DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 | ||||||||||
Assignatura (*) | RAONAMENT I SOLUCIÓ DE PROBLEMES | Codi | 11022120 | ||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | ||||||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | Horaris i dates d'examen | ||||
3 | 2 | 1 | Obligatòria | Quart | Segon |
||||||
Modalitat i llengua d'impartició | Vegeu grups activitat | ||||||||||
Departament | Psicologia |
||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | |||||||||
Professors/es | |||||||||||
Web | |||||||||||
Descripció general i informació rellevant | Aquesta assignatura està dirigida a l'estudi dels anomenats "processos mentals superiors" de la cognició humana, com són els processos de raonament i solució de problemes, sempre presents quan un ésser humà intenta prendre una decisió o resoldre un problema. Considerant que la conducta cognitiva humana és racional en la mesura en què està destinada a la consecució de determinats objectius, és necessari tenir en compte el valor adaptatiu que els processos de raonament i solució de problemes tenen per al subjecte. Per això, analitzarem totes aquelles operacions i mecanismes implicats en el raonament humà en funció dels problemes que el subjecte intenta resoldre. L'assignatura abordarà les principals teories i paradigmes experimentals que estan a disposició del psicòleg del raonament i podrem interpretar amb rigor els resultats obtinguts pels diferents paradigmes. Indubtablement, l'univers de problemes que defineixen avui el camp d'estudi de la psicologia del raonament i la solució de problemes superaria clarament qualsevol programa pensat per a un quadrimestre acadèmic. Malgrat això, intentarem examinar una mostra suficientment representativa d'aquests problemes, seleccionant sempre aquells que tenen una major significació teòrica i/o empírica, convençuts de que solament d'aquesta manera es podrà obtenir una visió panoràmica, però prou completa, d'aquesta disciplina. |
|