Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Desenvolupament personal, relacional. ètic, social i cultural. |
Responsabilitat, assertivitat, solidaritat i actitud cooperativa en el grup d'iguals. Desenvolupament de la capacitat d’assolir rols i, el compromís en l’aprenentatge, la socialització y capacitat per treballar en equip de manera tolerant.
Acceptar les responsabilitat pròpies de l'alumna/e, assumint de forma integral les cures dels pacient segons el seu nivell de competència tenint en compte les seves limitacions en quant coneixements, aptituds i habilitats.
Definir la comunitat geografica i la població on presta els seus serveis. Identificar les necessitats sanitàries de la comunitat on realitza les pràctiques. Quins són els objectius del centre enfront de la comunitat. Quin es el rol de la infermera en l’atenció primària i hospitalària. |
Desenvolupament d'un coneixement científic i del pensament crític. |
Actitud crítica i reflexiva ( judici clínic ), davant la pràctica. Contrastar la evidència de les fonts d'informació (marcs teòrics, diagnòstics infermers, NANDA,NIC, NOC...) i la utilització de les mateixes en la pràctica. Coneixement de l'eina informàtica d'ús en el context de la pràctica.
Valoració d'un pacient utilitzant la observació i la relació amb ell, transcrivint el resultat d'aquesta valoració, els diagnòstics i el pla de cures tant en l'àmbit comunitàri com hospitalàri. |
Desenvolupament d'un cuidar integrat a l'èsser humà |
Aplicar cures bàsiques d’infermeria en relació a les necessitats de: nutrició, eliminació, activitat/inactivitat i seguretat, tenint com eix transversal el factor cuidatiu: “Creació d’un entorn, físic, mental, sociocultural i espiritual de sostén, protecció i/o correcció”.
Aplicar cuidatges a través del procés de raonament clínic reflexiu, posant èmfasi al confort, la dignitat, la igualtat, l'ètica, desenvolupant les habilitats per a portar a terme la educació per a la salut a les persones, families i comunitat.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
560 |
0 |
560 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
0 |
9 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Seminari introductori de informació sobre el desenvolupament de les pràctiques: horaris, tutores assignades, tutories, activitats avaluatives fora de les unitats (portafolis/carpeta d'aprenentatge i estudi de casos), normativa i avaluació final. |
Pràctiques clíniques |
Les pràctiques es duran a terme al llarg de 14 setmanes, 5 dies per setmana, amb l'horari preestablert i depenent de la disposició del lloc de pràctiques. L'aprenentatge en les diferents unitats clíniques, va capacitant l'estudiant a una comprensió progressiva de les diferents situacions de cuidatges, a través d'un procés reflexiu i integrant els continguts adquirits a les assignatures teòriques i el seu aprenentatge pràctic.
La assistència es obligatòria al 100%.
A les sessions clíniques es realitzarà treball cooperatiu en grups reduïts i/o individual on l'alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes a la pràctica clínica.
Les pràctiques finalitzaran amb un seminari de tot el grup on es compartirà i reflexionarà sobre l'experiència de les pràctiques.
A meitat del període i al finalitzar les pràctiques clíniques, l'alumnat, s'avaluarà la consecució de les competències i objectius d'aprenentatge del programa de la assignatura, mitjançant l'observació directa, i l'aplicació d'un instrument d'avaluació per mesurar els coneixements, les habilitats i les actituds.
La assistència es obligatòria al 100%.
|
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Mitjançant l'espai Moodle l'alumne seguirà el pla de treball i recopilarà i organitzarà dels documents i evidències que mostren l'evolució, trajectòria i reflexions envers l'aprenentatge de les pràctiques clíniques.
En l'àmbit de l'atenció primària es realitzarà una sessió d'educació sanitària a la població.
La realització i presentació es obligatòria al 100% |
Atenció personalitzada |
En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un/a tutor/a que realitza tutories individualitzades durant l'horari de pràctiques, guiant a l'estudiant en el seu aprenentatge tant en l'aplicació de procediments, en la observació, en la vigilància, en la reflexió en acció com en les actituds que es precisen en la relació d'ajuda, la interrelació i la integració en l'equip professional multidisciplinar.
|
Descripció |
Temps que cada
professor/a té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de
l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant
reunions on-line, en horaris concertats prèviament per correu
electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA/18244005 | ÈTICA DEL CUIDATGE I BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES DE LA INFERMERIA/18244009 | INTRODUCCIÓ A LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES/18244109 | PRÀCTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA I/18244111 | RELACIÓ TERAPÈUTICA I COMUNICACIÓ EN LA INFERMERIA/18244006 | FARMACOLOGIA/18244107 | PRÀCTIQUES CLÍNIQUES I/18244110 | PRÀCTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA II/18244112 |
|
|
|
Altres comentaris |
PER PODER REALITZAR LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES II:
S’HAN DE TENIR SUPERADES LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES I.
S'ha de lliurar el certificat negatiu de delictes sexuals.
S'ha de signar el compromís de confidencialitat.
|
|