Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Procediments estàndard de protecció II
|
Rentat quirúrgic de mans. Camp estèril. Vestir-se per realitzar procediments que
requereixen esterilitat. Posar-se guants estèrils. |
Unitat temàtica II: Valoració de la persona II |
Exploració física II |
Unitat temàtica III:Administració de medicació per via parenteral |
Generalitats de l'administració de medicació per via parenteral. Seguretat del pacients. Preparació i administració de fàrmacs per via intradèrmica, subcutània, intramuscular i endovenosa. Preparació i administració de perfusions endovenoses. Càlcul de dosis. |
Unitat temàtica IV: Procediments clínics II |
Venopunció: extracció de sang venosa. Canalització d'una via perifèrica.
Preparació i control del pacient en proves diagnòstiques.
Inserció de catèters venosos perifèrics.
Espirometria, fisioteràpia respiratòria i teràpia inhalatoria.
Oxigenoteràpia.
ECG.
Inserció i retirada de sonda nasogàstrica.
Inserció i retirada de sonda vesical.
Cures de l'estoma.
Valoració i cures de ferides i drenatges.
Embenats i immobilitzacions.
Valoració i suport a la gestant.
RCP bàsica (infància) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Estudis previs |
|
5 |
25 |
30 |
Simulació |
|
44 |
44 |
88 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
4 |
0 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura |
Estudis previs |
Visionat del material audiovisual associat a la pràctica (tantes vegades com trobeu necessari)
Lectura de les guies didàctiques i dels articles associats a la pràctica
|
Simulació |
Demostracions pràctiques i assaig d'habilitats de les diferents tècniques i procediments |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Pràctica reflexiva de diferents procediments emmarcats en situacions clíniques que permeten la integració de coneixements teòrics i pràctics, i la resolució de problemes. |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories presencials personalitzades, prèvia confirmació de cita. També es poden fer consultes als professors mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l'assignatura |
Descripció |
L'atenció personalitzada es planteja de forma individual/voluntària, i és el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. És a dir, els alumnes poden consultar els seus dubtes i necessitats d'aprenentatge, en l'horari d'atenció a l'alumne prèviament establert o demanant cita. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on-line, en horaris concertats ?prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
Previ a la pràctica del procediment a classe, l'estudiant ha d'haver-se revisat el material d'estudi (guia de l'activitat, video i altres recursos). Per tal d'estimular el treball autònom i previ a la pràctica del procediment, l'estudiant haurà de contestar un qüestionari PRE sobre els recursos que s'haurà d'haver revisat. Aquestes preguntes formaran part de l’avaluació de la categoria Estudis previs.
Si per circumstàncies diverses l'estudiant no està disponible per a les proves PRE en el moment que les realitzin els seus companys, no podrà ni repetir-les ni recuperar-les. |
15% |
Simulació |
|
La simulació s'avaluarà mitjançant dues proves a cada quatrimestre, que constaran d'una prova escrita (prova 1) i una de pràctica (prova 2)
Prova 1: qüestionari (POST) de preguntes via moodle.
Prova 2: Demostració d’una o dues de les pràctiques realitzades. Aquesta prova es corregirà mitjançant rúbrica que identificarà i graduarà la correcció del procediment demostrat.
Per aprovar aquesta categoria cal treure una nota mitjana de 5. Es podrà fer mitjana entre totes les proves sempre que l'alumne hagi assolit, com a mínim, una nota de 4 en cadascuna de les proves.
Cadascuna de les proves valdrà el 25% de la categoria
|
80% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Aquesta pràctica s'avaluarà mitjançant l'assistència a la classe de valoració del pacient quirúrgic |
5% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura s'aprova amb un 5. Per aprovar l'assignatura és requisit haver aprovat la categoria simulació segons les condicions que s'hi descriuen. En segona convocatòria només es podrà recuperar la categoria "simulació", amb una prova final que constarà d'una prova oral o escrita i / o de demostració segons la part a recuperar. Els criteris per fer mitjana són els mateixos que han estat descrits a l'avaluació continuada. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 21 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic, o com a suplantació de la identitat, comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. AQUESTA ASSIGNATURA NO CONTEMPLA LA POSSIBILITAT DE FER AVALUACIÓ ÚNICA ALS ESTUDIANTS |
Bàsica |
Esteve, J, Mitjans, J, Enfermería técnicas clínicas I , Última edició disponible, Madrid: Mc Graw-Hill/Interamericana
Esteve, J, Mitjans, J, Enfermería técnicas clínicas II, Última edició disponible, Madrid: Mc Graw-Hill/Interamericana
Smith S F, Duell D J, Martin B C , Técnicas de enfermería clínica, Última edició disponible , Madrid: Pearson
González, IC y Herrero A, Procedimientos y técnicas de enfermería, Última edició disponible, Madrid DAE
New England Journal of Medicine, Videos In Clinical Medicine: The New England Journal of Medicine, Darrera acutalització disponible a: http://www.nejm.org/multimedia/medical-videos, New England Journal of Medicine
Barbara C. Martin , Donna J. Duell , Laura González , Michelle L. Aebersold y Sandra F. Smith, HABILIDADES PARA ENFERMERÍA CLÍNICA 9ED VOLUMEN II, 9ª (2018), Pearson
Barbara C. Martin , Donna J. Duell , Laura González , Michelle L. Aebersold y Sandra F. Smith, HABILIDADES PARA ENFERMERÍA CLÍNICA 9ED VOLUMEN I, 9ª (2018), Pearson
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INFERMERIA EN LA GESTACIÓ, INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA/18254102 | INFERMERIA EN LA JOVENTUT/18254103 | INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA/18254104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PRÀCTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA I/18254111 |
|
|
Altres comentaris |
L'assistència a classe i als exàmens comporta les següents obligacions per part de l'estudiant:
1-Portar el cabell recollit i no portar posats anells, ni polseres, ni rellotges, ni altres joies que puguin interferir en el procediment a realitzar. Tampoc es poden portar les ungles pintades.
2-Portar posat l'uniforme de pràctiques. En general serà exigible que els estudiants portin posada la part de dalt de l'uniforme, sense mànigues llargues que sobresurtin per sota. I en cas de pràctiques d'embenats, s'haurà de portar posada tant la part de dalt com la part de baix de l'uniforme, per tal que els estudiants es puguin realitzar entre ells la pràctica de l'embenat d'extremitats inferiors sense problemes.
3-Totes les pràctiques que es puguin practicar en persona, exigeixen, per part dels estudiants, el compromís de fer-la i deixar-se-la fer. Es recomana que els estudiants que no estiguin disposats a aquest doble compromís, s'abstinguin de venir a classe. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|