DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) JOCS D'EMPRESA Codi 16214234
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Adreça electrònica anabeatriz.hernandez@urv.cat
Professors/es
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Web
Descripció general i informació rellevant <p><strong>LA DOCÈNCIA SERÀ PRESENCIAL&nbsp; </strong>i&nbsp; seguirà la informació inclosa en aquesta guia docent.</p><p> En cas que no es pugui garantir la presencialitat total de l'assignatura i es contempli un escenari de docència mixta/híbrida, l'adaptació es faria de la manera següent: </p><p>La realització de les rondes de pràctica i competitives seria online, amb connexions en hores de classe per a respondre dubtes i analitzar els resultats de cada ronda.</p><p>Els estudiants disposaran d'espais de virtuals una vegada a la setmana (a través de mTeams) per a plantejar dubtes de forma personalitzada, prèvia sol·licitud per correu electrònic, en cas que aquests dubtes no es puguin respondre a través del correu.</p><p><ul><li>Avaluació: Aquesta es realitzarà, en primera convocatòria, respectant les mateixes proves d'avaluació contínua (amb els mateixos percentatges), però el lliurament es realitzarà a través d'internet en les dates fixades pel professorat. Les exposicions orals presencials serien substituïdes per l'enregistrament de vídeos que els estudiants enviarien al professorat. La segona convocatòria, igualment consistiria en la realització d'una prova de desenvolupament sobre els continguts del simulador que els estudiants desenvoluparan oralment a través de mTeams.</li></ul></p><p><strong>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L’ASSIGNATURA</strong></p><p><br />L'objectiu general d'aquesta assignatura és posar en pràctica el procés de presa de decisions a nivell d'alta direcció utilitzant una eina de simulació empresarial, concretament un joc de negocis.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Eines de simulació: Jocs d'Empresa 1.1. Bases de l'aprenentatge experiencial
1.2. Simulació empresarial
1.3. Els jocs de negoci
2. SimFirm 2.1. Producció
2.2. Màrqueting
2.3. Logística
2.4. Anàlisi de resultats
3. Rondes de pràctica 3.1. Ronda de pràctica 1
3.2. Ronda de pràctica 2
4. Rondes competitives 4.1. Rondes competitives
4.2. Anàlisi de resultats per ronda

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
A5
B2
B5
2 0 2
Sessió Magistral
A2
A5
15 30 45
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A2
A5
B2
B5
35 35 70
Atenció personalitzada
25 0 25
 
Proves pràctiques
A2
A5
B2
B5
2 2 4
Proves orals
A2
A5
B2
B5
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, dinàmiques de treball i avaluació
Sessió Magistral Explicació de la plataforma SimFirm i anàlisi dels resultats de cada ronda
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Desenvolupament per part dels estudiants de les rondes de pràctica i competitives
Atenció personalitzada Es dedicaran 6 hores setmanals a l'atenció personalitzada dels estudiants, a determinar pel professorat

Atenció personalitzada
Descripció

Es dedicaran 6 hores setmanals a l'atenció personalitzada dels estudiants, a determinar pel professorat


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
A2
A5
B2
B5
Informe inicial d'objectius (20%)
Informe final de rendició de comptes (30%)
Resultats economico-financers del simulador (30%)
80%
Proves orals
A2
A5
B2
B5
Exposició oral en grup sobre el desenvolupament del simulador (20%) 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En primera convocatòria l'avaluació de l'assignatura estarà composta per les proves d'avaluació contínua descrites a dalt.

Els estudiants que no superin la primera convocatòria podran presentar-se a la segona convocatòria on l'avaluació es realitzarà a través d'un examen de desenvolupament sobre els continguts del simulador de negocis. Aquesta prova equivaldrà al 100% de la qualificació


Fonts d'informació

Bàsica

Leon, O.G. (1994). Análisis de Decisiones, McGraw-Hill.
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E. (1995). Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide.
Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996). Administración de Empresas, Pirámide.
Córdoba Bueno, M. (2004). Metodología para la Toma de Decisiones, Delta.

Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000). Decisiones Inteligentes, Gestión 2000.

Consulta de trabajos publicados en la revista internacional Simulation & Gaming.

Complementària

Consulta de trabajos publicados en la revista internacional Simulation & Gaming.

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA/16214110
TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL/16214112
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent