DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura PRÀCTICUM II Codi 11081012
Ensenyament
Educació Social (1999)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
9 0 9 Troncal Tercer Primer
Llengua d'impartició
Departament Pedagogia
Coordinador/a
TIERNO GARCÍA, JUANA MARIA
Adreça electrònica juanamaria.tierno@urv.cat
mariajose.dominguez@urv.cat
Professors/es
TIERNO GARCÍA, JUANA MARIA
DOMÍNGUEZ GONZÁLEZ, MARÍA JOSÉ
Web
Descripció general i informació rellevant Coneixement de la tasca professional de l'Educador Social en un centre, servei o institució determinada

Competències
Codi  
A7 Conèixer les caracteristiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa.
A9 Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació
A13 Dissenyar programes d´intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris)
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B9 Mostrar una actitud empàtica i de confiança cap els subjectes de la intervenció educativa.
B10 Mostrar respecte cap a les opcions vitals dels subjectes de la intervenció educativa.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixer a fons el funcionament d'una institució, centre o servei de l'àmbit de l'Educació Social A7
Conèixer la tasca professional de l'Educador Social en un centre, servei o institució determinada. A7
A9
B3
B6
B7
Familiaritzar-se amb les característiques dels usuaris del servei, centre o institució que han escollit B6
B7
B9
B10
Dissenyar el projecte d'intervenció educativa. A13

Procediments de selecció
Procediments
Els alumnes han de seleccionar sis centres de practiques, per ordre de preferència. La responsable de l'ensenyament d'Educació Social assigna les places d'acord amb les desiderates dels alumnes i, en cas d'empat, té en compte la nota mitjana de l'expedient acadèmic i el nombre de crèdits que li resten a l'alumne per a acabar els estudis.
Un cop estan assignades les places, la Responsable assigna els tutors interns i els tutors externs que, conjuntament amb l'alumne, dissenyaran el seu Pla de Pràctiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 2 0 2
 
Selecció de posició de pràctiques 1 0 1
Estada / execució de pràctiques 60 0 60
Treballs 0 20 20
Relació amb el tutor de pràctiques intern 4 0 4
 
Relació amb el tutor de pràctiques extern 4 0 4
 
Proves pràctiques 0 1 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del programa de practiques. Descripció detallada de les activitats que hauran de fer els alumnes i de les funcions dels tutors.
Selecció de posició de pràctiques Apareix explicat al pas 3
Estada / execució de pràctiques Els alumnes coneixen el funcionament de la institució i elaboren, conjuntament amb els tutors, el pla de pràctiques i el projecte d'intervenció que desenvoluparan en el Practicum III
Treballs L'alumne ha de realitzar la primera part de la memòria de pràctiques, és a dir, la part corresponent a la contextualització de les seves pràctiques i el disseny del projecte d'intervenció educativa que desenvoluparà en el Practicum III.
Relació amb el tutor de pràctiques intern Quinzenalment tenen reunions d'assessorament i seguiment amb el tutor intern
Relació amb el tutor de pràctiques extern La relació amb el tutor extern és continuada, ja que és ell/ella qui guia i orienta l'activitat de l'alumne a la institució.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Activitats Introductòries
Relació amb el tutor de pràctiques extern
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Treballs
Estada / execució de pràctiques
Selecció de posició de pràctiques
Descripció
Els tutors intern i extern es reuneixen periòdicament per tal de valorar el desenvolupament de les pràctiques dels alumnes.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques L'alumne ha de presentar la primera part de la memòria, a la qual hem fet referència en el Pas 5. Aquesta part és avaluada conjuntament pels dos tutors. Donat que aquest practicum es realitza conjuntament amb el practicum III, aquesta primera part de la memòria no té una qualificació independent, sino que és avaluada conjuntament amb la resta de la memòria un cop ha finalitzat el practicum III
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

S'utilitza bàsicament la documentació que proporciona el centre de pràctiques.

Complementària

Recomanacions