DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) PROGRAMACIÓ Codi 17264114
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
VALLS MATEU, AÏDA
Adreça electrònica aida.valls@urv.cat
maria.ferre@urv.cat
neus.budesca@urv.cat
cristina.romero@urv.cat
Professors/es
VALLS MATEU, AÏDA
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
BUDESCA HERNANDO, NEUS
ROMERO TRIS, CRISTINA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura presenta el model de programació orientada a objectes i aprofundeix en les tècniques de programació estudiades en el curs anterior. La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. 1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades.
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. 2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces.
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. 3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
INF3
INF4
INF9
16 16 32
Resolució de problemes, exercicis
INF3
INF4
8 16 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
INF3
INF4
INF9
26 26 52
Pràctiques a través de TIC
INF3
INF4
INF9
CT4
2 26 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
INF3
INF4
4 6 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals).
Sessió Magistral Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
Resolució de problemes, exercicis Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
Pràctiques a través de TIC Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i/o en equip) que el professor explicarà en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
En l’última pràctica, a mes del codi font en Java, es demanarà una documentació escrita.
Atenció personalitzada Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert o hores concertades.

Atenció personalitzada
Descripció
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE.

Degut a la situació de COVID-19 no es pot garantir assistència a l'horari de consultes que es publica a l'ETSE, sobretot si s'ha de fer online.Per tant, es recomana contactar prèviament per email amb la professora que vulgueu que us atengui en les consultes.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC
INF3
INF4
INF9
CT4
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es puntuarà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà haver entregat totes les pràctiques i obtenir una nota mitjana de 5.
40
Proves de desenvolupament
INF3
INF4
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5 i un mínim de 4 en la segona prova escrita. 60
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents:

  • La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%). Cal una nota mínima de 5 per aprovar.
  • La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%). Cal una nota mínima de 5 per aprovar.

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. No es permet cap contacte amb altres persones durant un examen, ni la còpia de material disponible online. El no compliment d'aquests punts suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Herbert Schildt, Java 8, última edició disponible,
Paul Deitel, Harvey Deitel, Java. Cómo programar., última edició disponible,
Jesús Sanchez Allende et al, Programación en Java, 3a, https://urv.on.worldcat.org/oclc/904669894

Complementària Rogers CadenHead, Programación Java 7, última edició disponible,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última edició disponible,

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ESTRUCTURES DE DADES/17264115


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17264001
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ II/17264102
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent