DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) ANTROPOLOGIA DE L'EDUCACIÓ Codi 11081101
Ensenyament
Educació Social (1999)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Obligatòria Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
FUENTES GOYANES, ENRIQUE
Adreça electrònica enrique.fuentes@urv.cat
Professors/es
FUENTES GOYANES, ENRIQUE
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Objectius BOE : El hombre como fundamento de la Educación Fundamentos antropológicos de la evolución cultural y educativa. Procesos de aculturación y educación.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Bloc 1 del mòdul: Bases Fonamentants de l'Educació Social:

Antropologia de l’educació

1. El discurs antropològic i la postmodernitat. Evolucionisme.
2. Relació entre Antropologia i Pedagogia. Teories i models.
3. Estudi intercultural: Densitat textual. Hipertextos. Influencionisme.
4. Els mitjans bibliogràfics, fílmics i altres, internet i cdrom.
5. Els valors europeus modernitat i tradició. Sentit de la vida a Catalunya.
6. Les subcultures urbanes i l’emigració. Estudis empírics.
7. Estructures socio-polítiques, homes i societats, l’evolució cultural i la globalitat.
En grupos entre 2 y 4 personas desarrollarán los siguientes temas de Introducción a la Antropología Social. Seminario de 1h semanal.

1.- La Producción.
2.- La Reproducción.
3.- Vida comunitaria y modelos familiares.
4.- Parentesco.
5.- Estratificación Social.
6.- Cultura y Género.
7.- Religiones.
8.- El arte como superestructura.
9.- Personalidad y cultura nacional. Procesos de enculturación y escolarización.
10.- Las sociedades avanzadas y nuevos modelos de convivencia.


Atenció personalitzada
Descripció
El professor orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne. Aquesta activitat es portarà a terme al despatx del professor. És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc. Los alumnos podrán plantear sus alternativas en el proceso del curso, sobretodo referidas a la participación en los debates y en la presentación de los temas. Consultas habituales por e-mail. Tutoría personalizada 2h semanales por parte del profesor.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Totes les activitats descrites anteriorment tenen repercussió en l'avaluació. El professor tindrà evidències molt diversificades, la majoria d'elles escrites, sobre el treball i el progrés de l'alumne, recollides totes elles en el portafoli de l'alumne. Aquestes evidències les anirà registrant, alhora que valorarà la seva qualitat. Hi haurà aspectes de l'assignatura, els més vinculats a les competències del “Saber”, que el professor podrà valorar mitjançant algun tipus de prova (sigui una prova de desenvolupament, de preguntes curtes, objectiva o oral). Asistencia participativa a clase 40% Presentación del tema 10% Elaboración de un trabajo de interpretación de un producto cultural, literario, fílmico, dramático o referido al mercado de los productos informáticos de nuevo diseño 40% Incentivo de innovación y calidad 10%


Fonts d'informació
Bàsica

Antropologia de l’educació:

 

  • CASSIRER,E.(1968); Antropología Filosófica.De.FCE. México.
  • FUENTES,E. (1996); Estudios de cine y antropología de la educación. Revista de CC de L´Educació.TU.Tarragona.
  • FUENTES,E.(1997); Etnociencia y Mercadoetnia. Revista de CC de L´Educació.TU.Tarragona.
  • FUENTES,E.(2000): Cuaderno de viaje. Marruecos.CDROM/ICE/URV/Tarragona
  • GEERTZ,C.(1972); La interpretación de las culturas.Ed.Gedisa. Madrid.
  • GRAU,J.(2001), Antropologia Social y Audiovisuales. Ed UAB. Barcelona
  • HARRIS,M.(1981), Introducción a la Antropología Social. Ed.Alianza. Madrid.
  • KUPER, A.(2001), CULTURA. Paidos.Barcelona.
  • Levi-Strauss,C.(1958); Antropologie Structurale.Ed.Plon. Paris.
  • MAIR,L.(1965) Introduction to social Anthropology.Ede.Oxford UP.U.K.
  • MARRUECOS: Fondo Documental 916.4(036)Biblioteca Fcep.Tgn.
  • MELIEs,G et Spielberg,S.(1984); Cine Tele Guide 10.000films.Ede.Solar. Paris.
  • ROQUER,M.A.(1997) Identidades y Conflicto de valores. I.C.Mediterranea. Barcelona.

 

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent