DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura NOVES TECNOLOGIES APLICADES A L´EDUCACIÓ Codi 11081008
Ensenyament
Educació Social (1999)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Troncal Segon Primer
Llengua d'impartició
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GONZÁLEZ SOTO, ANGEL PÍO
GRACIA SANCHO, FRANCISCO JAVIER
Adreça electrònica franciscojavier.gracia@urv.cat
angelpio.gonzalez@urv.cat
Professors/es
GRACIA SANCHO, FRANCISCO JAVIER
GONZÁLEZ SOTO, ANGEL PÍO
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura, de caràcter eminentment pràctic i instrumental, tal i com es pot observar en la configuració dels seus crèdits, pretén analitzar les repercussions que l’anomenada Societat de la Informació té o esta tenint en l’educació en general, així com incidir en la integració de la tecnologia en els processos d’Ensenyament – aprenentatge.

Competències
Codi  
A3 Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d´actuació.
A7 Conèixer les caracteristiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa.
A8 Conèixer les bases pedagògiques, psicològiques i sociològiques dels procesos d´intervenció socioeducativa
A17 Organitzar i gestionar projectes i serveis socioeducatius.
A18 Produir i gestionar mitjans i recursos per a la intervenció socioeducativa
A19 Col.laborar i assessorar als mitjans de comunicació en l´elaboració de programes amb contingut socioeducatiu
A20 Utilitzar les noves tecnologies amb finalitat formativa
A21 Desenvolupar el domini lingüístic que posibiliti i afavoreixi el treball en entorns multiculturals i plurilingüístics.
B1 Aprendre a aprendre
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B14 Planificació i organització
B16 Motivació per la qualitat
B18 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer i valorar la importància de les TIC i les seves implicacions socials i educatives en la Societat de la Informació. A7
A8
A20
B3
B4
B6
C2
C3
C5
Conèixer les característiques i potencialitats de les TIC i els MAV en les diferents situacions educatives. A3
A17
A18
A19
A20
B4
B5
B14
B16
B18
C2
C5
Dissenyar, desenvolupar i avaluar productes educatius derivats de les TIC i els MAV. A3
A17
A18
A19
A20
A21
B1
B3
B4
B5
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
BLOC 1: TIC, SOCIETAT I IMPLICACIONS EN L’EDUCACIÓ NO FORMAL • Introducció: Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
• Tecnologia i societat de la informació: implicacions de les TIC en el desenvolupament de la societat actual.
• Tecnologia i humanització: Del desenvolupament orgànic al progrés cultural.
• Tecnologia i inclusió social: L’escletxa digital.
BLOC 2: TIC I LES SEVES APLICACIONS EN L’EDUCACIÓ NO FORMAL • Introducció: Formació i Tecnologies de la Informació i Comunicació.
• Els nous medis didàctics.
• TIC i necessitats educatives especials.
• Organització i gestió dels recursos tecnològics a les institucions d’educació no formal.
Continguts pràctics: Mòdul 1: Eines de treball col•laboratiu.
Mòdul 2: Eines per presentacions col•lectives.
Mòdul 3: cercadors i bases de dades.
Mòdul 4: Disseny, producció i avaluació de material multimèdia.
Mòdul 5: Disseny, producció i avaluació de material audiovisual.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
30 45 75
Pràctiques a través de TIC
5 0 5
Presentacions / exposicions
5 7.5 12.5
Sessió Magistral
10 10 20
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Pràctiques a través de TIC
Presentacions / exposicions
Sessió Magistral

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Pràctiques a través de TIC
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Pràctiques a l’aula 10%
Pràctiques a través de TIC Disseny, producció i publicació d’una web de divulgació educativa.
Disseny, producció, publicació i presentació d’un videograma de ficció de petit format.
Disseny, producció i defensa d’una presentació en Powerpoint.
50%
Presentacions / exposicions Disseny, producció i defensa d’una presentació en Powerpoint. 5%
Altres

Disseny d'un projecte d'aula multimèdia (punt òmnia) Lectures, escrits, estudis o realitzacions en diferents formats derivats de les TIC com a ampliació del tema desenvolupat a l'aula.

35%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Bibliografia bàsica

Es proporcionaran lectures, referències i altres materials de suport per a cada bloc o mòdul de contingut a treballar al llarg del curs. Així mateix es posarà a l’abast  suficient bibliografia i referències per l’ampliació o complement de l’explicació del professor o el coneixement generat en les sessions teòriques o pràctiques.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DIDÀCTICA GENERAL/11081009