Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Aprendre les habilitats i destreses per a la redacció i argumentació jurídica. |
AP11 AP12 AP14
|
|
|
Aplicar mètodes i tècniques per a la pràctica de les proves i actuacions orals del procés. |
AP4 AP11 AP14
|
|
|
Realitzar simulació de judicis. |
AP4 AP9 AP10 AP11 AP12 AP14
|
|
|
Aplicar els coneixements adquirits a la resolució d'expedients judicials. |
AP4 AP9 AP10 AP12 AP14
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: |
Casos pràctics de Deontologia. |
Tema 2: |
Casos pràctics de Torn d’Ofici. |
Tema 3: |
Redacció escrits Jurisdicció Civil (Demanda i contestació a la demanda). |
Tema 4: |
Prova Jurisdicció Civil (Audiència Prèvia i Judici: Simulació). |
Tema 5: |
Redacció escrits: Contracte Arrendament i Compravenda. |
Tema 6: |
Redacció escrits Jurisdicció Penal (Denuncia i querella. Escrit de conclusions provisionals defensa i acusació.). |
Tema 7: |
Judici per delictes lleus (antic judici de faltes). |
Tema 8: |
Judici simulat Jurisdicció Penal. P.A. |
Tema 9: |
Redacció escrits Jurisdicció Social (Reclamació prèvia, papereta conciliació i demanda). |
Tema 10: |
Judici Social (simulació). |
Tema 11: |
Redacció escrits Jurisdicció Contenciós Admo. (Demanda procediment abreujat, demanda procediment ordinari, prova contenciós). |
Tema 12: |
Judici Simulat Contenciós Admo i Resolució Cas pràctic jurisdicció contenciosa administrativa. |
Tema 13: |
Redacció escrits i documents jurídics (Conveni regulador mesures efectes de separació i divorci. Homologació Judicial). |
Tema 14: |
Mediació. Supòsits pràctics i metodologia del advocat mediador. |
Tema 15: |
Resolució cas pràctic jurisdicció penal. |
Tema 16: |
Arbitratge. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Simulació |
|
15 |
14 |
29 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Simulació |
Estratègia que reprodueix en un laboratori o una situació fictícia, situacions laborals reals a les quals els estudiants, assumint el seu rol, han de donar resposta. |
Atenció personalitzada |
Temps per atendre i resoldre dubtes dels estudiants. |
|
Descripció |
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit.
En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics |
75% |
Altres |
Assistència i participació activa a l'aula |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es preveu un període per tal que l'estudiant pugui recuperar les activitats que no hagi superat durant el curs. El percentatge obtingut per assistència i participació activa a l'aula no es pot recuperar, si bé, es podrà afegir la nota corresponent a l'assistència obtinguda durant la impartició de l'assignatura. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Si a causa de les circumstàncies sanitàries provocades per la COVID-19, s'hagués d'interrompre la docència presencial del màster, es realitzaran les adaptacions necessàries al sistema d'avaluació de l'assignatura, de forma consensuada amb la coordinació del màster, les quals es comunicaran als estudiants a través de Moodle amb antelació suficient. |
Bàsica |
|
LEÓN, F.: Con la venia, manual de oratoria para abogados. Civitas-Aranzadi, 2013.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|