Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | FB2 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| FB2 |
Dissenya algoritmes per a la resolució de problemes simples
Coneix els tipus bàsics de dades, taules i registres.
Implementa algorismes en un llenguatge de programació estructurat
Comprèn el procés de compilació
Aplica estratègies de validació pràctica de la solució obtinguda
Documenta el procés de creació de les aplicacions desenvolupades
Coneix un algorisme bàsic d'ordenació
Utilitza el terminal de text com a entrada i sortida i sortida d'informació
Utilitza els arxius seqüencials per emmagatzemar i recuperar informació
Defineix subrutines
Utilitza i crear biblioteques de subrutines
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 0. Introducció a la programació |
Maquinari i programari
Llenguatges de programació
Procés de creació d’un programa (es veurà en la primera sessió de laboratoris)
|
Tema 1. Dades |
Variables i constants
Nombres
Booleans i expressions lògiques
Caràcters
Interacció
Persistència de dades
|
Tema 2. Estructures de control |
Condicionals
Bucles
|
Tema 3. Seqüències i taules |
Seqüències
Taules
Recorregut
Cerca
Ordenació per selecció
|
Tema 4. Procediments |
Procediments
Pas de paràmetres
|
Tema 5. Registres |
Registres |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
24 |
12 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
7 |
21 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
14 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
8 |
10 |
18 |
Proves pràctiques |
|
15 |
28 |
43 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dona una visió global del món de la programació i es presenta el marc i les eines de treball que s'utilitzarà en l'assignatura |
Sessió Magistral |
Es presenten els conceptes de cada un dels temes, acompanyats de les transparències de l'assignatura i de material de suport. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es discuteix i es construeix la solució a un problema. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es posa en pràctica el disseny, la implementació i la prova de programes. |
Atenció personalitzada |
Es realitza un seguiment i s’atenen els dubtes. |
Descripció |
L'alumne té al seu abans les hores de consulta que els professors de l'assignatura designen per a poder treballar els dubtes que va tenint.
Les consultas es realitzaran de forma presencial o de forma on-line segons les indicacions de cada professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Al llarg del curs es valorarà l'aprenentatge dels conceptes treballats i la seva aplicació. |
60% |
Proves pràctiques |
|
S'avaluen les pràctiques que es van desenvolupant al llarg del curs. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les proves inclouen un examen de síntesi de l'assignatura, que cal aprovar per poder superar l'assignatura. L'assignatura se supera si tant l'examen de síntesi com la mitjana de qualificacions és igual o superior a 5. En segona convocatòria, es podrà tornar a realitzar l'examen de síntesi. Per a més detalls, consulteu la documentació que es publicarà a Moodle. |
Bàsica |
Felix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, ultima,
Luis Joyanes Aguilar, Fundamentos de programación. Algoritmos, estructura de datos y objectos., ultima,
Montse García i Carlos Garcia-Barroso, Vídeos docents, URV, URV
Montse García i Carlos Garcia-Barroso, Col·lecció d'exercicis, , URV
Montse García, API per elaborar joc de proves, , URV
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17244002 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana treballar de forma continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|