Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
1. Dissenyar investigacions quantitatves. |
AC7 AC8 AC13
|
|
|
2. Fundamentar teòricament la investigació científica i la seva aplicabilitat. |
AC7 AC8 AC14
|
|
|
3. Analitzar els resultats de la informació en forma de dades quantitatives. |
AC7 AC16 AC17
|
|
|
4. Elaborar resultats de caràcter acadèmic i científic. |
AC7 AC8
|
|
|
RA1. L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
RA2. L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
RA3. L’estudiant presenta i defensa eltreball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa) |
|
BC1
|
|
Tema |
Subtema |
Bloc temàtic 1 |
1.1. Presentació de l'assignatura
1.2. Introducció a l'anàlisi de dades quantitatius: conceptes bàsics I
1.3. Introducció a l'anàlisi de dades quantitatius: conceptes bàsics II
|
Bloc temàtic II |
2.1. Distribució de variables discretes: Binomial, Poisson, Multinomial.
2.2. Distribució de variables contínues: Normal, T de Student, Chi-cuadrat.
|
Bloc temàtic III |
3.1. Tècniques de mostreig.
3.2. Inferència estadística: estimació de mitjanes i proporcions.
|
Bloc temàtic IV |
4.1.Contrast d'hipòtesis. |
Bloc temàtic V |
5.1. Anàlisis de l'associació entre variables qualitatives.
5.2. Taules de contingència.
5.3. Càlcul de riscos.
5.4. Càlcul de les OR.
5.5. Proves diagnòstiques |
Bloc temàtic VI |
6.1. Anàlisi de l'associació entre variables quantitatives.
6.2. Covariança i correlació.
6.3. Coeficients per a variables ordinals.
|
Bloc temàtic VIII |
8.1. Comparació de mitjanes.
8.2. ANOVA.
|
Bloc temàtic VII |
7.1. Regressió lineal simple.
7.2. Regressió lineal múltiple.
|
Bloc temàtic IX |
9.1. Regressió logística. |
Bloc temàtic X |
10.1 Com combinar diferents anàlisi en la investigació quantitativa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
14 |
34 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
30 |
28 |
58 |
Activitats d’auto seguiment |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
6 |
12 |
|
Proves de validació |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
10 |
10 |
20 |
Proves de validació |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels continguts, l'avaluació i el seguiment de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament teòric dels continguts |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització de problemes |
Activitats d’auto seguiment |
Seguiment de les video classes |
Atenció personalitzada |
Atenció tant virtual com en tutoria |
|
Descripció |
Atenció de les pràctiques realitzades en entorn informàtic.
Seguiment del treball individual i/o en grup. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de 6 activitats al llarg del curs consistents en exercicis pràctics dels Blocs temàtics |
70% |
Activitats d’auto seguiment |
Participació de l'alumnat en el seguiment de les videoclasses |
5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
10 Proves pràctiques individuals, d'una hora de duració, que incloen preguntes curtes sobre cadascun dels Blocs temàtics del curs. Cada prova es realitzarà immediatament després de finalitzar cada Bloc temàtic. |
20% |
Altres |
Atenció tant virtual com en tutoria |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
EVALUACIÓ CONTINUADA: Consta de 6 activitats que l'alumnat haura de realitzar individualment i entregar en la data prevista. Les sis activitats compten un 70% de la nota final. 10 proves individuals (d'una duració d'una hora cada una y online) que es realitzaran online, tot l'alumnat en dia i hora definida pel professor, immediatament després de finalitzar cada Bloc temàtic. Aquestes 10 activitats corresponen al 20% de la nota final. Un 5% de la nota final correspondrà a la participació de l'alumnat en las classes virtuals. Un 5% de la nota correspondrà a la participació en tutories i atenció virtual. Es realitzarà una prova de validació al final de l'assignatura que no tindrà pes en la nota final. En cas de no cumplir amb el lliurament de les activitats i les proves de l'avaluació continuada, hi haurà un examen final amb problemes i preguntes referides als continguts de l'assignatura. |
Bàsica |
|
BRUNET,I.; BELZUNEGUI,A. i PASTOR,I., Tècniques d’investigació social: Fonaments epistemològics i metodològics, , Barcelona, Editorial Portic, 2000
ÁLVAREZ CÁCERES, R., Estadística aplicada a las ciencias de la salud, Madrid, Diaz de Santos, 2007
FARRÉ, M.; RUIZ, A., Pràctiques d’estadística amb SPSS, , 1999 Barcelona FILGUEIRA, E., Análisis de datos con SPSSWIN, , 2001 Madrid LÓPEZ ROLDÁN, P.; LOZARES COLINA, C., Anàlisi bivariable de dades estadístiques, , 1999 Barcelona LÓPEZ ROLDÁN, P.; LOZARES COLINA, C., Anàlisi multivariable de dades estadístiques, , 2000 Barcelona SÁNCHEZ CARRIÓN,J.J., Manual de análisis de datos, , 1995 Madrid
|
Complementària |
|
NAVARRO RUBIO, M.D., Encuestas de salud, CIS. Cuadernos Metodológicos, , 1994 Madrid
AZOFRA, H.J., Cuestionarios, , 1999 Madrid
BERICAT, E., La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social, , 1998 Barcelona
BISQUERRA, R., Introducción conceptual al análisis multivariable, Vol.1, 1989 Barcelona
CEA D’ANCONA, Ma A, Metodología cuantitativa: estrategias y técnicas de investigación social, Síntesis, , 1996 Madrid
DOMENECH,J., Tablas de estadística, , 1992 Barcelona
GARCÍA FERRANDO,M., Sobre el método. Problemas de investigación empírica en Sociología, , 1979 Madrid
GARCÍA FERRANDO,M., Socioestadística, , 1985 Madrid
GARCÍA FERRANDO,M.; IBÁÑEZ,J. i ALVIRA,F., El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación, , 1994 Madrid
GOODALE,J.G., La entrevista. Técnicas y aplicaciones para la empresa, , 1990 Madrid
LUQUE MARTÍNEZ,T., Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, , 2000 Madrid
QUIVY, R.; CAMPENHOUDT, L., Manual de recerca en ciències socials, , 1997 Barcelona
ROJAS TEJADA,A.J.; et al., Investigar mediante encuestas. Fundamentos teóricos y aspectos prácticos, Síntesis, , 1999 Madrid
SIERRA BRAVO,R., Técnicas de investigación social: ejercicios y problemas, , 1995 Madrid |
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura exigeix familiaritat amb el full de càlcul Excel, així com amb els conceptes estadístics bàsics. Es recomana la preparació individual prèvia en conceptes estadístics, tant de l'estadística descriptiva com de la inferencial. Així mateix, es recomana una preparació prèvia bàsica del full de càlcul Excel.
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|