Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
1.Aplicar la metodologa de les teories i models conceptuals a la investigació i pràctica en infermeria familiar en els diferents àmbits del cuidatge |
AC2 AC4 AC5
|
|
|
2.Desenvolupar les habilitats necessàries per dur a terme una entrevista familiar sistèmica i redefinirles en el proces de investigació/acció. |
AC4 AC5 AC11
|
|
|
3.Explorar les necessitats relacionades amb el cuidatge familiar prolongat a pacients crònics. |
AC12 AC13 AC15
|
|
|
4.Conéixer diferents línies d'investigació en el camp de la infermeria familiar. |
AC4
|
|
|
BC2 formular valoracions a partir de l'us eficient de la informació proporcionada per la família |
|
BC2 BC3 BC4 BC7
|
|
BC3 Resoldre problemes familiars de manera critica i creativa |
|
BC2
|
|
BC4 Comunicar i avaluar els diferents aspectes de la informació entre els membres de l'equip interdisciplinar, per consensuar recursos i necessitats |
|
BC4
|
|
BC7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat en el treball familiar |
|
BC7
|
|
Tema |
Subtema |
UD I: Transició, Família i salut |
Tema 1: Introducción a los conceptos básicos de la enfermería familiar desde la perspectiva sistémica
Tema 2: - Modelo dinámico de evaluación-intervención familiar en atención primaria de la salud: investigación y practica
Tema 3: Metodología de la entrevista familiar Sistémica aplicada a la intervención de enfermería
Tema 4: Transiciones vitales y su influencia en el ámbito familiar : una visión teórica y un modelo práctico para el cuidado
|
UDII: Principals camps de recerca en infermeria familiar |
Campos de investigación en enfermería familiar:
Tema 5: Estudios cuanti- cualitativos sobre el fenómeno: cuidador familiar de pacientes crónicos
Tema 6: Crisis familiares en procesos agudos
Tema 7: Familia y aspectos interculturales |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
20 |
0 |
20 |
Fòrums de debat |
|
5 |
0 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
28 |
28 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves orals en línia |
|
0 |
3 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació teòrica del desenvolupament de l’assignatura |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Introducció teòrica i conceptes bàsics de les Unitats Didàctiques : I, II |
Fòrums de debat |
Es realitzaran forums sobre diferents camps de recerca en infermeria familiar i comunitària |
Resolució de problemes, exercicis |
A partir del treball de la lectura de documentació escrita el professor plantejarà diferents casos clínics i supòsits pràctics relacionats amb la intervenció familiar i comunitària i l'alumne els ha de resoldre. |
Activitats d’auto seguiment |
Proves tipus test |
Atenció personalitzada |
online via moodle i correu electrònic |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Es realitzarà un seguiment tutoritzat de l’alumna al llarg del procés d’aprenentatge amb relació a la resolució de problemes i treball de camp, amb sessions virtuals.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Fòrums de debat |
Participació als forums |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
Presentació de la resolució de casos clínics i supòsits pràctics
|
80% |
Activitats d’auto seguiment |
Proves tipus test |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents. |
Bàsica |
Urpi, M, Coahing Familiar , Ediciones B, Barcelona 2014
Writht LM, LeaheyM, Enfermeiras e familias: um guia para avaliaçao e intervençao na familia, Roca, Sao Paulo, ultima edició
Ferrè-Grau C, Rodero-Sanchez V, Vives-Relats C, Cid-BueraD, El mundo del cuidador Familiar: Una visión teórica y un modelo práctico`para el cuidado, Silva, Tarragona, 2008
Lorraine M, Leahey M, L'infermière et la famille, Renouveau pèdagogique, Canada, ultima edició
Midori S, Brown J, La pràctica de la terapia de familia , Desclée De Brouwer, Bilbao, 1998
Eia Asen, Intervención Familiar: Guia práctica para los profesionales de la salud, Paidos, Barcelona, 1997
Ferré i Grau,C, Depressió: pacients i familiars, Cossetània, Valls,2005
M. Henriqueta Figuereiredo, Modelo Dinâmico de Avaliaçao e Intervençao Familiar , Lusociencia , Loures 2012
Heirle, C, Cuidando entre cuidadores , Index , Granada ,2004
, Cuidadores , ,
Cibanal L , La sistemica aplicada a las Ciencias de la Salud, Universitaria , Alacant, 2010
Ferrè-Grau C, Rodero-Sanchez V, Vives-Relats C, Cid-BueraD .M Rosa Aparicio , Guia de Cuidados de Enfermeria: Cuidar al Cuidador en Atención Primaria , Publidisa , Barcelona 2011
Rojas Margarita , Cuidar al que cuida , Santillana , Madrid 2007
|
|
Complementària |
|
Es proporcionarà al llarg del curs bibliografia complementaria de cada una de les unitats Didàctiques
Altres recursos:
Els propis de l’entorn de formació virtual de la URV: |
|
Altres comentaris |
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|