Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- La Salut Pública |
1.1 Concepte i evolució de la Salut Pública
1.2 La Salut Pública com a element de millora de la salut de la població
|
2.- Els determinants de la salut |
2.1 Els determinants biològics
2.2 Els determinants ambientals
2.3 Els determinants socioculturals i estils de vida
2.4 El sistema sanitari com a determinant de la salut
|
3.-El procés d’emmalaltir i nivells de prevenció |
3.1 Història natural del procés salut- malaltia
3.2 Concepte de prevenció
3.3 Nivells de prevenció
|
4.- Educació per a la salut |
4.1 Rol professional de la infermera comunitària
4.2 Identificació del nivell de salut de la població
4.3 L’educació per a la salut com a instrument de promoció i foment de la salut
4.4 Metodologies d’intervenció en l’Educació per a la Salut
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
40 |
66 |
Seminaris |
|
20 |
24 |
44 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
20 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
A16.1 | A16.2 | A16.4 | A16.5 | A16.6 | |
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explica l'organització i el programa de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
S'expliquen els fonaments teòrics que figuren en els continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Sessions d’aprofundiment d’un tema d’interès i actualitat relacionat amb la salut pública. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estudi de cas segons els objectius del tema i amb dades adicionals a demanda de l'alumne |
Atenció personalitzada |
Es dóna a l'alumne suport, guia i assessorament -individual i en grup- en el seu treball a l'aula, els seminaris i en el procés de l'ABP. |
Descripció |
Es dona a l'alumne suport, guia i assessorament (individual i en grup) en el seu treball a l'aula, seminaris i en els ABP. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on-line, en horaris concertats ?prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avaluaran els continguts teòrics de l'assignatura mitjançant una prova |
60% |
Seminaris |
|
S'avaluarà el procés de coneixement i aprofundiment del tema treballat que es presentará per escrit. |
20% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
S'avaluarà l'estudi de cas segons els objectius formulats. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria, l'alumne s'examinarà d'aquella part que no hagi aprovat en l'avaluació continuada. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 21 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari |
Bàsica |
Caja López, C, Enfermería Comunitaria, Masson, Barcelona
Garcia Suso, A., Vera Cortés, M., Campo Osaba, A. , Enfermería Comunitària. Bases Teóricas. , Difusión de Avances en Enfermería. , Madrid
Martín Zurro, A., Cano Pérez, J. (eds) , Atención primaria. Conceptos, organización y pràctica clínica, Elsevier, Madrid
Restrepo, H., Málaga, H. , Promoción de la Salud. Cómo construir una vida saludable. , Editorial Médica Panamericana., Bogotá
Sánchez Moreno, A. Aparicio Ramon, V. Germán Bes, C. Et al. , Enfermería Comunitaria 1. Conceptos de salud y factores que la condicionan. , McGraw-Hill Interamericana., Madrid
Sánchez Moreno, A. Aparicio Ramon, V. Germán Bes, C. Et al. (, Enfermería Comunitaria 2. Epidemiología y enfermería, McGraw-Hill Interamericana., Madrid
Sánchez Moreno, A. Aparicio Ramon, V. Germán Bes, C. Et al. , Enfermería Comunitaria 3. Actuación en enfermería comunitaria. Sistemas y programas de salud., McGraw-Hill Interamericana. , Madrid
Úbeda Bonet, I., Caja López, C., Roca Roger, M, Instrumentos para la pràctica profesional de la enfermera comunitaria, Institut Monsa, Sant Adrià del Besós
, Model d’atenció integrada al pacient crònic. Insuficiència cardíaca i malaltia pulmonar obstructiva crònica, Institut Català de la Salut,
, Programa de millora de l’atenció al domicili des de l’atenció primària de salut, Institut Català de la Salut ,
, Aplicació del model de gestió de casos a l'atenció primària de salut, Institut Català de la Salut ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
“Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual”. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|