Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Estadística Descriptiva |
Tipus de dades, gràfics de representació de dades i mesures de centralització i de dispersió |
Distribucions de Probabilitat |
Experiments aleatoris, espai mostral i probabilitat. Models discrets i models continus més comuns. Teorema del límit central. |
Processos Estocàstics |
Cadenes de Markov. Matriu de transició i probabilitats estacionàries. |
Teoria de cues |
Estudi dels models de cues fonamentals. Aplicacions a la informàtica. |
Estimació Matemàtica |
Estimació puntual i per intervals. |
Fonaments de test d'hipòtesis |
Tests d'hipòtesis paramètriques.
Tests de bondat d'ajustament.
|
Regressió Lineal |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
23 |
46 |
69 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
13 |
15 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
22 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
7 |
8 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà la presentació de l'assignatura i es descriurà el desenvolupament de les classes, així com l'avaluació de l'assignatura.
També es motivarà la necesitat de coneixements estadístics en informàtica
|
Sessió Magistral |
Transferència dels coneixements teòrics bàsics de l'assignatura. Els alumnes podran prendre notes de les explicacions fetes a la pissarra, a través de transparències i/o canó de video. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es faran problemes a classe amb participació activa dels estudiants |
Atenció personalitzada |
El professor resta a disposició dels alumnes que precisin d'una atenció personalitzada.
Les hores de consulta es publicaran en l'espai moodle de l'assignatura.
També es pot contactar per e-mail.
|
Descripció |
El professor resta a disposició dels alumnes que precisin d'una atenció personalitzada. Les hores de consulta es publicaran en l'espai moodle de l'assignatura. També es pot contactar per e-mail. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
S'avalua el treball realitzat al laboratori i la metodologia desenvolupada i conclusions d'una pràctica individual realitzada amb el paquet estadístic que s'indiqui a principis de curs. |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves individuals parcials mitjançant preguntes curtes amb solució tipus test i / o problemes de desenvolupament sobre els continguts proporcionats fins al moment. Es faran 3 proves durant el curs |
75% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Consistirà en una prova escrita amb un pes del 100% de la nota. Als alumnes que han realitzat les proves pràctiques durant el curs actual, se'ls posarà nota més alta entre les dues opcions següents: - 100% nota de la segona convocatòria - 75% nota de la segona convocatòria i 25% nota de les proves pràctiques En totes les proves d'avaluació queda totalment prohibit l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant |
Bàsica |
|
- J.L.Devore, Probabilidad y Estadística, Thomson, 2005
- Larry Gonick y Woollcott Smith, La Estadística en cómic, ZendreraZariquiey, 2ed. 2002
- V.Zaiats, M.L.Calle i R. Presas, Probabilitat i Estadística. ExercicisI, Eumo, 1998
|
Complementària |
|
-
C.H.Brase and C.P.Brase, Understanding Basics Statistics, Houghton
Mifflin, 2004
-
Spiegel, Schiller i Srinivasan, Probabilidad y Estadística, McGraw-Hill,
2000
-
Lapin, Probability and Statistics for Modern Engineering, PWS-KENT, 1990
-
Quintín Martín, Investigación Operativa, Pearson Prentice Hall, 2003
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI MATEMÀTICA I/17264005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|