Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2.3 |
Dirigir i gestionar tècnica i econòmicament projectes, instal•lacions, plantes, empreses i centres tecnològics en l'àmbit de l'enginyeria química i els sectors industrials relacionats. (G3) |
| A3.5 |
Dirigir i supervisar tot tipus d'instal•lacions, processos, sistemes i serveis de les diferents àrees industrials relacionades amb l'enginyeria química (I5) |
| A4.1 |
Dirigir i organitzar empreses, així com sistemes de producció i serveis, aplicant coneixements i capacitats d'organització industrial, estratègia comercial, planificació i logística, legislació mercantil i laboral, comptabilitat financera i de costos (P1) |
| A4.3 |
Gestionar la Recerca, el Desenvolupament i la Innovació Tecnològica, atenent a la transferència de tecnologia i els drets de propietat i de patents (P3) |
| A4.4 |
Adaptar-se als canvis estructurals de la societat motivats per factors o fenòmens d'índole econòmic, energètic o natural, per resoldre els problemes derivats i aportar solucions tecnològiques amb un elevat compromís de sostenibilitat (P4) |
| A4.6 |
Conèixer el camí per crear una nova empresa a partir d'una idea innovadora. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especializats, de manera clara i sense ambigüetats. |
| B1.2 |
Adaptar-se als canvis, essent capaç d'aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrentar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col.laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidsciplinars, multilingües i multiculturals. |
| B4.1 |
Posseïr les habilitats de l'entatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa e innovadora, en contextos multidisciplinars. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i usar la informació de forma eficient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2.3 |
Coneix i aplica els fonaments de la direcció d'empreses i els seus subsistemes.
| | A3.5 |
Coneix els conceptes i tècniques de funcionament dels sectors industrials, amb especial referència al sector químic.
| | A4.1 |
Coneix i aplica els instruments del màrqueting estratègic.
Coneix i aplica els conceptes de planificació de la producció i de gestió logística.
Coneix la legislació mercantil i laboral.
Coneix i aplica els fonaments de la comptabilitat financera.
| | A4.3 |
Coneix la legislació sobre drets de propietat i intel • lectuals, així com la gestió de patents en la seva aplicació a la indústria química
| | A4.4 |
Analitza la situació competitiva d'una empresa química i pren decisions estratègiques per a la millora de la seva competitivitat.
| | A4.6 |
És capaç d'establir un pla d'actuació amb tots els elements interns i externs necessaris per crear una empresa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral molt estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit molt estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs.
Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d 'altres àmbits.
| | B2.4 |
Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d' un projecte integrat o treball de investigació.
| | B3.1 |
Te en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva.
| | B4.1 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per a resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalúa les seves possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el recolzament necessari d'altres per a aconseguir l' èxit de les seves decisions.
| | B5.3 |
Coneix diferent hardware d'ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball.
Utilitza software per a comunicació off-line: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs…), correu electrònico, fòrums, xat, videoconferencias, eines de treball col.laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalúa críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements i sistema de valors.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalúa el procés de gestió de la informació.
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Estratègia empresarial |
Generació d’idees: desenvolupament d’idees i procés d’innovació
Tipologia d’empreses
Organització empresarial
Legalitat: laboral, comptable i fiscal
Disseny de l’estratègia: missió, visió valors, anàlisis DAFO, avantatge competitiu, línies estratègiques, objectius i pla d’acció
|
Gestió |
Recursos humans: gestió d’equips i lideratge
Finances: com obtenir recursos, pla de viabilitat
Estratègia de màrqueting: què és, com elaborar-la, públics, canals i xarxes socials
Logística i gestió de la cadena de subministrament
Propietat intel·lectual i patents
|
Sostenibilitat |
Paper de les empreses avui dia. Els ODS, Objectius de Desenvolupament Sostenible
Responsabilitat Social Corporativa (RSC)
Grups d’interès
Evolució de la indústria
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
10 |
13 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
10 |
25 |
Seminaris |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Proves mixtes |
A2.3 | A3.5 | A4.1 | A4.3 | A4.4 | A4.6 | B1.2 | B2.4 | B4.1 | B5.2 | B5.3 | |
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l`assignatura, explicant els objectius, el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, aixi com l'avaluació i la bibliografia |
Sessió Magistral |
El profesor exposa el temari de l`assignatura. L´alumne intervé plantejant qüestions al professor |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Seminaris |
|
Atenció personalitzada |
Els professors de l´assignatura tenen fixat un horari d´atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic |
Descripció |
Els professors de l´assignatura tenen fixat un horari d´atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació pública dels estudis sol·licitats |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució de problemes i exercicis |
30% |
Seminaris |
|
Participació en els seminaris específics i elaboració d'un informe |
20% |
Proves mixtes |
A2.3 | A3.5 | A4.1 | A4.3 | A4.4 | A4.6 | B1.2 | B2.4 | B4.1 | B5.2 | B5.3 |
|
Examen final amb preguntes obertes. Teòric i pràctic. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Totes les activitats s'han de presentar per realitzar l'examen final en primera convocatòria. L'estudiant que no superi la primera convocatòria pot recuperar l'assignatura a la segona convocatòria. En aquest cas, el total de la nota serà el resultat de l'examen final. No es tindrà en compte el treball previ de l'avaluació contínua. |
Bàsica |
|
Stephen. R.C., Higly Effective & Powerfull Personal, Simon & Schuster, 1990 Driker, P.F., Managing for the future, Butterworth Heinermann, 1993 Reinhold, V. N., Project Management & Tasks, International Thompson Publishing Co, 1996 Krause, D. G., The Arts of war for executives, Nicholas Brealey, 1998 Charney, Cy., The Instant Manager, Kogan Page, 1999 Blanchard, Carew & Parisi, The One Minute Manager. Build High Performing Teams, B. Training & Development, 1992 Obeng, Eddie, The Project Leader’s Secret Handbook, Financial Times, Pitman Publishing, 1994 Villeda, R., World Class Manufacturing, Villeda Consulting Group, 1993 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|