Tema |
Subtema |
Bloc 1 del mòdul: Bases Fonamentants de l'Educació Social:
Antropologia de l’educació
|
1. El discurs antropològic i la postmodernitat. Evolucionisme.
2. Relació entre Antropologia i Pedagogia. Teories i models.
3. Estudi intercultural: Densitat textual. Hipertextos. Influencionisme.
4. Els mitjans bibliogràfics, fílmics i altres, internet i cdrom.
5. Els valors europeus modernitat i tradició. Sentit de la vida a Catalunya.
6. Les subcultures urbanes i l’emigració. Estudis empírics.
7. Estructures socio-polítiques, homes i societats, l’evolució cultural i la globalitat.
|
En grupos entre 2 y 4 personas desarrollarán los siguientes temas de Introducción a la Antropología Social. Seminario de 1h semanal.
|
1.- La Producción.
2.- La Reproducción.
3.- Vida comunitaria y modelos familiares.
4.- Parentesco.
5.- Estratificación Social.
6.- Cultura y Género.
7.- Religiones.
8.- El arte como superestructura.
9.- Personalidad y cultura nacional. Procesos de enculturación y escolarización.
10.- Las sociedades avanzadas y nuevos modelos de convivencia.
|
Descripció |
El professor orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne. Aquesta activitat es portarà a terme al despatx del professor.
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius:
- Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
- Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura.
- Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
- Assessorar en la recerca d’informació.
- Etc.
Los alumnos podrán plantear sus alternativas en el proceso del curso, sobretodo referidas a la participación en los debates y en la presentación de los temas.
Consultas habituales por e-mail.
Tutoría personalizada 2h semanales por parte del profesor.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Totes les activitats descrites anteriorment tenen repercussió en l'avaluació. El professor tindrà evidències molt diversificades, la majoria d'elles escrites, sobre el treball i el progrés de l'alumne, recollides totes elles en el portafoli de l'alumne. Aquestes evidències les anirà registrant, alhora que valorarà la seva qualitat. Hi haurà aspectes de l'assignatura, els més vinculats a les competències del “Saber”, que el professor podrà valorar mitjançant algun tipus de prova (sigui una prova de desenvolupament, de preguntes curtes, objectiva o oral). Asistencia participativa a clase 40% Presentación del tema 10% Elaboración de un trabajo de interpretación de un producto cultural, literario, fílmico, dramático o referido al mercado de los productos informáticos de nuevo diseño 40% Incentivo de innovación y calidad 10% |
Bàsica |
|
Antropologia de l’educació:
-
CASSIRER,E.(1968); Antropología Filosófica.De.FCE. México.
-
FUENTES,E. (1996); Estudios de cine y antropología de la educación. Revista de CC de L´Educació.TU.Tarragona.
-
FUENTES,E.(1997); Etnociencia y Mercadoetnia. Revista de CC de L´Educació.TU.Tarragona.
-
FUENTES,E.(2000): Cuaderno de viaje. Marruecos.CDROM/ICE/URV/Tarragona
-
GEERTZ,C.(1972); La interpretación de las culturas.Ed.Gedisa. Madrid.
-
GRAU,J.(2001), Antropologia Social y Audiovisuales. Ed UAB. Barcelona
-
HARRIS,M.(1981), Introducción a la Antropología Social. Ed.Alianza. Madrid.
-
KUPER, A.(2001), CULTURA. Paidos.Barcelona.
-
Levi-Strauss,C.(1958); Antropologie Structurale.Ed.Plon. Paris.
-
MAIR,L.(1965) Introduction to social Anthropology.Ede.Oxford UP.U.K.
-
MARRUECOS: Fondo Documental 916.4(036)Biblioteca Fcep.Tgn.
-
MELIEs,G et Spielberg,S.(1984); Cine Tele Guide 10.000films.Ede.Solar. Paris.
-
ROQUER,M.A.(1997) Identidades y Conflicto de valores. I.C.Mediterranea. Barcelona.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|