Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Preprocessament d'imatges. |
Filtrat, compensació i millora d'imatges, operacions morfològiques. |
Tema 2.- Extracció de característiques geomètriques. |
Identificació de cantonades, rectes i formes geomètriques bàsiques. |
Tema 3.- Anàlisi de color i textura. |
Models de color, tipus de textura, extracció de característiques texturals,
mètodes geomètrics.
|
Tema 4.- Segmentació i classificació d’imatges. |
Segmentació no supervisada basada en contorns i regions, classificació
supervisada, mètodes teòrics de decisió, mètodes probabilístics, xarxes
neuronals.
|
Tema 5.- Visió estereoscòpica. |
Calibració de càmeres i sistemes de càmeres, geometria epipolar,
rectificació d'imatges, cerca de correspondències, triangulació.
|
Tema 6.- Percepció i modelatge tridimensional. |
Generació de mapes de profunditat, extracció d'elements geomètrics bàsics,
generació automàtica d'escenes, reconeixement d'escenes, hashing geomètric.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
25 |
33.5 |
58.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: motivació, objectius, continguts, metodologia docent, bibliografia i avaluació. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització pràctica de simuladors relacionats amb els continguts de l'assignatura i desenvolupament de noves funcionalitats. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes de treballs d'aprofundiment en temes concrets de l'assignatura. Avaluació per part del professor. |
Sessió Magistral |
Explicació de continguts teòrics per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització autònoma en grups de dos estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Avaluació final pel professor. |
Atenció personalitzada |
Atenció per part del professor a cada estudiant en les hores de consulta del professor. |
Descripció |
Consultes/Tutories: Resolució de dubtes teòrics i pràctics. Correcció de pràctiques. Revisió d’exàmens. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització per part dels estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura utilitzant les eines informàtiques de visió per computador explicades a les classes pràctiques. Elaboració d’un informe escrit. |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
Realització autònoma en grups de dos estudiants de treballs pràctics relacionats amb els principals temes de l'assignatura. Elaboració d’un informe escrit. Presentació oral. Avaluació final pel professor. |
20 |
Proves de desenvolupament |
|
Realització de proves de desenvolupament |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves objectives basades en preguntes curtes. |
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants que no aprovin l'avaluació contínua poden recuperar les parts suspeses o no presentades a la segona convocatòria. En tots els exàmens escrits no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic. |
Bàsica |
E. Trucco, A. Verri, Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, Prentice Hall, 1998
L. Shapiro, G. Stockman, Computer Vision, Prentice Hall, 2001
D.A. Forsyth, Computer Vision: A Modern Approach, Pearson Education, 2012
N.J. Hackensack, Handbook of pattern recognition and computer vision, Imperial College Press, 2010
R. Szeliski, Computer vision: algorithms and applications, Springer, 2011
|
|
Complementària |
O. Faugeras, Three-Dimensional Computer Vision, MIT Press, 1993
E.R. Davies, Machine Vision: Theory, Algorithms, Practicalities, Academic Press, 1997
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|