Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1 |
1. Pressupostos i Control de Gestió
1.1. Concepte de Control de Gestió.
1.2. Vinculació del sistema de control amb l'estratègia i l’estructura organitzativa.
|
TEMA 2 |
2. El controller
2.1. El controller: funcions, característiques, posició a l'organigrama
2.2 El controller i l'auditor: auditoría externa
2.3 El controller i el procés de Due-diligence
|
TEMA 3 |
3.1. Sistemes d’informació
3.2. Introducció al sistemes d’informació; dades versus informació.
3.3. Conceptes bàsics:
-ERP
-BI
-CRM
-Altres
|
TEMA 4 |
4.1. Sistemes de control per centres de responsabilitat.
4.2. Preus de transferència.
|
TEMA 5 |
5. Indicadors de gestió
5.1. Variables Clau: concepte, utilitat i advantatges
5.2. Indicadors: Concepte, característiques, tipologies
|
TEMA 6 |
6. Quadre de Comandament Integral
6.1 Concepte, evolució i utilitat
6.2 Elements: Visió, missió, perspectives, indicadors, relacions causa-efecte
6.3 Procés d'implementació
|
TEMA 7 |
7. Aspectes bàsics de presupuestació a l'empresa
7.1. Aportacions i limitacions del pressupost
7.2. Diferents pressupostos a l'empresa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
6 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una sessió introductòria comentant els objectius de l'assignatura i el sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Es realitzaran sessions, amb el suport de transparències, per desenvolupar els aspectes teòrics de l'assignatura, sense oblidar exemples pràctics sobre la matèria
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es facilitaran casos pràctics per a la seva discussió i resolució a l'aula
|
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
En la primera sessió s'informarà sobre els horaris de consulta i tutoria del professorat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Examen parcial individual (30%)
Examen final individual de l'assignatura (40%)
S'ha d'obtenir com a mínim un 4 a l'examen final per poder obtenir l'aprovat en l'assignatura mitjançant l’avaluació continuada l
|
70% |
Proves pràctiques |
|
Dels sis casos pràctics proposats, els alumnes hauran de resoldre els mateixos en grups de màxim 3 alumnes; que hauran de ser penjats al moodle seguint estrictament les normes d'enviament indicades. NO ES PODRAN FER DE FORMA INDIVIDUAL. Es determinarà la nota mitjana entre les 5 millors qualificacions obtingudes |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen combinant preguntes de desenvolupament, cas pràctic i/o alguna pregunta tipus test. No es tindrà en compte les notes de les proves pràctiques, examen parcial i examen final de l'avaluació continuada |
Bàsica |
Comisión de Contabilidad de Gestión, Manual de Control de Gestión, 2010,
Kaplan y Norton, Cuadro de Mando Integral (The balanced scorecard), 1997,
J. M. Amat, Control de gestión: una perspectiva de dirección, 2003,
ACCID. Oriol Amat y Fernando Campa, Manual del Controller, 2013,
|
|
Complementària |
• Perez-Carballo Veiga, Juan f., Control de gestión empresarial: textos y casos, 2002,
• Anthony R. y Goindarajan V., Sistema de control de gestión, 2008,
A. López (AECA), El cuadro de mando y los sistemas de información para la gestión empresarial, 1998,
F. Blanco Illescas, El control como guia de la gestion empresarial , 1986,
A. M. Ballve, Cuadro De Mando: Organizando Informacion Para Crear Valor, 2001,
Kaplan y Norton, Mapas Estratégicos, 2004,
Kaplan y Norton, Como utilizar el cuadro de mando integral, 2000,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|