Codi |
|
A5 |
Conèixer els estadis evolutius de la població amb la que es treballa |
A6 |
Conèixer els factors biològics i ambientals que afecten als procesos socioeducatius. |
A8 |
Conèixer les bases pedagògiques, psicològiques i sociològiques dels procesos d´intervenció socioeducativa |
A11 |
Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a l´anàlisi de la realitat social. |
A14 |
Utilitzar les estrategies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B11 |
Mostrar respecte i comprensió cap a les diferents parts implicades en un conflicte. |
B15 |
Capacitat de lideratge |
B16 |
Motivació per la qualitat |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer els estadis evolutius al llarg del cicle vital |
A5 A6 A8
|
|
|
Conèixer la gènesis dels conceptes evolutius |
A5 A6 A8
|
|
|
Aplicar un pensament crític i reflexiu |
A11
|
B3
|
|
Generalitzar els conceptes a altres contextos operacionals |
|
B1
|
|
Aprendre a treballar en equip |
|
B5
|
|
Desenvolupar la capacitat de parlar en públic |
|
|
C5
|
Passar de la teoria a la pràctica educativa i social |
A14
|
B1 B16
|
|
Resoldre els conflictes que sorgeixen als grups de treball |
|
B15
|
|
Presentar situacions concretes del comportament infantil |
|
B2
|
|
Relacionar continguts de l'assignatura amb articles de premsa |
|
B11
|
|
Prendre consciència dels problemes actuals que ens envolten |
|
|
C3
|
Experimentar la necessitat de sortir al estranger a aprendre l'idioma |
|
|
C3 C4
|
Establir relacions entre teoria i pràctica |
|
B1
|
|
Conèixer eines metodològiques |
|
|
C2
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ |
* EVOLUCIÓ DE LA HISTORIA DEL PENSAMENT
*PARADIGMES PSICOLÒGICS |
BASES TEÒRIQUES GENERALS |
* EVOLUCIÓ DE LA PSICOLOGIA EVOLUTIVA
*OBJECTE D'ESTUDI DE LA PSICOLOGIA EVOLUTIVA |
DESENVOLUPAMENTE PSICOBIOLOGIC I PSICOMOTOR |
* DESENVOLUPAMENT FISIC
* DESENVOLUPAMENT MOTOR |
DESENVOLUPAMENT COGNITIU I LINGÜISTIC |
* CONCEPCIONS DE INTEL·LIGENCIA
* ETAPES DEL DESENVOLUPAMENT COGNITIU/LINGÜÍSTIC |
DESENVOLUPAMENT AFECTIU |
* RELACIONS AFECTIVES
* EL APEGO |
DESENVOLUPAMENT PSICOSOCIAL |
* RELACIONS SOCIALS
* DESENVOLUPAMENT I PENSAMENT SOCIAL |
DESENVOLUPAMENT MORAL |
* TEORIA DE PIAGET
* TEORIA DE KOHLBERG |
EL DESENVOLUPAMENT A LA VIDA ADULTA I A LA VELLESA |
* ASPECTES COGNITIUS
* ASPECTES SOCIALS |
APRENENTATGE, DESENVOLUPAMENT I EDUCACIÓ |
* RELACIÓ NIVEL COGNITIU/NIVEL ESCOLAR |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
34 |
30 |
64 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
0 |
4 |
Debats |
|
5 |
2 |
7 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
2 |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
8 |
12 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
20 |
10 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
9 |
0 |
9 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
6 |
26 |
32 |
Proves pràctiques |
|
5 |
50 |
55 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Indagar la motivació de l'elecció dels estudis. Què esperen assolir de l'assignatura. Conèixer els coneixements previs de l'alumnat en relació als continguts abans d'iniciar l'aprenentatge. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Xerrades i/o aportacions d'esdeveniments científics i/o divulgatius, d'experiències en el camp social i/o educatiu per aprofundir en el coneixement de determinades matèries. |
Debats |
Debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes dels treballs i/o tema concret. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Realització de visites o estades de formació a empreses, institucions... del sector. |
|
Sessió Magistral |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Debats |
Presentacions / exposicions |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves de Desenvolupament |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Pensar, comparar i escriure amb relació a aprenentatges anteriors. Investigació de noticies de actualitat a traves dels mitjans de comunicació.
Recollir informació dels continguts per construir el coneixement en interacció amb la professora. (literatura, premsa, webs, etc.)
Escoltar la presentació i/o buscar informació sobre un tema determinat, en interacció amb la professora.
Els grups tenen que recollir informació sobre un tema determinat per a discutir a la classe en interacció amb la professora.
Coordinació, planificació i preparació de les exposicions per part del grup i/o individualment en interacció amb la professora.
Organitzar tota la experiència per dur a terme (elaboració del material, recollida de dades, anàlisis de les dades, elaboració del informe) tot en interacció amb la professora.
Establir contacte amb els centres, organitzar tot el material, els subjectes, aplicació de les proves, anàlisis dels resultats i elaboració de un informe/memòria. Tot en interacció amb la professora.
Desenvolupar una prova convencional per conèixer el nivell de maduresa dels continguts impartits al llarg del any acadèmic. Prèviament el estudiant planteja dubtes a la professora que li sorgeixen en el seu procés de construcció del coneixement.
Elaborar una memòria/informe del tema/s investigats al llarg del any acadèmic, en interacció amb la professora.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Resums de les aportacions |
5% |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral de la memoria |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
Presentació dels informes (aplicació, processament de les dades…) |
10% |
Proves de Desenvolupament |
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. |
50% |
Proves pràctiques |
Elaboració de una memória |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
DELVAL, J., El desarrollo humano, 1999, Madrid: siglo XXI
|
|
Complementària |
LOPEZ. F. et altri, Desarrollo afectivo y social, 1999, Madrid: Pirámide
MORENO, M. SASTRE, G., Enciclopedia práctica de PEDAGOGIA (6 vol.), 1998, Barcelona: Planeta
LOPEZ PUIG, A., Fracaso escolar en el aprendizaje de las matemáticas. Un enfoque constructivista., 1996, Cádiz: SPUC
LOPEZ PUIG, A. En: ROMAN, J. Mª GARCIA, D. (Eds.), Instrumentos piagetianos de diagnóstico e intervención en el aula. Intervención clínica y educativa en el ámbito escolar., 1990, Valencia: Promolibro
LOPEZ PUIG, A. MORENO, M. et altri, La agresividad en la infancia. Estudio empírico comparativo entre sexos.Del silencio a la palabra, 1990, Madrid: Instituto de la Mujer
SASTRE, G. MORENO, M., Resolución de conflictos y aprendizaje emocional, 2002, Barcelona: Gedisa
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOLOGIA SOCIAL I DE LES ORGANITZACIONS/11081006 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
BASES METODOLÒGIQUES DE LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA/11081103 |
|
|