publicaciones Jurídicas, 2009
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|