DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) DIDÀCTICA DIFERENCIAL Codi 11081104
Ensenyament
Educació Social (1999)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Obligatòria Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
DOMÍNGUEZ GONZÁLEZ, MARÍA JOSÉ
Adreça electrònica mariajose.dominguez@urv.cat
Professors/es
DOMÍNGUEZ GONZÁLEZ, MARÍA JOSÉ
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura forma part del modul "Intervenció educativa i gestió".
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
1. Aspectes conceptuals i epistemològics. 1.1. Pedagogia Diferencial vs Didàctica Diferencial. Didàctica Personalitzada vs Didàctica Diferencial.
1.2. Quin tipus de ciència és la Didàctica Diferencial?
1.3. Transició de les diferències tradicionals a les diferències amb base científica.
1.4. El concepte de diferència i les variables generadores de diferències vàlides.
1.5. Ambits d´intervenció de la Didàctica Diferencial.
2. Evolució històrica 2.1. Educació diferencial
2.2. Pedagogia diferencial
2.3. Didàctica diferencial
3. Categorització de diferències per la Didàctica Diferencial: cap a una superació de les classificacions tradicionals i les formes d´atenció derivades. 3.1. Les diferències individuals.
3.2. Estudi de dos plantejaments oposats: l´educació en funció del sexe i en funció de l´edat.
4. Els contextos d´actuació de la Didàctica Diferencial. 4.1. En l´Educació formal
4.2. En l´Educació no formal

Atenció personalitzada
Descripció
La realització del treball monogràfic haurà d´anar guiada per la professora. A banda de la tutorització del treball, els alumnes tenen l´obligació de passar per tutoria general de l´assignatura en les hores assignades a tal efecte.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica A. Ferrandez y J. Sarramona, Aspectos diferenciales de la educación., 1997, CEAC
M.C. Wang, Atención a la diversidad, 1995, Narcea
B. Barceló Rosselló, Centrar-se en les persones. Unmodel transformador d´intervenció socio-educativa., 2000, Pleniluni
X. Besalú, Diversidad cultural y educación, 2002, Síntesis
J.J. Alberico, Educar en la diversidad, 1991, Bruño
E. López i altres, Hacia una pedagogia de las diferencias individuales: reflexiones entorno al concepto de Pedagogía Diferencial, 1991, Revista Complutense de Educación
V. García Hoz, Tratado de educación personalizada, 1995, Rialp

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent