Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ |
* EVOLUCIÓ DE LA HISTORIA DEL PENSAMENT
*PARADIGMES PSICOLÒGICS |
BASES TEÒRIQUES GENERALS |
* EVOLUCIÓ DE LA PSICOLOGIA EVOLUTIVA
*OBJECTE D'ESTUDI DE LA PSICOLOGIA EVOLUTIVA |
DESENVOLUPAMENTE PSICOBIOLOGIC I PSICOMOTOR |
* DESENVOLUPAMENT FISIC
* DESENVOLUPAMENT MOTOR |
DESENVOLUPAMENT COGNITIU I LINGÜISTIC |
* CONCEPCIONS DE INTEL·LIGENCIA
* ETAPES DEL DESENVOLUPAMENT COGNITIU/LINGÜÍSTIC |
DESENVOLUPAMENT AFECTIU |
* RELACIONS AFECTIVES
* EL APEGO |
DESENVOLUPAMENT PSICOSOCIAL |
* RELACIONS SOCIALS
* DESENVOLUPAMENT I PENSAMENT SOCIAL |
DESENVOLUPAMENT MORAL |
* TEORIA DE PIAGET
* TEORIA DE KOHLBERG |
EL DESENVOLUPAMENT A LA VIDA ADULTA I A LA VELLESA |
* ASPECTES COGNITIUS
* ASPECTES SOCIALS |
APRENENTATGE, DESENVOLUPAMENT I EDUCACIÓ |
* RELACIÓ NIVEL COGNITIU/NIVEL ESCOLAR |
Descripció |
Pensar, comparar i escriure amb relació a aprenentatges anteriors. Investigació de noticies de actualitat a traves dels mitjans de comunicació.
Recollir informació dels continguts per construir el coneixement en interacció amb la professora. (literatura, premsa, webs, etc.)
Escoltar la presentació i/o buscar informació sobre un tema determinat, en interacció amb la professora.
Els grups tenen que recollir informació sobre un tema determinat per a discutir a la classe en interacció amb la professora.
Coordinació, planificació i preparació de les exposicions per part del grup i/o individualment en interacció amb la professora.
Organitzar tota la experiència per dur a terme (elaboració del material, recollida de dades, anàlisis de les dades, elaboració del informe) tot en interacció amb la professora.
Establir contacte amb els centres, organitzar tot el material, els subjectes, aplicació de les proves, anàlisis dels resultats i elaboració de un informe/memòria. Tot en interacció amb la professora.
Desenvolupar una prova convencional per conèixer el nivell de maduresa dels continguts impartits al llarg del any acadèmic. Prèviament el estudiant planteja dubtes a la professora que li sorgeixen en el seu procés de construcció del coneixement.
Elaborar una memòria/informe del tema/s investigats al llarg del any acadèmic, en interacció amb la professora.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'exàmen tindrá un valoració del 50% de la nota final L'informe d'investigació tindrà una valoració d'un 15% de la nota final El dossier de pràctiques tindrà una valoració d'un 35% de la nota final |
Bàsica |
DELVAL, J., El desarrollo humano, 1999, Madrid: siglo XXI
LOPEZ PUIG, A., Fracaso escolar en el aprendizaje de las matemáticas: un enfoque constructivista, 1997, Cádiz:SPUC
|
|
Complementària |
LOPEZ. F. et altri, Desarrollo afectivo y social, 1999, Madrid: Pirámide
MORENO, M. SASTRE, G., Enciclopedia práctica de PEDAGOGIA (6 vol.), 1998, Barcelona: Planeta
LOPEZ PUIG, A., Fracaso escolar en el aprendizaje de las matemáticas. Un enfoque constructivista., 1996, Cádiz: SPUC
LOPEZ PUIG, A. En: ROMAN, J. Mª GARCIA, D. (Eds.), Instrumentos piagetianos de diagnóstico e intervención en el aula. Intervención clínica y educativa en el ámbito escolar., 1990, Valencia: Promolibro
LOPEZ PUIG, A. MORENO, M. et altri, La agresividad en la infancia. Estudio empírico comparativo entre sexos.Del silencio a la palabra, 1990, Madrid: Instituto de la Mujer
SASTRE, G. MORENO, M., Resolución de conflictos y aprendizaje emocional, 2002, Barcelona: Gedisa
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|