Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CM6 |
Coneixement i aplicació dels procediments algorísmics bàsics de les tecnologies informàtiques per dissenyar solucions a problemes, analitzant la idoneïtat i complexitat dels algorismes proposats.
|
| CM7 |
Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i les estructures de dades més adequats per resoldre un problema.
|
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CM6 |
Coneix els fonaments teòrics de la programació, per intentar demostrar la correctesa d’un codi i sap estimar la seva complexitat algorísmica.
Entén el concepte i el disseny recursiu d’algorismes.
Enllaça els conceptes de demostració matemàtica per inducció als problemes lògics de l’execució de programes parametritzats.
Coneix els algoritmes clàssics basats en recorreguts recursius i/o paral·lelisme.
Utilització pràctica d’aquests conceptes en el disseny i la construcció de programes.
| | CM7 |
Coneix els fonaments teòrics de la programació, per intentar demostrar la correctesa d’un codi i sap estimar la seva complexitat algorísmica.
Entén el concepte i el disseny recursiu d’algorismes.
| | CM8 |
Utilització pràctica d’aquests conceptes en el disseny i la construcció de programes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Formalització i verificació d'algoritmes |
|
Tipus abstractes de dades |
|
Esquemes algorítmics |
L’esquema de divideix i venceràs
Introducció als algorismes àvids
L’esquema de fer i desfer (backtracking)
Fonaments de programació paral·lela |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
24 |
50 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
56 |
84 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals. Lligams amb d'altres). |
Sessió Magistral |
Classes teòriques impartides pel professor. Es presenten els conceptes i es mostra la seva aplicació amb exemples. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
D'aquestes classes sorgiran les pràctiques a realitzar com a treball personal de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert o hores concertades. |
Descripció |
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip. Per a poder superar l'assignatura caldrà entregar totes les pràctiques i obtenir una nota mitjana de 5. |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dues proves durant el curs, en un format que es detallarà en el seu moment, que pot incloure parts per a desenvolupar i/o preguntes o problemes amb múltiples respostes i/o parts per a completar.
Per a poder superar l'assignatura caldrà haver fet les dues proves, obtenir una nota mitjana de 5 i un 4 en la segona prova. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1a convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents: - La recuperació de la part de proves de teoria serà mitjançant un examen, en un format similar a la 1a convocatòria (60%).
- La recuperació de pràctiques es fa amb l'entrega de les pràctiques pendents (40%), amb requeriments addicionals.
Depenent del format final dels exàmens de teoria de 1a i 2a convocatòria, es podrà permetre o no l'ús de dispositius de comunicació i transmissió de dades. Si existís la prohibició, el no compliment d'aquesta suposaria automàticament la no superació de l'examen. NOTES COVID-19: Davant les circumstàncies sanitàries actuals, és preveu la possibilitat que els exàmens de teoria de 1a i 2a convocatòria siguin en línia. Addicionalment, la nota de cada examen podrà tenir un petit component competitiu, en torn al 10-25%, basat en el rendiment de l'alumne en comparació amb els altres. Un avantatge d'aquest mètode és que deixar-se copiar podrà representar una reducció efectiva d'aquest component de la nota, constituint així un mecanisme dissuasiu. Aquest component parcial es calcularà d'acord amb el rang percentil, ajustat a un model logit-normal. La resta de la nota, en torn al 75%-90%, es calcularà d'acord amb el rendiment individual, de forma completament tradicional. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ II/17234131 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|