Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Aplicar models de gestió innovadors que afrontin eficaçment les noves necessitats del sistema de salut |
AC6 AC11
|
|
|
Identificar i aplicar les habilitats necessàries per a construir relacions humanes positives en el treball multidisciplinar del cuidatge |
AC9
|
|
|
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
AC11
|
|
|
Conèixer i aplicar els instruments oportuns per a millorar l'organització del treball i la gestió dels recursos |
AC13
|
|
|
RA1. Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
RA2.Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts iper identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
RA3.Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
RA4.Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
RA5.Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació) |
|
BC3
|
|
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
RA2. Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
RA3. Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris) |
|
BC6
|
|
Tema |
Subtema |
GESTIÓ INSTITUCIONAL |
- Objectius i metes.
- Planificació |
GESTIÓ DE PERSONES |
- Liderar, dirigir, innovar
- Canvi i evolució
- Gestionar cuidatges, gestionar persones, gestionar equips
- La comunicació en la gestió
- Gestió de conflictes
- Prendre decisions, resoldre problemes
- Gestió del temps
- Risc i seguretat, crisis i oportunitats |
GESTIÓ PROFESSIONAL |
- Desenvolupament professional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
30 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
34 |
34 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
5 |
5 |
Fòrums de debat |
|
0 |
2 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de validació |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- Presentació de l'assignatura
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferent tipus. Un dels formats més utilitzats són els test d’auto seguiment. |
Fòrums de debat |
Activitat d'interacció per als estudiants, que incentiva la seva participació a l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
|
Atenció personalitzada |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Descripció |
- Per qualsevol dubte relacionat amb l'assignatura
- L'alumne tindra atenció personalitzada, personalment o per videoconferència, per tota l'el·laboració dels treballs, objecte a més d'avaluació. |
|
|
Descripció |
Pes |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Presentacio dels treballs elaborats en grup o individualment, segons descripcio. Els treballs tindran que estar introduits abans de la data limit de presentacio.
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura a l'aula virtual (Moodle): webconferència (Adobe Connect), Fòrums ... |
90% |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferent tipus. Un dels formats més utilitzats són els test d’auto seguiment. |
5% |
Fòrums de debat |
Activitat amb un pes mínim a la nota, per valorar la participació de l'alumne a l'aula virtual |
5% |
Proves de validació |
Aquestes activitats es proposen amb la finalitat de validar que l’estudiant és l’autor/a de les activitats formatives i/o d’avaluació plantejades al llarg de l’assignatura. |
0% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per la segona convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació. Per superar l'avaluació és necessari aprovar totes les proves. En cas de prves no lliurades o no superades es podran lliurar sempre 10 dies abans de la prova de validació. |
Bàsica |
|
·
Buckner,
E. B., Anderson, D. J., Alarcón, N. G., Hafsteinsdottir, T. B., Lai, C. K. Y.,
& Roshan, R. (2014). Perspectivas sobre el liderazgo mundial de las
enfermeras: experiencias internacionales desde el terreno. International
nursing review en español: revista oficial del Consejo Internacional de
Enfermeras, 61(4), 499-508. ·
Danet, A., March, J.
C., & Romera, I. G. (2014). Comunicación, participación y liderazgo en la percepción
del clima emocional en un hospital universitario de Andalucía, España
Communication, participation and leadership in the perception of the emotional
climate in a university. Cad. Saúde Pública, 30(3), 546-558. ·
del
Pilar Marqués-Sánchez, M., Muñoz-Doyague, M. F., Pérez-Rivera, J.,
Bayón-Darkistade, E., & Casado-Verdejo, I. (2014). El liderazgo de los
profesionales de enfermería y el rendimiento organizativo: un estudio
exploratorio con aplicación del Análisis de Redes Sociales. Redes: revista
hispana para el análisis de redes sociales, 25(2), 140-162. ·
Krogerus,
M. (2014). El pequeño libro de las grandes decisiones. Ed. Alienta. ·
Macia
Soler, L.(2014). Gestion Clinica. Ed Elsevier. ·
Meraño,
A. (2014). La comunicación con el paciente, habilidades emocionales para los
profesionales de la salud. Ed. Elsevier. ·
- VeLiz Rojas, L., & Paravic
Klijn, T. (2012). Coaching educativo como estrategia para fortalecer el
liderazgo en enfermería. Ciencia y enfermería, 18(2), 111-117.
|
Complementària |
|
- De cada tema, l'alumne disposará de bibliografia específica |
|
Altres comentaris |
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual
Cal tenir en compte que si no s’arriba al número mínim d’alumnes definit per la URV,aquesta assignatura no s’impartirà. Els alumnes afectats seran reconduíts cap a una altre assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|